تلاش شبکه های استانی و سراسری برای پوشش حداکثری حضور مردم در پای صندوق های رای


به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  روابط عمومی معاونت امور استان‌‌های سازمان صدا و سیما، سید عباس فاطمی با اشاره به تدارک گسترده مراکز استانی برای پوشش حداکثری حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی به منظور شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری اظهار کرد: تمهیدات گسترده‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده بود که در زمان بندی پیش بینی شده به مرحله اجرا در آمدند.

وی به تولید و پخش ویژه برنامه‌ های رادیویی و تلویزیونی قبل از ساعت 7 صبح تا پایان رأی‌ گیری به صورت ترکیبی و با استفاده از زبان‌ های فارسی و محلی با بخش ‌های متنوع برای پوشش و اطلاع ‌رسانی زنده حضور حماسی مردم در روز انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: اولین تصاویر حضور مردمی به شبکه‌ های سراسری خبر و 3 سیما در ساعت 7 صبح از مراکز استانی صداوسیما از جمله از گلزار شهدای کرمان (مزار شهید حاج قاسم سلیمانی) و مرکز کهگیلویه و بویر احمد صورت گرفت همچنین شبکه «شما» نیز این رویداد عظیم مردمی را به صورت لحظه ای پوشش داد.

فاطمی با بیان اینکه تمرکز بر ارتباط زنده با اقصی نقاط استان حتی روستاهای دور افتاده و انعکاس حضور مردم با هدف استودیوگریزی و بالا بردن ضرباهنگ ویژه برنامه‌ های روز انتخابات در دستور کار مراکز قرار داشته است گفت: برای اولین بار پخش زنده حضور مردم استان در پای صندوق ‌های رأی به طور همزمان در قاب ‌های تصویری تلویزیونی به صورت 30 قاب 16 قاب، 8 قاب، 6 قاب و 4 قاب از مراکز استان ها، شهرها و شهرستان‌ ها و برخی مناطق روستایی صورت گرفت که در این بین شبکه های سراسری خبر، یک، سه سیما و شبکه شما  نقش مهمی داشتند چه اینکه به صورت مرجع خبری سراسر کشور به پخش تصاویر این حماسه باشکوه پرداختند.

رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های صدا و سیما افزود: فراخوان مسابقه عکس حضور در انتخابات و بارگذاری عکس‌ های ارسالی مخاطبان در رادیو نمای مراکز، تهیه و پخش برنامه ‌های تعاملی رادیو و تلویزیون بصورت همزمان و اجرای مشترک ویژه برنامه انتخابات، تولید 17 نماهنگ در صدا و سیمای مراکز با استقبال و پخش مستمر از شبکه‌ های سراسری و 44 عنوان موسیقی جدید ویژه انتخابات به 12 زبان و گویش که پس از ارزیابی و دریافت مجوز پخش در اختیار شبکه‌ های سراسری صدا و سیما قرار گرفت از دیگر اقدامات صورت گرفته مراکز محسوب می شوند.

وی با اشاره به پخش ۱۹ کلیپ‌ فراخوان حضور با اجرای مجریان و هنرمندان صدا و سیمای استانها و کلیپ های شهید حاج قاسم سلیمانی و دعوت از مردم به حضور در انتخابات و تجدید پیمان با سردار دل ها عنوان کرد: بهره‌ گیری از آخرین فناوری‌ های روزدنیا، تجهیزات فنی مانند سولیتون (دوربین سیار تصویری) و استفاده از سیستم دوربین پرتابل زنده (ایزی کست) برای لوکیشن‌ های متعدد و درحال حرکت و انعکاس زنده به دفعات متعدد از سطح شهرها از اقدامات نوین مراکز در پوشش انتخابات امسال بوده است.

فاطمی با بیان اینکه 29 مورد اقدام ویژه در زمینه انتخابات دوم اسفندماه در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها و مراکز استانی صدا و سیما مورد اهتمام قرار داشته است گفت: در حوزه موسیقی هم شاهد تصویر‌گذاری مناسب موسیقی‌ های جدید تولید شده در مراکز با موضوع انتخابات و پخش سرودهای محلی ملبس به لباس ‌های محلی به منظور ایجاد همبستگی و شور انتخاباتی بین مردم استان ها بودیم.

رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های صدا و سیما به اقدامات صورت گرفته در حوزه خبر اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی استودیو در ستاد انتخابات هر استان و ارتباط مستمر با مسئولین ستاد انتخابات استانها ، افزایش تعداد نقاط پوشش زنده تلویزیونی با استفاده از واحدهای سیار ،ارتباط‌های اینترنتی و استفاده از فیبر نوری، پخش باکس‌ های خبری تلویزیونی و رادیویی در روز انتخابات (هر ساعت یک بخش 10 دقیقه ‌ای)، استفاده از بخش ‌های خبری به زبان محلی در ساعت‌های مختلف و برنامه ریزی برای ایجاد توازن توزیع نیروهای مراکز در تمامی حوزه های انتخابیه استان، استقرار واحد سیار تلویزیونی در شعب أخذ رأی، اعزام گروه ‌های پرتابل سیما، رادیویی و خبری برای حضور در شعب رأی از جمله این اقدامات به شمار می‌روند.

حضور یک هفته ای شبکه های استانی در برنامه های مختلف صبحگاهی و شبانگاهی و … در شبکه های سراسری سیما برای انعکاس برنامه ها و آمادگی استان ها برای انتخابات از ویژگی های این دوره بود.

فاطمی ادامه داد: در حوزه رادیو همچنین شاهد دعوت به ارسال «خودعکس (سلفی) در صف» بودیم که این فراخوان عمومی سبب شد هزاران تصویر مردمی برای پخش از رادیونمای استان‌ها ارسال شود.

رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه تمام مراکز با حضور در صفوف رای و استودیوگریزی اقدام به تولید گزارش‌های رادیویی کرده‌اند گفت: از ساعت ۷ صبح جمعه دوم اسفندماه، برنامه های زنده صدای مراکز آغاز شده است.

وی ادامه داد: ارتباط با شبکه‌های سراسری به صورت جدی در دستور کار صدای مراکز بوده و صدها مورد ارتباط برقرار شده است.

فاطمی از طراحی 20 لوگوی مختلف از «جشن ملی» پس از بیانات رهبر معظم انقلاب و شرکت ایشان در انتخابات خبر داد و گفت: این لوگوها در رادیونمای استان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های رسانه ملی عنوان کرد: همچنین 120 نماهنگ و موسیقی آرشیوی حماسی هم برای صدای مراکز باز ارسال شد تا در برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی هم اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که بخشی از آنها مربوط به راه‌اندازی پویش های مردمی «من رأی دادم» و یا دیگر عناوین در مراکز با هدف ایجاد همبستگی و وحدت ملی بوده و بخشی هم در زمینه طراحی و انتشار پوستر، کلیپ و موشن‎ گرافیک قابل ارزیابی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code