خبر خوب| زنجیرهٔ خیر و برکت در روابط مستأجر و صاحب‌خانه

خبر خوب| زنجیرهٔ خیر و برکت در روابط مستأجر و صاحب‌خانه

باورتان می‌شود در همین ایران خودمان کسانی هستند که سال‌هاست نتوانسته‌اند به مشهد بروند؟ بعضی‌های دیگر حتی یک بار هم مشرف نشده‌اند. «مهر مهدوی» به میدان آمده تا آرزوی مشتاقان زیارت امام رضا علیه‌السلام را برآورده کند.

خبر خوب| زنجیرهٔ خیر و برکت در روابط مستأجر و صاحب‌خانه

گروه خبر خوب: امروز سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است. شهادت بزرگوارانی این‌چنین، دردناک است اما به قول رهبر عزیزمان بعضی‌ها شایستهٔ شهادتند و حیف است که بمیرند. چمران در دانشگاه برکلی کالیفرنیا دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما را با درجهٔ ممتازی گرفت. مدتی هم در دانشگاهی آمریکایی مشغول تدریس شد. در یکی از آزمایشگاه‌های ناسا کار می‌کرد. خلاصه چیزی از خواستنی‌های دنیایی در زندگی‌اش کم نداشت. اما همهٔ آن‌ها را گذاشت و به وطنش برگشت. می‌گفت «نمی‌خواهم نتیجه و ثمرهٔ کارم به نفع صهیونیست‌ها و کسانی تمام شود که بر ضد اسلام و انسانیت برنامه‌ریزی می‌کنند.»


شهید چمران یک دانشمند، چریک و عارف بود

دست‌نوشته‌ای از شهید چمران وجود دارد که وقتی وارد ایران شد خطاب به مادرش نوشته است: «وقتی می‌خواستم از ایران بروم تو به فرودگاه آمدی و در گوش من چنین گفتی که «ای مصطفی! من تو را با شیرهٔ جانم بزرگ کردم و حالا که داری از ایران می‌روی هیچ چیزی از تو نمی‌خواهم. فقط یک سفارش دارم که خدا را فراموش نکنی.» ای مادر بعد از ۲۲ سال به وطن بازمی‌گردم و به تو اطمینان می‌دهم که حتی برای یک لحظه هم خدا را فراموش نکرده‌ام.».

چقدر شهید چمران از روح و جسمش مراقبت کرده که با اطمینان خاطر می‌گوید «یک لحظه هم خدا را فراموش نکردم»، آن هم در مدت طولانی ۲۲ سال و در فضای پر از فساد غرب.

با آرزوی اینکه مصطفای مادر، دست ما را هم بگیرد و به خدا برساند، برویم سراغ خبرهای خوب امروز.


«مهر مهدوی» با کمک خیران ۷۷ نفر را به مشهدالرضا فرستاد

خیران ۷۷ نیازمند را به زیارت امام رضا (ع) فرستادند/ با پویش مردمی «مهر مهدوی» همراه شوید

باورتان می‌شود در همین ایران خودمان کسانی هستند که سال‌هاست نتوانسته‌اند به مشهد بروند؟ بعضی‌های دیگر حتی یک بار هم مشرف نشده‌اند. «مهر مهدوی» به میدان آمده تا آرزوی مشتاقان زیارت امام رضا علیه‌السلام را برآورده کند. خیرین این مؤسسه با اهدای ۱۵۰ میلیون تومان زمینهٔ تشرف ۷۷ نفر را به مشهدالرضا فراهم کرده‌اند. البته اعزام‌ها و نیز کمک خیرین هنوز ادامه دارد. سازمان بهزیستی، گروه‌های جهادی و نمایندگان مهر مهدوی در استان‌ها این افراد را برای تشرف معرفی کرده‌اند. تقریباً نیمی از مشرف‌شدگان، زیارت‌اولی بوده‌اند. خوش به سعادت خیرانی که توفیق دارند مالشان را در چنین راه‌هایی صرف کنند.

بچه‌های خیریهٔ «مهر مهدوی» تمام کارهای خیرشان را به نام امام زمان (عج) و از طرف ایشان انجام می‌دهند. آنها همیشه یک حدیث از مهدی موعود را به کارهایشان ضمیمه می‌کنند: «ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم.». آنها می‌خواهند نام حضرت مهدی (عج) مساوی شود با کار خوب. با مراجعه به سایت مهر مهدوی، می‌توانید در کارهای خیر این مؤسسه شریک شوید.


تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران برای اولین بار در جایگاه جهانی قرار گرفت

مدال تاریخی تیم ملی بسکتبال با ویلچر

دیروز صبح دیدار رده‌بندی رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان در امارات برگزار شد. تیم ایران در مصاف با هلند با نتیجهٔ ۷۲ بر ۵۴ پیروز میدان شد و مقام سوم این رقابت‌ها را به دست آورد تا به یک مدال تاریخی در این رشتهٔ ورزشی برسد و برای نخستین بار روی سکوی جهانی قرار بگیرد.

در دورهٔ قبل این رقابت‌ها که سال ۲۰۱۸ در آلمان برگزار شد، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ما مقام چهارم را به دست آورده بود که امسال با امید و البته تلاش و همت مضاعف، عزیزانمان توانستند به سکو راه پیدا کنند.

بچه‌ها، مچکریم! زنده باد امید و زنده باد تلاشی که به افتخارآفرینی برای وطن می‌انجامد.


آشتی دادن زن و شوهر، ثواب هزار شهید در راه خدا را دارد

آشتی‌کنان زوج‌ها از ۲۰درصد به ۷۹درصد رسید

ما ایرانی‌ها از قدیم ازدواجی و خانواده‌دوست بوده‌ایم. از خانواده‌های قدیمی‌تر که سراغ می‌گیرید می‌بینید تمام تلاششان را برای حفظ زندگی مشترکشان می‌کرده‌اند. این یعنی ما بیشتر اهل تعمیر کردن و ساختن بوده‌ایم، تا ویران کردن. یکی از مصادیق تعمیر و ساختن، آشتی دادن همسرانی است که با هم به مشکل برخورده‌اند و تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

می‌دانید چه ثوابی دارد؟ بگذارید برایتان بگوییم. پیامبر (ص) فرموده‌اند کسی که برای آشتی دادن زن و شوهری تلاش کند، خدا به او ثواب هزار شهید را می‌دهد که در راه خدا شهید شده‌اند و برای هر قدمی که در این راه برمی‌دارد و برای هر کلمه‌ای که برای این کار استفاده می‌کند، ثواب یک سال عبادت به او عطا می‌کند. تازه آن هم نه یک سال معمولی! سالی که شب‌های آن را به شب‌زنده‌داری و روزهایش را به روزه‌داری گذرانده! (نقل به مضمون از کتاب «ثواب‌الاعمال»).

این‌ها را گفتیم که خبر خوبی که قرار است بدهیم بیشتر به دلتان بچسبد. رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفته با کمک مشاوران خانواده، امسال سازش بین زوجین به ۷۰ درصد رسیده است. در حالی که در سال‌های گذشته حداکثر ۴۰درصد بوده است. این سامانه به صورت آزمایشی در ۴ استان راه‌اندازی شده و قرار است به زودی برکتش در کل کشور بپیچد. خیلی هم عالی!


صاحب‌خانه‌هایی که به مستأجر کمک می‌کنند خانهٔ بهتری پیدا کند!

زنجیرهٔ خیر و برکت در روابط مستأجر و صاحب‌خانه

به فصلی وارد می‌شویم که باید هوای اجاره‌نشینان را داشت. فصل تمدید و تخفیف و تخلیه. یکی از شهروندان عزیز تهرانی در پیامی برایمان نوشته است: «صاحب‌خانهٔ ما یک زوج جوان هستند که خودشان هم تا پارسال مستأجر بودند. هر سال قبل از اینکه برای تمدید اجاره به ما زنگ بزنند، با صاحب‌خانهٔ خودشان صحبت می‌کردند که «اگر با ما راه بیایی ما هم می‌توانیم با مستأجرمان راه بیاییم.»با این حال تمام مبلغی را که صاحب‌خانه‌شان به اجاره اضافه می‌کرد، روی اجارهٔ خانهٔ ما نمی‌کشیدند. پارسال که خودشان دیگر مستأجر نبودند اجارهٔ ما را هم زیاد نکردند. هیچ‌کس باورش نمی‌شود که پول پیش خانهٔ ‌ما همان مبلغ ناچیز ۵ سال پیش است. ما در مدتی که در خانه‌شان بودیم، توانستیم مبلغ خوبی برای پول پیش پس‌انداز کنیم و حالا می‌توانیم به یک واحد بزرگتر برویم. همیشه از این خانواده ممنونیم و از ته دل دعایشان می‌کنیم.»

صاحب‌خانه‌های عزیز! چه چیزی بهتر از دعای خیر مردم برای شما؟ مطمئن باشید اگر با مردم راه بیایید، خدا خودش کارتان را راه می‌اندازد و به مالتان برکت می‌دهد.

بچه‌ها را از چشم‌زخم دور کنید

از آقای مجتهدی نقل شده که روزی دختر چهارسالهٔ زیبایی را با لباس عربی چین‌دار دیدند که سرگرم بازی بود. به پدر و مادر دختر گفتند: «چرا در حق این کودک معصوم ظلم می‌کنید؟ این بچه دارد از بین می‌رود! طبیعت کودک خیلی لطیف است و تاب چشم زخم ندارد!». والدین کودک که دیدند دخترک با شادی و بدون مشکل سرگرم بازی است، متعجب شدند. دقایقی بعد ناگهان دخترک نقش زمین شد، رنگ چهره‌اش تغییر کرد و نفسش به شماره افتاد.

آقای مجتهدی دخترک را در آغوش گرفتند و در حالی که ذکری را زمزمه می‌کردند، بر روی او می‌دمیدند. دختربچه بعد از چند دقیقه، حالت طبیعی خود را پیدا کرد و باز سرگرم بازی شد. ایشان به مادر بچه فرمودند: «خانم همشیره! لزومی ندارد که این لباس زیبا را بر تن این کودک که خود بسیار زیباست بپوشانید و او را از میان کوچه و بازار عبور دهید و نظر مردم را به طرف او جلب کنید! ضمناً چرا به هنگام بیرون آمدن از خانه صدقه ندادید؟! می‌دانید که صدقه، رفع بلا می‌کند!»

کاش این روزها که بسیاری از ما از اثر چشم‌زخم بر بچه‌ها و زندگی‌هایمان غافل شده‌ایم، به خود بیاییم و دست‌کم برای خاطر خودمان همهٔ نعمت‌ها و خوشی‌هایمان را در معرض دید نگذاریم.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *