غیرت زنده است

غیرت زنده است

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حمیدرضا الداغی روز دوشنبه با حضور جمع کثیری از مردم مشهد مقدس از مسیر مهدیه این شهر تا حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد.

غیرت زنده است

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- وطن امروز نوشت: روز گذشته مردم مشهد مقدس پیکر شهید «حمیدرضا الداغی» را که شامگاه جمعه به دست 2 نفر از اوباش به شهادت رسید، تشییع کردند.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حمیدرضا الداغی روز دوشنبه با حضور جمع کثیری از مردم مشهد مقدس از مسیر مهدیه این شهر تا حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد.

در این تشییع پرشکوه، مردم برخی شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی نیز، بویژه اهالی شهرستان سبزوار، زادگاه این شهید والامقام، حضوری چشمگیر داشتند.

تشییع‌کنندگان در این مراسم با فریادهای «حیدر حیدر» و «شهید باغیرت، شهادتت مبارک» و حمل پلاکاردهایی با مضامین «مبادا این خاک بی‌رویا، مبادا این شهر بی‌غیرت»، «حجاب یعنی: خون‌بهای شهیدان» و «هر پریشان نظری لایق دیدار تو نیست»، ضمن ابراز انزجار از مهاجمان به نوامیس جامعه، خواهان رسیدگی قانونی به اقدام ددمنشانه اخیر که منجر به شهادت این ناهی از منکر گردید، شدند. مرگ بر آمریکا؛ هیهات منا الذله؛ این گل پرپر از کجا آمده، زیارت امام رضا آمده؛ ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم و لبیک یا حسین(ع)، از دیگر شعارهایی بود که در این مراسم توسط تشییع‌کنندگان پیکر این شهید تکرار می‌شد. معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل احساس مسؤولیت نسبت به ناموس مردم کوتاهی و بی‌توجهی داشته باشد و این شهید عزیز تابلوی روشنی از سیمای مردم ایران بود که عزت، شرف و غیرت را در مقابل افرادی که بی‌غیرتی، بی‌شرفی و بی‌عزتی را می‌خواهند رواج دهند، به نمایش گذاشت. حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: این شهید عزیز، نه‌‌تنها شهید غیرت و مردانگی، که شهید ارزش‌ها است. وی افزود: مردم امروز با حضور پرشور خود در این مراسم، از افرادی که رسانه‌‌ها و فضای مجازی و ماهواره‌ای را در اختیار دارند می‌خواهند از ناموس‌داری و غیرتمندی این جوان عزیز و مردم غیور کشورمان عقب نمانند و بر این خط باطلی که رسانه‌های دشمن به آن دامن می‌زنند، خط بطلان بکشند.

این مراسم با اقامه نماز بر پیکر این شهید در حرم مطهر رضوی پایان یافت. گفتنی است پیکر شهید الداغی امروز در زادگاه خود شهر سبزوار تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده، قرار است پیکر این شهید مطهر صبح سه‌شنبه (امروز) از مقابل مسجد جامع تاریخی سبزوار تا گلزار شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده شود.

پیش‌تر نیز شامگاه روز یکشنبه مردم سبزوار با حضور در محل شهادت شهید حمیدرضا الداغی آن مکان را گلباران کردند.

* نامگذاری یک میدان به نام شهید حمید رضا الداغی

سیدعباس شبیری، سرپرست شهرداری سبزوار اظهار کرد: در پی پیشنهاد شهرداری سبزوار مبنی بر تغییر نام فلکه سه‌گوش به نام حمیدرضا الداغی که هشتم اردیبهشت برای دفاع از ناموس، عفت و حیای 2 دختر جوان توسط اراذل و اوباش به شهادت رسید، با اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر این فلکه به نام شهید خوش‌غیرت حمیدرضا الداغی تغییر نام یافت.

* خط قرمز حمیدرضا حفظ حرمت ناموس مردم بود

برادر شهید الداغی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روحیات اخلاق‌مدارانه برادرش اظهار کرد: او به حفظ حرمت ناموس مردم حساس بود. مثلا مدتی پیش در خیابان راه می‌رفتیم که دیدیم 2 کودک، یک متکدی بیمار را اذیت می‌کردند. برادرم ناراحت شد و به بچه‌ها تذکر داد که نباید او را اذیت کنند. چند ماه پیش هم دوستانم تعریف می‌کردند که عده‌ای مزاحم ناموس مردم شده بودند و برادرم با اینکه با 5 نفر روبه‌رو شده بود اما از زخمی شدن و مصدومیت ترسی نداشت. او ورزشکار و هندبالیست بود و با اراذل و اوباش برخورد کرده بود.

واکنش اژه‌ای به جنایات اخیر در بابلسر، سراوان و سبزوار

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا با اشاره به برخی اتفاقات و حوادث اخیر از جمله شهادت آیت‌الله سلیمانی، جنایت رخ‌داده در سراوان که به شهادت شهید شهرکی و همسرشان انجامید، مجروح کردن چند طلبه در برخی نقاط کشور و حادثه رخ داده در سبزوار که به شهادت یک جوان انجامید، خطاب به همه مسؤولان قضایی ذی‌ربط در سراسر کشور دستور مؤکد داد در تعقیب و محاکمه و مجازات ضاربان و قاتلان حوادث مزبور، نهایت سرعت و دقت و قاطعیت را به خرج دهند، بویژه در مواردی که ضاربان و قاتلان شناسایی و دستگیر شده‌اند، هیچگونه تاخیر و معطلی نداشته باشند. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: پرونده قاتلان و ضاربان حوادث اخیر و تمام برهم‌زنندگان امنیت مردم باید با سرعت و دقت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار گیرد تا هم مردم مزه عدالت را بیش از پیش بچشند و هم دشمنان که برای برهم زدن امنیت کشور ما در حال توطئه‌چینی هستند بدانند در این حوزه قاطعیت زیادی وجود دارد.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *