رقابت کاذب موسیقایی در پلتفرم بازارمحور+ فیلم

رقابت کاذب موسیقایی در پلتفرم بازارمحور+ فیلم

انتخاب یک هنرمند تازه‌کار به عنوان شرکت‌کننده برنامه «صداتو» کمی عجیب است، مخصوصا که این هنرمند هم‌زمان برای یکی از سریال‌های فیلیمو هم بازی کرده است. ای کاش دست کم پیشوند «مسابقه» از روی صداتو برداشته می‌شد تا شائبه‌ای پیش نیاید.

رقابت کاذب موسیقایی در پلتفرم بازارمحور+ فیلم

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، در شرایطی که پلتفرم‌ها رقیبی در مقابل تولیدات سرگرمی سازی خود نمی‌بینند، روز به روز دامنه سطح نازل کیفی مجموعه‌هایی که صرفا تولید سرگرمی را هدف قرار داده‌اند نیز نمایان می‌شود. «جوکر» و «پدر خوانده» پدیده‌های برنامه سازی فیلیمو در چند سال گذشته بودند. برنامه‌هایی که اگرچه رنگ و بوی «رئالیتی شو» و مبتی بر وقایع لحظه‌ای و ذوق ناخودآگاه شرکت کنندگان قلمداد می‌شدند، اما شائبه طراحی موقعیت‌ها و کارگردانی این برنامه‌ها همان زمان نیز مطرح شده بود.

در یک فقره ماجرای گمانه‌زنی‌ها در خصوص ساختگی بودن «جوکر» به گفتگوی اینستاگرامی چندتن از بازیگران این مجموعه بر می‌گشت که در آن به صراحت از هماهنگی میان بازیگران این مجموعه پیش از ضبط آن خبر می‌داد. موضوعی که از سوی حامد آهنگی، بازیگر فیلیمو مطرح شد اما سازندگان «جوکر» نیز آن را تکذیب نکردند.

این روزها حواشی مسابقه موسیقایی «صداتو» نیز از همین دست شائبه‌ها را به همراه دارد. این برنامه که عنوان یک مسابقه موسیقایی از دسته بندی «رئالیتی شو» یا «گیم شو» را یدک می‌کشد، یک شوی موسیقایی است که بر اساس برنامه I Can See Your Voice کره‌ای با حضور چهره‌هایی همچون شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان، و امیرمهدی ژوله ساخته شده است. این در حالی است که اگرچه سازندگان تاکید دارند برنامه‌شان یک کپی از یک برنامه خارجی است، اما مدعی این هم هستند که این برنامه را با فرهنگ ایرانی درآمیخته‌اند.

شکل چینش شرکت کنندگان «صداتو» به گونه‌ای است که افراد حاضر در مسابقه با کمک جمعی از سلبریتی‌ها که در نقش یاران او هستند، در معمای برنامه شرکت کنند. معمای برنامه در حقیقت به این صورت حل می‌شود که 6 نفر برای شرکت کننده آواز می‌خوانند و او باید بفهمد که از بین این 6 نفر، کدام یک واقعا خواننده هستند و کدام یک ادای یک خواننده را در می‌آورد.

مریم ماهور، اسم شرکت‌‌کننده سومین قسمت مسابقه «صداتو» است که توانست برنده ۲۰۰ میلیون تومان از این برنامه شود. نکته جالب اینجاست که اسم این شرکت‌کننده در میان هنرمندان سریال جدید سروش صحت که از محصولات فیلیمو است نیز دیده می‌شود. مسابقه «صداتو» در «فیلیمو» اگرچه رنگ و بوی یک رقابت را به خود گرفته است، اما به طرز آشکاری درپی چهره سازی و شناساندن بازیگران همکار خود در مجموعه‌های نمایشی این پلتفرم است.

پیشتر نیز در سریال «نیوکمپ» و مجموعه‌های دیگر این پلتفرم، نویسندگان، کارگردانان و بازیگرانی دورهم جمع می‌شدند که بنابر ادعای مدیران این مجموعه از محبوبیت مردمی بالایی برخوردار هستند. این افراد در حقیقت با این ایده ساده انگارانه گردآوری شده‌اند که حضور جمعی از چهره‌های محبوب‌ سریال‌های کمدی سال‌های اخیر، به نتیجه‌‌ای مطابق با سیاست‌های بازارمحور گردانندگان «فیلیمو» می‌انجامد.

سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» با بازی علی مصفا، قدرت‌الله ایزدی، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی، بیژن بنفشه‌خواه و … و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان یک طنز اجتماعی‌ست. این سریال، اولین همکاری سروش صحت با شبکه نمایش خانگی به عنوان کارگردان است که فیلمنامه آن را به همراه ایمان صفایی نوشته‌اند.

مریم ماهور، شرکت‌‌کننده سومین قسمت مسابقه «صداتو» که برنده جایزه ۲۰۰ میلیون تومانی از این برنامه شد، در سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» نقش آفرینی می‌کند.

امروز برخی از رسانه‌ها درباره این موضوع نوشتند: «انتخاب یک هنرمند تازه‌کار به عنوان شرکت‌کننده کمی عجیب است، مخصوصا که این هنرمند هم‌زمان برای یکی از سریال‌های همین پلتفرم هم بازی کرده است. ای کاش دست کم پیشوند «مسابقه» از روی صداتو برداشته می‌شد تا شائبه‌ای پیش نیاید.»

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *