زاکانی چوب مبارزه با فساد را بلند کرد/ واکنش کاربران به خط تخریب علیه شهرداری تهران

زاکانی چوب مبارزه با فساد را بلند کرد/ واکنش کاربران به خط تخریب علیه شهرداری تهران

موضع شهرداری تهران نشان می‌دهد که این نهاد، مبارزه با فساد در شهرداری را در دستور کار قرارداده و نسبت به مقابله با آن اقدام کرده است ولی جریانات سیاسی به دنبال تخریب این اقدامات هستند.

زاکانی چوب مبارزه با فساد را بلند کرد/ واکنش کاربران به خط تخریب علیه شهرداری تهران

فارس پلاس؛ واکنش کاربران – مبارزه با فساد یکی از دستور کار های اصلی شهرداری تهران در دوره جدید بوده و هست. اخیرا روزنامه‌ها و حساب های کاربری اصلاح‌طلب خبری مبنی بر فساد ۲۵ هزار میلیاردی در دفتر شهردار تهران منتشر کردند. این اقدام اصلاح‌طلبان درحالی است که هفته گذشته سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرده بود: «تخلف چند کارمند شهرداری با هوشیاری حراست شهرداری کشف و پس از آن پرونده با تاکید شهردار تهران به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی ارسال شد. در این زمینه حداکثر هماهنگی و همراهی از سوی شهرداری تهران با دستگاه محترم قضایی و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و ما دست همه نهادها در مبارزه با فساد را به‌گرمی می‌فشاریم. مبارزه با فساد محدود به این موارد جزئی نخواهد شد و مبارزه با دانه درشت‌ها را در دستور کار داریم. برای مثال درمورد دیگری، ارزش یکی از پرونده‌های فسادی که در این مدت کشف‌شده، به اندازه نیمی از بودجۀ یک سال شهرداری تهران است.»

موضع شهرداری تهران نشان می‌دهد که این نهاد خود مبارزه با فساد در شهرداری را در دستور کار قرارداده و نسبت به مقابله با آن اقدام کرده است. با این وجود مطالبی که روزنامه ها و حساب های کاربری جریان منتسب به اصلاحات منتشر کردند، جنبه نسبت دادن فساد به شهرداری را داشت تا اشاره به رویکرد مبارزه با فساد!

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، درباره اقدام اصلاح‌طلبان در صفحه شخصی خود نوشت: «ایده جدید: هر فسادی که توسط شهرداری کشف و با همکاری دستگاه‌های نظارتی به مردم گزارش می‌شود را به خود شهردار و دوره جدید نسبت بدهیم. کمی خلاقانه‌تر است اما حقیقت را با چند تیتر و توییت نمی‌شود تغییر داد. پاسخ ما: مسیر مبارزه با فساد و گزارش به مردم بدون وقفه و تعارف ادامه دارد.»

امین توکلی زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به هزینه‌دار بودن مبارزه با فساد در صفحه شخصی خود نوشت:«قصه زاکانی: کسی نباید جرات کند با باندهای قدرت و ثروت در بیفتد. و الا راست و چپ روزگارش را سیاه خواهند کرد. چقدرخوشحال هستندکه به گمان آنها او هم آلوده شدو دیگر آدم سفیدی نیست که بخواهد جلوی آنها را بگیرد و عاقبت زاکانی باید به گونه ای باشد که درس عبرتی شود برای مبارزان با فساد.»

محمد پاداش، فعال رسانه ای در پاسخ به توییت یکی از حساب های کاربری اصلاح‌طلب نوشته است: «فساد در شهرداری توسط خود شهرداری کشف شده، تحویل مراجع قضایی هم شده شما یه طوری می‌نویسید انگار همه مفسدن فساد در شهرداری ها اساسا یه چیز دور از ذهنی نیست، اما اینکه برخورد بشه مهمه که خب الحمدالله شده ضمن اینکه نصف بودنه ۲۵ همت نمیشه»

کاربران فضای مجازی نیز نسبت به رفتار اصلاح‌طلبان واکنش نشان دادند. تعداد زیادی از کاربران این اقدام اصلاح‌طلبان را وارونه سازی دانستند. کاربران تصریح کرده اند که اقدام شهرداری در مبارزه با فساد و معرفی مفسدین شایسته تقدیر است اما روزنامه های اصلاح‌طلب به دنبال وارونه نشان دادن ماجرا هستند:

برخی کاربران فضای مجازی نیز علی رغم اشاره به استفاده اصلاح‌طلبان از وارونه سازی، به رفتار جناحی و منفعت طلبانه آنها خرده گرفتند و اقدام را دور از اخلاق دانستند. کاربران فضای مجازی نوشته اند اگر پای اصلاح‌طلبان در میان بود باز هم اینگونه موضع می‌گرفتند؟

برخی کاربران فضای مجازی ضمن ارزشمند دانستن اقدام شهرداری، یادآور شدند که مبارزه با فساد هزینه دارد و حمله روزنامه های اصلاح‌طلب به شهردار تهران را ناشی از همین امر دانستند:

برخی کاربران نیز خواستار برخورد با اصلاح‌طلبان و شکایت شهرداری از آنها شده اند:

پایان پیام/.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *