خبرخوب| مدال هایی که بهانه دست بوسی یک مادرشدند/ دراین اتاقک شیشه ای، مشاوره رایگان است!

خبرخوب| مدال هایی که بهانه دست بوسی یک مادرشدند/ دراین اتاقک شیشه ای، مشاوره رایگان است!

بسته خبر خوب امروز را با یک خاطره خوب از اقتدار ایران اسلامی آغاز کنیم . رویدادی که بدون شک در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸، گل بسته خبر خوب ایران و ایرانی بوده است؛«لغو نهایی کاپیتولاسیون در ایران پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی». خبری خوب که به لطف انتشارش، به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مان افتخار می‌کنیم.

خبرخوب| مدال هایی که  بهانه دست بوسی یک مادرشدند/ دراین اتاقک شیشه ای، مشاوره رایگان است!

گروه خبر خوب : بیایید بسته خبر خوب امروز را با یک خاطره خوب از اقتدار ایران اسلامی آغاز کنیم. رویدادی که بدون شک در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸، گل بسته خبر خوب ایران و ایرانی بوده است؛«لغو نهایی کاپیتولاسیون در ایران پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی». قراردادی که به موجب آن اتباع خارجی بر کشور مقدم می‌شدند و در سایه این قانون ننگین، اصل حاکمیت و استقلال کشور متزلزل می‌شد. همان عهد نکبت‌باری که امام‌خمینی(ره) تاب سکوت در برابر ننگ و خفتش را نداشت و فریاد «هیهات منا الذله» سرداد. حکومت جور هم برای خوش‌خدمتی و کاسه لیسی بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده این آب‌وخاک، چارۀ کارش را در دستگیری و تبعید سیّد روح الله به ترکیه دید. انتهای بسته بسته خبر خوب بیشتر از کاپیتولاسیون می‌گوییم و به شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی مان افتخار می‌کنیم.

* ۳ مدال پیشکش به ۳ قهرمان

جنگید و جنگید، برای پیروزی، برای موفقیت، برای ایستادن روی بالاترین پله‌ی سکوی قهرمانی. پیروز شد. پله‌ها را بالا رفت. ایستاد. مدال طلا بر گردنش آویختند. برایش کف زدند و هورا و سوت کشیدند. به افتخار نام‌آوری اش پرچم ایران را بالا بردند. سرود جمهوری اسلامی در ورزشگاه طنین‌انداز شد و غرور و افتخار ملی همه وجودش را پر کرد. اما میان تمام اشک‌ها و لبخندهای از سر شوق، نگاه مادری دلش را لرزاند. مادری که سه پسر آورد. هرسه جنگیدند و جنگیدند، برای اسلام، برای ایران، برای سربلندی و عزت جمهوری اسلامی. پیروز شدند و پله‌ها را بالا رفتند. به افتخارشان پرچم ایران تن‌پوش تابوت شان شد و سرود جمهوری اسلامی در افلاک طنین‌انداز. «امیررضا معصومی»، قهرمان کشتی جهان، ۳ مدال طلای جهان خود را به مادر شهیدان یوسفی در رشت اهدا کرد. شهید «محمد یوسفی» سال ۶۳، شهید «قدرت‌الله یوسفی» سال ۶۴، شهید«محمود یوسفی» در سال ۶۵ به شهادت رسید.
تشک کشتی برای آقا رضای معصومی بهانه است. او می‌خواهد مرد باشد و مردانگی بیاموزد. برای همین هم سه مدال جهانی‌اش را بهانه کرد تا به دست بوسیِ مادری برود که ایستادنش بر بلندای قهرمانی را، مدیون دست‌و دلبازی او می داند.

*این مردان بی ادعا تمام قد به پیشمرگی ایستاده اند

کنار کوله‌ وسایل شخصی بساط دل‌تنگی را پهن کرده و هرازچندگاهی یواشکی دل‌تنگی می‌کند. حق دارد! لابه‌لای این‌همه سکوت و سرما هوای دست‌پخت خانم خانه به سرش بزند و بی‌قرار صدای دوست‌داشتنی کودک نوپایش شود. یکی هم دوست دارد خستگی ساعت‌هایش را با مشت‌ومال جوان رشیدش از تن به‌در کند و دیگری می‌خواهد با خنده‌های دخترک شیرین زبانش بخندد. اما حساب حساب است و کاکا برادر! اینجا نوار صفر مرزی پیرانشهر است. در آذربایجان غربی که اردیبهشت از نیمه گذشته است، مرزبانان جان برکف این خطه در واحدهای دور دست هنگ مرزی پیرانشهر در شرایطی که به واسطه بارش برف راه‌های مواصلاتی مسدود شده و شرایط رفت و آمد را سخت کرده است، خدمت می‌کنند. این‌جا حرف از امنیت کشور است و پاسداری از وطن. رسم شان رسم مردانگی است و راه شان راه مردان بی‌ادعای روزهای دفاع. با این حساب دل‌تنگی و بی‌قراری برایشان معنایی ندارد. پس آسوده بخوابید اهالی ایران اسلامی که مردانی مرد و پاسبانانی بی ادعا، تمام‌قد به پیش مرگی تان ایستاده‌اند!

*دست مریزاد به شاگردان خوب مکتب اهل بیت(ع)

هرهفته دور هم جمع می‌شوند. رزق کل هفته را از دعا و ثنا و عرض ارادت شان به اهل‌بیت (ع) می‌دانند و جوانی شان را وقف عاشقی کرده‌اند. ادیان آسمانی با پیامبران راهنمایشان برای هدایت بشر به راه راست و مستقیم آمدند. برای سعادت و خوش‌بختی اشرف مخلوقات و رسیدن او به خیر و صلاح. پس با این حساب، جایی‌که حرف از اعتقاد و دین مداری است باید انتهایش به مدینه‌ای فاضله برسد؛ همان که حد کمالش را با ظهور منجی عالم به انتظار نشسته‌ایم. رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرمایند:«هیئت و تأثیرگذاری هیئت‌های مذهبی باید کلاس درس باشند.» جوانان هیئتی در زنجان با فرآوری زیتون ۲٠٠ نفر را شاغل کردند.«احسان قربانی» به‌همراه برادرش «وحید» و یکی دیگر از دوستانش از بچه‌های هیئت «فرزندان روح‌الله» زنجان هستند و با توجه به این‌که زنجان قطب تولید زیتون است، تصمیم گرفتند با فرآوری این محصول برای جوانان اشتغال‌زایی کنند. دست مریزاد به این جوانان که سعی کرده‌اند با یکی کردن حرف و عملشان، شاگردان خوبی برای مکتب اهل‌بیت(ع) باشند.

*غیرتی که پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورد

از کودکی تاب تحمل سنگینی نگاه‌های پرسشگر را بر روی جسم خسته‌اش نداشت؛ نگاه‌های خیره اما بعضاً نگران. اما به‌جای آن‌که دست روی دست بگذارد، گوشه‌ای کِز کند و زانوی غم بغل بگیرد، دست به کمر گرفت. تمام‌قد ایستاد تا در روزی که با اقتدار سکوی قهرمانی را فتح می‌کند، به نگاه تحسین گر همان مردم روزهای کودکی‌اش خیره شود و در چشمان پدر و مادری که سهم شان از نخستین روز آمدن او بغض و اشک بود، برق شادی را به نظاره بنشیند. «امان‌الله پاپی» پارادوومیدانی کارِ کشورمان، با ثبت رکورد ۵۱.۸۵ متر در پرتاب نیزه، رکورد جهان و آسیا را شکست.در این مسابقات همچنین «میلاد رمضانی»، «رضا حاتمی» و «عرفان رضایی» رکورد آسیا را شکستند. در بخش بانوان نیز، «الناز دارابیان» در ماده پرتاب دیسک با ثبت رکورد ۱۴.۶۵ متر رکورد آسیا را شکست .همان بانوی قهرمان و سرافراز که تمام مدال هایش را بر روی چادرش می اندازد! خداقوت به غرور و غیرت تان که پرچم سرزمین تان را به اهتزاز درآوردید!

*در این محفل دانایی، آگاهی می فروشند!

در این اوضاع‌واحوال گرانی و خرج و مخارج بالا، باید قبول کنیم حرف از رایگان بودن که به میان می‌آید ناخواسته سرها برمی‌گردد و اگر با چشم بصیرت نگاه کنیم دور و برشان کلی علامت سؤال جمع می‌شود! این‌جا نمایشگاه کتاب است. یک نمایشگاه بین‌المللی که امسال ۳۴ ساله شده و محل برگزاری‌ آن هم مصلای امام‌خمینی تهران است. کنار همه غرفه‌های خوش‌رنگ و لعاب و البته پرمغز و پرمحتوا از یارهای مهربان، حضور چند اتاقک شیشه‌ای آن‌هم با فروش آگاهی از نوع رایگان، جاذبه‌ای ویژه دارد! چند مقر ساده و بی‌آلایش با عنوان «محفل دانایی» که قرار است مروج حجاب و سبک زندگی عفیفانه باشند. اما نه با اجبار و هزینه، بلکه با گفتمانی شیرین و صمیمانه. اگر گذرتان به نمایشگاه کتاب تهران افتاد، سری هم به اتاقک‌های شیشه‌ای بزنید. بعید است حضورتان در این محافل دانایی خالی از لطف باشد.

* تبعید، به جرم دفاع از حیثیت ارتش و استقلال وطن!

سیزدهم آبان‌ماه سال ۱۳۴۳، ساعت هشت صبح بود که امام‌خمینی(ره) از تهران به مقصد ترکیه تبعید شد. در گزارش‌های ارسالی از ساواک نقل شده‌است که امام در هواپیما فرمودند:« من به جرم دفاع از حیثیت ارتش و استقلال وطنم تبعید می‌شوم.» تبعیدی که ۹ روز بعد از سخنرانی او علیه تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی بود. یک سخنرانی کوبنده که به افشای ماهیت این لایحه ننگین و آگاه کردن جامعه مردم ایران پرداخت.
امام کاظم (ع) می‌فرمایند:«قُلِ الْحَقَّ وَ اِنْ کانَ فیهِ هَلاکُکَ فَاِنَّ فیهِ نَجاتَکَ… اِتَّقِ اللّه َ وَ دَعِ الْباطِلَوَ اِنْ کانَ فیهِ نَجاتُکَ فَاِنَّ فیهِ هَلاکَکَ؛ حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زیرا که نجات تو در آن است… تقواى الهى پیشه کن و باطل را فرو گذار هر چند [به ظاهر] نجات تو در آن باشد، زیرا که نابودى تو درآن است.» به امید آن‌که به مدد ایمان واقعی و راستین در این عصر آخرالزمان و در کشاکش تمام ابتلائات و امتحانات، سربلند و روسفید باشیم.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *