مولوی جیمز وب!

مولوی جیمز وب!

استدلال عجیب عبدالحمید در توجیه اعلام عید فطر در روز جمعه سوژه افکار عمومی شده است. این اقدام عبدالحمید نیز مثل اظهارات و اقدامات قبلی او، حمایت رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین را در پی داشت.

مولوی جیمز وب!

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- وطن امروز نوشت: در طول دهه‌هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی می‌گذرد، یکی از ویژگی‌های مشترک افراد و گروه‌های ضدانقلاب این بوده که برای تعریف خود در مقابل جمهوری اسلامی تن به هر ننگی داده‌اند. از سازمان منافقین که از بغض مردم و جمهوری اسلامی ایران به آغوش صدام خزید تا برخی افراد و جریان‌ها که از بغض رهبر انقلاب دست دوستی با دشمنان مردم ایران دادند، نمونه‌هایی از این دست هستند. تاریخ گواهی می‌دهد افراد و گروه‌های ضدانقلاب در دشمنی‌ورزی با جمهوری اسلامی به قدری پیش رفتند که حتی حاضر شدند گذشته‌شان را نیز منکر شوند. با توجه به مواضع اخیر عبدالحمید اسماعیل‌زهی که اغلب برخلاف اسلام و امنیت ملی است، به نظر می‌رسد ظاهرا او نیز چنین مسیری را طی می‌کند. اسماعیل‌زهی حداقل در چند ماه گذشته نشان داده برای تعریف خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران نه تنها حاضر است پا روی احکام اسلام بگذارد که مشکلی با بی‌عقل و منطق جلوه دادن خود ندارد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان که خطبه‌های نماز جمعه‌اش تبدیل به سوژه‌ جریان ضدایرانی شده، از هر موضوعی برای اعلام تضادش با جمهوری اسلامی استفاده می‌کند. یک روز موجودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و روز دیگر نسخه صلح برای مردم فلسطین تجویز می‌کند.

او حاضر است ننگ تناقض، بی‌عقلی و توهم را به جان بخرد اما در جایگاه اپوزیسیون جمهوری اسلامی قرار گیرد و جایگاهی در میان اپوزیسیون ایرانی کسب کند. اعلام پیش از موعد عید فطر، آخرین تلاش عبدالحمید برای دشمنی‌ورزی‌اش با جمهوری اسلامی ایران است. شامگاه پنجشنبه هفته گذشته، در حالی که رویت ماه شوال با تلسکوپ و بر اساس علم نجوم امکان‌پذیر نبود، عبدالحمید اسماعیل‌زهی در اقدامی مضحک، روز جمعه را نخستین روز شوال و روز عید فطر اعلام کرد!

این اقدام عبدالحمید نیز مثل اظهارات و اقدامات قبلی او، حمایت رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین را در پی داشت. بی‌بی‌سی فارسی، سعودی اینترنشنال و منوتو از جمله رسانه‌هایی بودند که با آب و تاب فراوان اعلام روز جمعه به عنوان عید فطر از سوی اسماعیل‌زهی را پوشش دادند. عبدالحمید در حالی روز جمعه را نخستین روز ماه شوال اعلام کرد که حتی کشور پاکستان همچون ایران، روز شنبه را عید فطر اعلام کرد.

* دلیل اسماعیل‌زهی چه بود؟

در ارتباط با دلایل امام جمعه اهل سنت زاهدان، باید گفت او در خطبه‌های نماز عید فطر درباره اینکه چرا جمعه را عید اعلام کرده است، می‌گوید: ما تابع هیچ کشوری از لحاظ عید نیستیم. مساله فقهی است و تا زمانی که خودمان رویت نکنیم عید اعلام نمی‌کنیم، این را همه می‌دانند. امام جمعه مسجد مکی زاهدان افزود: ما تفاوتی داریم. استان ما با کشور متفاوت است، اینجا فرهنگ، نگاه کردن به ماه است. بسیاری در همین روز رویت می‌روند رو سقف‌ها سفره افطاری را آنجا می‌اندازند، 3 نفر از گواهان ما معتقد هستند رفتند روی سقفی و ماه را دیده‌اند و به همدیگر نشان داده‌اند. وی گفت: ما افراد حرفه‌ای داریم که در دیدن ماه چنان چشم‌شان کار می‌کند که از دوربین‌ها و تلسکوپ‌ها بهتر می‌بینند ولی عده‌ای با وسائل بسیاری هستند که ماه را نگاه می‌کنند نمی‌بینند چون نمی‌دانند ماه کجاست. اسماعیل‌زهی ادامه داد: اما افراد حرفه‌ای(!) ما در روستاها و بعضا شهرها در دیدن ماه خیلی مهارت دارند، ماه در استان ما رویت شد در چند جا و به علما گواهی دادند گزارش ۳۰ نفر واصل شد و شهادت آنها بررسی و از علما پرسیده شد زیرا تا یقین حاصل نشده نباید تحت تاثیر هیچ شرایطی قرار بگیریم.

* تلاش عبدالحمید برای همراه کردن امام جمعه چابهار

مولوی عبدالرحمن ملازهی در خطبه‌های نماز عید فطر اهل سنت چابهار گفت: برخی از اهل سنت در برخی مناطق روز گذشته (جمعه) را عید فطر اعلام کردند و ما در چابهار امروز (شنبه) را به‌ عنوان عید فطر اهل سنت اعلام کردیم. وی بیان کرد: روز گذشته در برخی کشورهای اسلامی عید فطر اعلام شد و با توجه به رویت هلال ماه در غروب جمعه یکم اردیبهشت‌ماه در ایران اسلامی امروز (شنبه) به‌عنوان روز عید سعید فطر اعلام کردیم و حتی پاکستان نیز امروز را عید اعلام کرده است. امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: تا ساعت ۲ بامداد روز جمعه بنده با مولوی عبدالحمید در ارتباط بودم و ۶ بار وی با من تماس گرفت و در آخر من تماس گرفتم و اینکه چه چیزی بین ما گفته شد بگذارید در دل‌مان بماند. او خود می‌داند من چه بیان کردم. خطاب به وی گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهند سخن شما را قبول کنم. وی ادامه داد: این موضوع یک موضوع فقهی است و برخی افراد به شر دامن می‌زنند و در فضای مجازی به بنده و خانواده‌ام توهین کردند. مولوی ملازهی اظهار داشت: توهین و ناسزا به مسلمان گناهی بزرگ است و کسانی که اقدام به این عمل نادرست می‌کنند از سرانجام آن باید بترسند. وی تاکید کرد: کسانی که دیروز را به‌ عنوان عید سعید فطر اعلام کردند مبارک‌شان و خداوند متعال از آنان قبول کند و افرادی هم که امروز را عید داشتند، عبادات‌شان قبول درگاه الهی باشد.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *