فارس‌ من| با نمادهای ممنوعه در بازار پوشاک برخورد شود

فارس‌ من| با نمادهای ممنوعه در بازار پوشاک برخورد شود

لباس‌هایی با شکل و شمایل خاص و تصاویر عجیب و غریب، حتما انتخاب جوان و نوجوانی است که به اقتضای سنش دلش می‌خواهد متفاوت باشد و مرکز توجه. اما چرا پشت ویترین‌ها و در مرحله توزیع با آن برخورد نمی‌شود؟! چرا نظارتی بر این نمادهای ممنوعه نیست؟!

فارس‌ من| با نمادهای ممنوعه در بازار پوشاک برخورد شود

گروه زندگی: بازار پوشاک همیشه در صدر دغدغه‌های مردمی است. از لباس‌های نامناسب و ضدارزش‌های اسلامی تا ویترین‌هایی که رنگ و بویی از حجاب ندارند. هربار از پویش‌های پرامضا سامانه فارس‌من بوده‌اند. امضاهایی که نشان می‌دهد مردم برای یک تحول در بازار پوشاک مطالبه جدی دارند و از لباس‌هایی که در این بازار عرضه می‌شود دل خوشی ندارند. این‌بار نمادهای عجیب و غریب روی لباس‌ها و پشت ویترین مغازه‌ها یکی دیگر از نگرانی‌های مردم در این بازار پرحاشیه‌است. دغدغه‌ای که در سامانه فارس‌من با عنوان پویش« با مروجان پوشش غربی در کشور برخورد قاطع شود» به ثبت رسیده است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در بازارهای عرضه لباس یا در خیابان و بر تن جوان و نوجوان و حتی کودکان لباس‌هایی را با نمادهای عجیب و غریب دیده باشید. نمادهایی که تمام رسالت‌شان این است که زیرپوستی به زندگی ایرانی اسلامی ما، فرهنگ غربی و تفکراتی این چنین وارد کنند. نمادهای شیطان پرستی، هم‌جنس‌بازی، ماری‌جوآنا و مخدرها، غرب‌گرایی و… که اغلب خانواده و نوجوانان درگیر و رنگ و لعابش می‌شوند و بدون اطلاع آن را بر تن خود یا فرزندشان می‌کنند. از طرفی بی‌توجهی مصرف‌کنندگان پوشاک نسبت به نوشته‌های انگلیسی و معانی‌‍‌اش هم ضربه دیگری است به پوشاک ایرانی و اسلامی، نوشته‌هایی از این قبیل «Chorus girlدختر رقاصه»، «Charm طلسم»، «Atheist بی دین» و…

ثبت‌کننده این پویش با ابراز نگرانی از وضع موجود می‌گوید:« متاسفانه لباس‌هایی که تن بعضی از جوانان امروز می‌بینیم بسیار جای تاسف دارد. مثلا جوان‌هایی که نادانسته لباس‌هایی ماری‌جوآنا و مخدر می‌پوشند و بعد از چندوقت هم با آن عجین می‌شوند و همان نماد به قول خودشان قشنگ را روی تن‌شان تتو می‌کنند. یا جوانانی را می‌بینیم که به جای پرچم ایران یا کشور خودشان، لباس‌هایی با پرچم آمریکا به تن می‌کنند و این احساس را دارند که کلاس دارد و لاکچری است. همین لباس به ظاهر ساده کم‌کم جوان امروز ما را مبتلا به غرب‌گرایی می‌کند. یا نوشته‌های انگلیسی که نامربوط است و معانی زشتی دارد اما چون شخص آگاه نیست؛ مصرف‌کننده این طور لباس‌هاست. نوشته‌هایی که در کشورهای غربی هم پوشیدن‌شان شکل درستی ندارد. متاسفانه بعضی از اوقات شاهد این هستیم که اتباع نیز بازیچه این جنگ نرم شدند و لباس‌هایشان پر است از نمادهای غرب‌گرایانه.»

«حسام رحیمی راد» ثبت کننده این پویش که خود تولید کننده لباس‌های اصیل ایرانی و محلی است. از طرف خود و 1000 حامی این پویش درخواست برخورد با پخش کننده این لباس‌ها را دارد و می‌گوید:«بازار پوشاک درگیر جنگ نرم است. معانی‌ و فرقه‌هایی که فرهنگ ما با آن در اختلاف است و آن را نمی‌پذیرد. لایه لایه و زیرپوستی با رنگ و لعاب خاص از طریق این لباس‌ها وارد ذهن نسل‌های جوان ما می‌شود و کم‌کم آن‌ها را عادی سازی می‌کند.»

به گفته ثبت کننده این پویش لباس‌هایی با شکل و شمایل خاص و تصاویر عجیب و غریب، حتما انتخاب جوان و نوجوانی است که به اقتضای سنش دلش می‌خواهد متفاوت باشد و مرکز توجه. همین می‌شود که ناخواسته لباسی را می‌پوشند که نماد شیطان‌پرستی، جنسی، فساد و… است. اما چرا پشت ویترین‌ها و در مرحله توزیع با آن برخورد نمی‌شود؟! چرا نظارتی برای این نمادهای ممنوعه نیست و راه این فرهنگ بیگانه باز و هموار است؟!

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *