درد زایمان اروپای جدید

درد زایمان اروپای جدید دولتمردان فرانسوی و اروپایی اگر زیرک و آینده‌نگر باشند، بیش از این، زمان را برای تعامل سازنده با قدرت‌های نوظهوری مانند ایران از دست نمی‌دهند. فرانسوی‌ها اگر درایت داشتند، برای احیای اقتصاد خودشان هم که شده، قراردادهای پر سود توتال و پژو و رنو با ایران را تحت فشار آمریکا به هم نمی‌زدند و خود را از فرصت شراکت متقابل محروم نمی‌کردند.
فارس‌پلاس؛ محمد ایمانی در یادداشتی نوشت: پاریس تا یکی دو سال قبل، روزهای شنبه نا آرام می‌شد. اما حالا آشوب و شورش، نه به این شهر محدود مانده، و نه شنبه و جمعه و پنج شنبه‌ می‌شناسد.
اگر قبلا افزایش سن بازنشستگی و بحران اقتصادی، موضوع اعتراضات بود، حالا قتل نوجوان۱۷ ساله با شلیک عمدی پلیس، آتش اعتراضات را شعله‌ورتر کرده است.
معترضان خشمگین، به برخی مراکز دولتی حمله‌ور شده و از جمله ساختمان‌های شهرداری در «وال فورت» پاریس و لیل در شمال فراسه را به آتش کشیده‌اند. صد ها خودرو، اتوبوس‌ و تراموا هم در آتش خشم معترضان سوخته‌اند. گزارش‌هایی از نابود کردن دوربین‌های مداربسته منتشر شده است.
شرایط چنان به وخامت گراییده که در برخی شهرها، از سا..

مردم چه صدایی را می‌شنوند؟

مردم چه صدایی را می‌شنوند؟ قربان وقتی برای مردم عید می‌شود که به غدیر منتهی شود. عید قربان، عید ولایت است. عید قربانی کردن صداهای معارض و شنیدن صدای امامت و ولایت.
فارس‌پلاس؛ جعفر علیان‌نژادی در یادداشتی نوشت: سال گذشته در کوران اغتشاشات یادداشتی نوشتم که در پاسخ به این سؤال بود: «چگونه می‌توان صدای مردم را شنید؟».
در آن یادداشت از سختی پاسخ به این سؤال گفتم و به‌‌ برخی تلاش‌ها و تجربه‌های مردم‌شناسان و جامعه‌پژوهان اشاره کردم. همان موقع به این نتیجه رسیدم که کلید شنیدن صدای مردم، آن است که اول بدانیم آنها چه صدایی را می‌شنوند. چندی بعد، قصد داشتم به سوال تیتر یادداشت حاضر پاسخ‌ گویم که این‌ موضوع به تعویق افتاد. حالا در این نوشته می‌خواهم به آن بپردازم.
اول. طبعاً شنیدن نمی‌تواند به معنای رسیدن هر صدا یا صوت به گوش باشد، چه اگر این‌گونه باشد، هر صدایی که بلندتر یا ممتد باشد، متعلق شنیدن است، حال آنکه می‌دانیم مردم هر صدای بلند یا ممتدی را گوش نمی‌کنند. بنابراین شاخص‌ شنیدن باید چیزی از نوع پذیرفتن و قبول کردن باشد.‌
دوم. شنیدن مردم با شنیدن افراد یا جمعی جبری از افراد که کنار یکد..

«هماهنگ»؛ دستاوردی ارزشمند در عرصه موسیقی سالم و غنی

«هماهنگ»؛ دستاوردی ارزشمند در عرصه موسیقی سالم و غنی برنامه «هماهنگ» کاری از مجموعه «ماوا» از زیرمجموعه‌های سازمان اوج به تهیه‌کنندگی سیدمحمدصادق حسینی و کارگردانی مهدیار عقابی یک مسابقه استعدادیابی در حوزه «سرود» است که در آن گروه‌هایی از سراسر ایران در قالب اجرای زنده با حضور داوران اهل فن، به رقابت می‌پردازند.
خبرگزاری فارس_ گروه موسیقی: برنامه «همآهنگ» یک مسابقه استعدادیابی در زمینه سرود است که در آن گروه‌هایی از سراسر ایران در قالب اجرای زنده با هم به رقابت می‌پردازند. این برنامه را مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) تولید کرده است. مأوا طرح و پژوهش برای تهیه همآهنگ را در سال ۱۳۹۹ آغاز کرده و پیش‌تولید رسمی برنامه را هم از زمستان سال ۱۴۰۰ شروع کرده‌ است.
این روزها نام این برنامه به واسطه اجرای گروه سرود «دختران آفتاب» بر سر زبان‌ها افتاده است، اجرایی خوب با یک موضوع اجتماعی فرهنگی در نقد خطرات، تاریکی و آشوب فضای بی در وپیکر مجازی.
*سرود یک حقیقت جمعی است
کارشناسان معتقدند سرود فقط یک همخوانی جمعی نیست بلکه حقیقتی جمعی است و می‌تواند مایه اتحاد مردم و تزریق کننده امید، هویت و معن..