اوکراین: کمک‌های نظامی خود را ده برابر کنید

اوکراین: کمک‌های نظامی خود را ده برابر کنید

یک مقام اوکراینی خطاب به کشور‌های غربی گفت که آن‌ها باید در شرایط فعلی کمک‌های نظامی خود به این کشور را ده برابر افزایش دهند.

اوکراین: کمک‌های نظامی خود را ده برابر کنید

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آندری ملنیک معاون وزیر خارجه اوکراین خواستار افزایش ۱۰ برابری کمک‌های نظامی به کی یف شد و گفت که کشور‌های غربی از «خط قرمز‌های مصنوعی» عبور کنند.
ملنیک شنبه در توئیتی نوشت: ما از متحدانمان بخاطر کمک‌های نظامی ممنون هستیم. اما این کمک‌ها کافی نیست. اوکراین برای آنکه در سال جاری به تهاجم روسیه پایان بدهد به ۱۰ برابر [تسلیحات]بیشتر نیاز دارد.
وی که پیشتر سفیر اوکراین در آلمان بود، افزود: بنابراین، ما از شرکایمان می‌خواهیم که از همه خط قرمز‌های مصنوعی عبود کرده و یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به تحویل سلاح [به اوکراین]اختصاص دهند.
این در حالی است که بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمانی سه‌شنبه گفت: توقف ارسال سلاح به اوکراین به معنای پایان فوری این کشور محسوب می‌شود.
وی گفت: زمانی که دیگر سلاح به اوکراین ارسال نشود، همان روز شکست و پایان اوکراین است و مادامی که لازم باشد به این کشور سلاح ارسال خواهیم کرد.
اظهارات وزیر دفاع آلمان در حالی بیان شده است که در گذشته بسیاری از مقامات اروپا و آمریکا از محدود بودن منابع خود برای ارسال به اوکراین خبر داده بودند.
کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت: ما بدون شک مبلغ فوق‌العاده‌ای از کنگره دریافت کرده‌ایم تا به ارایه کمک‌های امنیتی به اوکراینی‌ها ادامه دهیم، اما این منابع مالی نامحدود نیستند.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *