افزایش اختلافات در BBC فارسی/ چرا کارمندان بی‌بی‌سی جرأت حمایت از یکدیگر را ندارند؟

افزایش اختلافات در BBC فارسی/ چرا کارمندان بی‌بی‌سی جرأت حمایت از یکدیگر را ندارند؟

«سیاوش اردلان» از کارکنان بی‌بی‌سی فارسی در پاسخ به کاربری که ویدیویی از دیدار دانشجویان با رهبری اشتراک کرده بود، نوشت «این ویدیو تقطیع شده است…» جالب است که قبل از آن، بی‌بی‌سی فارسی به این ویدیو تقطیع شده پراخته بود.

افزایش اختلافات در BBC فارسی/ چرا کارمندان بی‌بی‌سی جرأت حمایت از یکدیگر را ندارند؟

فارس پلاس؛ روایت روز – اختلاف کارکنان رسانه‌های معاند با یکدیگر به اخراج رعنا رحیم‌پور ختم نشده و با بررسی‌ها می‌توان فهمید که دعواها در این رسانه‌ها همچنان ادامه دارد. چند روز پیش یک کلیپی تقطیع شده از بی‌بی‌سی منتشر شد که وانمود می‌کرد در دیدار رهبرانقلاب با دانشجویان تنش پیش آمده است.

سیاوش اردلان از کارکنان بی‌بی‌سی فارسی در پاسخ به یک کاربر توییتری درباره انتشار این کلیپ تقطیع شده، نوشت: «این ویدیو تقطیع شده. فضا تقابلی نبود. تا ثانیه ۱۵ مربوط به جلسه پرسش و پاسخ بود و نطقهای دانشجویان بود که همیشه ماهیتا فرق داره و از اونجا به بعد کات میخوره به یکساعت بعد و ته برنامه که میگه دیگه وقت نداریم که همه دست بلند می‌کنند حرف بزنند.» و آن کاربر نیز در پاسخ به سیاوش اردلان انتشار همین کلیپ تقطیع شده توسط بی‌بی‌سی را اشتراک کرده است.


پاسخ کاربر توییتری به تکذیبیه سیاوش اردلان

احتمالا سیاوش اردلان میدانست که بی‌بی‌سی هم به دست به تحریف زده است و گویا می‌خواست به نوعی تسویه حساب شخصی و یا رفتار حرفه‌ای از خود بروز دهد. به هرجهت فردی درباره دروغ رسانه‌ای BBC روشنگری کرده است که خودش در آن رسانه کار می‌کند!

ناگفته نماند که شبکه‌های معاند سر سازش با یکدیگر ندارند. بارها اختلافات خود را علنی کرده‌اند که معروف‌ترین آن، گزارش اینترنشنال علیه بی‌‌بی‌سی فارسی بعد از لو رفتن صوت جنجالی رعنا رحیم‌پور بود.


حمله اینترنشنال به رعنا رحیم‌پور

این رسانه‌ها ثابت کرده‌اند که در بزنگاه‌ها هرگز پشت یکدیگر نیستند و حتی حاضرند برای مقاصد خود، یکدیگر را قربانی کنند. اینکه کارکنان این رسانه‌‌ها به راحتی اخراج می‌شوند و یا به مرگ مشکوک دچار می‌شوند، سوال‌هایی است که جوابش را باید در دعواها و افشاگری‌ها جستجو کرد. یک نمونه از آن رضا حقیقت‌نژاد از کارکنان رادیو فردا است. خبر مرگ مشکوک حقیقت‌نژاد با استعفای همزمان همکارش، شائبه‌هایی در ذهن مردم ایجاد کرد که همچنان مبهم است.


همزمان پس از مرگ مشکوک حقیقت‌نژاد همکارش استعفا داد

«گری لینکر» مجری سرشناس بی‌بی‌سی ورزشی در توییتی انتقادی، سیاست انگلیس را با دولت نازی آلمان مقایسه کرده بود. همین توییت باعث اخراج او از بی‌بی‌سی شد. اعتراضات بالا گرفت، همکاران گری لینکر تهدید به اعتصاب کردند کار به جایی رسید که «تیم دیوی» مدیر کل بی‌بی‌سی، تایید کرد که خواهان بازگشت هرچه سریع‌تر گری لینکر است.


گری لینکر مجری سرشناس بی بی سی ورزشی

حالا این را مقایسه کنید با کارکنان رسانه‌های معاند که به خون یکدیگر تشنه هستند و با اخراج رعنا رحیم‌پور هیچ واکنشی نداشتند. فقط کافیست یک رسانه خطا کند تا به بدترین حالت مجازات شود. بدتر از اینها عدم اعتماد مخاطبین به این رسانه‌ها است. مخاطبین ثابتِ همین شبکه‌ها، باتوجه به دروغگویی‌های مکرر، دعوا و افشاگری‌های علیه یکدیگر که دیده‌اند. در نظرسنجی‌های بین خودشان واضح است که مخاطب اعتمادی به این رسانه‌ها ندارد.


بی اعتمادی مخاطبان به رسانه‌های فارسی زبان

پایان پیام/.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *