مدعیان اصلاحات میانه خوبی با فسادستیزی ندارند

مدعیان اصلاحات میانه خوبی با فسادستیزی ندارند

مدعیان اصلاحات در حالی بازگشت به برجام را به سود کشور جا می‌زنند که به خوبی می‌دانند آمریکا در پی نابودی توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران است و حاضر نیست تحریم‌ها را بردارد، از این رو، این طیف در ایران برای آمریکا نقش پادو و جاده صاف‌کن را بازی می‌کند.

مدعیان اصلاحات میانه خوبی با فسادستیزی ندارند

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- کیهان نوشت: روز 15 اردیبهشت بیانیه مهمی از وزارت اطلاعات منتشر شد که به انهدام 23 گروه و شبکه اخلالگر در بازار ارز در 9 استان‌ اشاره داشت.

این بیانیه گویای پشت پرده بسیاری از ناآرامی‌ها و مشکلات اقتصادی بود که ریشه در اقدامات برنامه‌ریزی شده و هدفمند دشمنان ملت ایران در جنگ اقتصادی بود. اما در کمال تعجب، این خبر مهم چندان مورد توجه روزنامه‌های مدعی اصلاحات قرار نگرفت و با نگاهی به صفحه اول این روزنامه‌ها در روز شنبه 16 اردیبهشت می‌توان دریافت که اکثر آنها این خبر را در میان تیترهای صفحه اول خود جای نداده‌اند.

در این میان روزنامه سازندگی این خبر را نه تنها در صفحه نخست خود بلکه به کلی در شماره روز شنبه منتشر نکرده و گویا اصلا آن را مهم و دارای ارزش خبری تشخیص نداده است! این در حالی است که همین روزنامه هفته گذشته پس از تصویب قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی توسط نمایندگان مجلس، در صفحه اول خود عنوان «مسابقه دولت و مجلس برای گرفتن مالیات از مردم» را درج نموده و به این قانون که مالیات‌های آن اقلیتی از ‌اشخاص و معاملات را شامل می‌شود اعتراض کرده بود!

این مطلب بیش از پیش موید آن است که جریان مدعی اصلاحات در کشور اساسا میانه خوبی با فسادستیزی ندارد و در رسانه‌های خود یک جا با هجمه و انتقاد و جای دیگر با سانسور و کوچک‌انگاری، اقدامات مسئولین در مبارزه با فساد را تضعیف می‌کند. البته همین رسانه‌ها اگر کوچک‌ترین فساد و تخلفی از سوی دولت یا مجلس مشاهده کنند، به سرعت و با جدیت آن را پوشش داده و به تخریب آنها می‌پردازند!

مدعیان اصلاحات؛ مشغول جاده صاف‌کنی برای آمریکا

روزنامه هم‌میهن دیروز به نقل از حمید ابوطالبی، معاون دفتر روحانی در دوران ریاست جمهوری وی نوشت: «بازگشت به برجام اگرچه در شرایط فعلی به سود کشور است، ولی معنای آن عدول از تمامی شعارهای انتخاباتی است. لذا باید تغییراتی، ولو صوری، شکل بگیرد تا بشود آن‌ را به‌عنوان تحول استراتژیک جلوه‌گر ساخت! به‌نوعی همان «توافق موقت» غرب؛ که البته پذیرفته نشده است.»

حمید ابوطالبی، توسط دولت اوباما و در ماه‌عسل برجام(توهم مورد اعتماد بودن آمریکا از سوی مدعیان اصلاحات ـ اعتدال) تروریست خوانده شد و ویزای نمایندگی ایران در سازمان ملل به او داده نشد.

مدعیان اصلاحات در حالی بازگشت به برجام را به سود کشور جا می‌زنند که به خوبی می‌دانند آمریکا در پی نابودی توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران است و حاضر نیست تحریم‌ها را بردارد، از این رو، این طیف در ایران برای آمریکا نقش پادو و جاده صاف کن را بازی می‌کند.

امثال ابوطالبی باید پاسخ دهند که چرا توافقی فاقد تضمین، فاقد مکانیسم معتبر شکایت، فاقد توازن تعهدات، فاقد همزمانی اجرای تعهدات و… را به کشور تحمیل کردند که تحریم‌ها را دو برابر کرد؟ و چرا با اظهار عجز و توجیه عهدشکنی‌های مکرر آمریکا و اروپا در برجام، به دشمن پالس وادادگی فرستادند و به آنها جرأت دادند تحریم‌های ویزا، آیسا، سیسادا و کاتسا را پشت سر هم تصویب و اجرا کنند؟

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *