خبر خوب| بانویی که آزادی‌بخش 500 زندانی شد!

خبر خوب| بانویی که آزادی‌بخش 500 زندانی شد!

معلم است و بازنشسته. 35 سال رسم و درس زیستن به بچه‌ها آموخته و حالا چندسالی است گره‌گشا و واسطه آزادی زندانی‌های در بند است. به قول خودش عاشقانه پا به پای هر پرونده رفته و برایش لذت‌بخش‌تر از این کار نیست. حتی برای رضایت گرفتن از یک شاکی انگشت پایش هم شکسته!

خبر خوب| بانویی که آزادی‌بخش 500 زندانی شد!

گروه خبر خوب: «اگر خواستی بدانی که در تو خیری هست یا نه، به دلت بنگر. اگر اهل طاعت خدا را دوست داشت و از اهل معصیت بدش می‌‌آمد، در تو خیری هست و خداوند تو را دوست دارد؛ اما اگر دلت از اهل خدا بدش می‌‌آید و اهل معصیت را دوست دارد، در تو هیچ خیری نیست و خداوند تو را دوست ندارد و هر انسانی با کسی‌ است که او را دوست دارد.» خبرخوب امروزمان را به بهانه شهادت مولایمان امام باقر علیه‌السلام با سخن و تلنگری از ایشان شروع می‌کنیم. سلام دهیم به مولایمان «الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْباقِرُ بِعِلْمِ اللّهِ» و پیشکش نگاه‌تان کنیم نسخه دلپذیر خوبی‌های امروز را.

واسطه گری برای آزادی ۵۰۰ زندانی

معلم است و بازنشسته. 35 سال رسم و درس زیستن به بچه‌ها آموخته و حالا چندسالی است گره‌گشا و واسطه آزادی زندانی‌های در بند است. به قول خودش عاشقانه پا به پای هر پرونده رفته و برایش لذت‌بخش‌تر از این کار نیست. حتی برای رضایت گرفتن از یک شاکی انگشت پایش هم شکسته! گرفتن رضایت از شاکی‌ها کار آسانی نیست اما او هم به همین راحتی پا پس نمی‌کشد و مثل یک مادر دنبال پرونده زندانی‌ها بالا و پایین می‌شود. میان حرف‌هایش می‌گوید:«هربار برای صحبت با خانواده مقتول می‌رفتم به در بسته می‌خوردم. یک بار پایم بین در ماند و 4 بار عمل جراحی شد. اما در نهایت خانواده مقتول دلشان صاف شد و رضایت دادند.» در این 10 سال جز آنکه هرچه در توان داشته برای جلب رضایت شاکی‌ها استفاده کرده با کمک خیرین بیش از 500 زندانی را به آغوش گرم خانه و خانواده برگردانده. این بانوی آزادی‌بخش هر سال با هزینه شخصی خود دونفر را از بند زندان رها می‌کند و اعتقاد دارد این برکتی است که خدا در مسیر این کار خیر به دارایی‌اش می‌دهد.

بانویی که بیش از 500 زندانی را به خانواده برگردانده

ماجرای تخفیف جالب یک زائرسرا در مشهد!

یک مسافرت دو نفره هرچند کوتاه و مختصر، هزینه‌های خاص خودش را دارد. مخصوصا برای آنها که تازه نهال زندگی‌مشترک‌شان را کاشته‌اند و دست به دست هم داده‌اند. اما به گفته پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ازدواج این امر الهی سراسر برکت است و خیر. برکت معنوی‌اش که بماند اما اگر از داستان برکت‌هایی که چشم دنیایی ما می‌بیند بخواهید، باید بگوییم زائرسرای جواد در مشهدمقدس به بهانه سالروز ازدواج امیرالمومنین«ع» و حضرت زهرا«س» تا پایان سال 1402 برای زوج‌هایی که در این سال عقد می‌کنند به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد.
البته شیرینی این خبر را به کام‌تان دوچندان کنیم و به گوش‌تان برسانیم. مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم اعلام کرده در این مرکز آموزشی شهریه دانشجویانی که ازدواج می‌کنند.در مقاطع کارشناسی صفر و در مقطع‌کارشناسی ارشدبا 50درصد تخفیف محاسبه می‌شود.


زائرسرای جواد در مشهد به زوج‌ها خدمات رایگان ارائه می‌کند

صرفه‌جویی با چاشنی پاداش!

صرفه‌جویی غیر از آنکه امر خداست نیاز این روزها برای گذر از پیک مصرف تابستان است.گرمای هوا و اضافه‌شدن وسایل سرمایشی به جمع وسایل برقی، مصرف برق را چندین برابر کرده‌.وزارت نیرو در کنار تمهیداتی که برای تأمین برق مورد نیاز کشور اندیشیده مطابق سال گذشته طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی را به اجرا گذاشته. اما این بار با پاداش 20 برابری! این طرح از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه اجرا می‌شود و همه مشترکان حتی پرمصرف‌ها هم می‌توانند با کاهش مصرف برق خود پاداش دریافت کنند. و اما خبرخوش! یک خانواده بوشهری با کاهش مصرف برق در 28 روز خرداد 422هزارتومان معادل یک ماه یارانه نقدی یک نفر پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند.


کاهش مصرف برق خانواده بوشهری و پاداش صرفه‌جویی

معمار خوش ذوق و درختی که زنده ماند!

این سکوی خبرخوب حاصل نگاه زیبای شماست و آنچه که برایمان فرستادید. این‌بار از مهربانی به یک درخت و طبیعت برایمان نوشته‌اید:« حسینیه مسجد پنج تن در منطقه خشنودی ( اسماعیل پور ۱۹)مشهد قرار دارد. هنگام ساخت حسینیه،درختی در وسط زمین در حال ساخت قرار داشت. معمار ساختمان درخت را قطع نکرد و الان درخت در وسط،ساختمان حسینیه قرار دارد.»


معمار خوش ذوق و درختی که زنده ماند!

چند آمار و ارقام شیرین از رشد و پیشرفت اقتصادی

آخرین سکو را با اجازه شما اختصاص دهیم به چند آمار و ارقام شیرین از رشد و پیشرفت کشورمان. به رغم تحریم های سخت مالی، تولید روزانه نفت ایران در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳۰ هزار بشکه و از ابتدای امسال ۳۵۰ هزار بشکه افزایش داشته است.
همچنین در مقایسه با دولت قبل رشد اقتصادی سالانه در دولت سیزدهم بیش‌از دو برابر شده، متوسط رشد اقتصادی سالانه در ۸ سال دولت روحانی ۲.۲ درصد و در ۲ سال نخست دولت رئیسی ۴.۸ درصد بوده است.
متوسط رشد فصلی بخش صنعت در دولت سیزدهم ۳.۶ برابر دولت قبل است؛ متوسط رشد فصلی در ۸ سال دولت روحانی ۱.۶ درصد بوده این‌در‌حالی است که در ۶ فصل اخیر که دولت سیزدهم سرِ کار بوده متوسط رشد فصلی ۵.۸ درصد افزایش یافته است.


رشد اقتصادی در 2 سال اخیر بیش از ۲ برابر شد

شیعه واقعی

«ابو اسماعیل» می‌گوید: به امام باقر علیه السلام عرض کردم فدایت شوم شیعه در محیطى که ما زندگى مى کنیم بسیار زیاد است .
امام علیه السلام فرمود: آیا توانگر به فقیر توجه دارد؟ آیا نیکوکار از خطا کار در مى گذرد؟ و آیا نسبت به یکدیگر همکارى و برادرى دارند؟
عرض کردم : نه .
حضرت فرمود: آنها شیعه نیستند شیعه کسى است که این کارها را انجام دهد.


قبرستان بقیع

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *