چرا وحدت مسلمین مایه وحشت و خط قرمز سرویس‌های امنیتی غرب است؟

چرا وحدت مسلمین مایه وحشت و خط قرمز سرویس‌های امنیتی غرب است؟

هر آنچه مصداق هم‌گرایی و هم‌افزایی و اتحاد در جهان اسلام باشد، اساسا خط قرمز دستگاه‌های امنیتی غرب محسوب می‌شود و نقطه اوج این همگرایی، برگزاری جشن‌های هفته وحدت و نقشه‌ راه مشترک علمای مسلمان جهت استمرار این هم‌افزایی و همکاری است.

چرا وحدت مسلمین مایه وحشت و خط قرمز سرویس‌های امنیتی غرب است؟

فارس‌‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها – نورنیوز نوشت: فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر خاتم صلی‌الله علیه وآله و برگزاری هفته وحدت در کشورهای حوزه جهان اسلام، همواره با وحشت و نگرانی دستگاه‌های اطلاعاتی غرب توأم بوده است.

به بیان دقیق‌تر؛ هر آنچه مصداق هم‌گرایی و هم‌افزایی و اتحاد در جهان اسلام باشد، اساسا خط قرمز دستگاه‌های امنیتی غرب محسوب می‌شود و نقطه اوج این همگرایی، برگزاری جشن‌های هفته وحدت و نقشه‌ی راه مشترک علمای مسلمان جهت استمرار این هم‌افزایی و همکاری است.

جریانات قدرت در غرب برای هدف قرار دادن وحدت مسلمانان، در هر دوره‌ای از تاریخ معاصر شکل و روش خاصی را طراحی و اجرا کرده‌اند؛ از فرستادن جاسوس‌هایی در لباس مبلغان دینی در قرون گذشته تا خلق بحران‌های امنیتی مزمن از جمله تاسیس داعش و شکل‌دهی جریانات تروریستی-تکفیری مسلح طی سال‌های اخیر.

هدف غایی بازیگرانی مانند واشینگتن، تل‌آویو و متحدان اروپایی آنها از پیشبرد این سناریو اما کاملا مشخص است و آن چیزی جز جلوگیری از تجمیع توان مسلمانان و همگرایی آنها در مسیر مواجهه با توطئه‌های دشمنان نیست.

تروریسم تکفیری و اسلام‌ستیزی سیستماتیک، دو مولفه‌ای است که غرب در راستای جلوگیری از تحقق وحدت مسلمانان به آنها تمسک جسته است.

کارکرد تروریسم تکفیری، ایجاد بحران‌های مزمن و مستمر امنیتی در حوزه جغرافیایی جهان اسلام با هدف وادار نمودن کشورهای مسلمان به تسلیم در برابر غرب و تن دادن به خواسته‌های آنها در حوزه سبک زندگی، سیاست‌گذاری عمومی و تعیین راهبردها است.

در واقع؛ غرب طی سال‌های اخیر تلاش کرده از ظرفیت تروریسم تکفیری در مسیر تغییر راهبردها و رفتارهای بازیگران منطقه استفاده کند.

فراتر از آن، غرب در تلاش است گفتمان اصیل اسلامی که بر مبنای اتحاد، همگرایی، مشورت و همدلی مومنانه مسلمانان شکل گرفت را با خلق گفتمان‌های ساختگی و کاذبی مانند «اسلام تکفیری» و «اسلام لائیک» هدف قرار دهد.

از این رو جنس نبرد دشمنان در مواجهه با اتحاد مسلمانان، هم «راهبردی» و هم «گفتمانی» است و در رصد و مواجهه با رویکرد آنان باید هر دو جنبه ماجرا را در نظر گرفت.

اسلام‌ستیزی سیستماتیک و هدایت شده در محدوه جغرافیایی آمریکا و اروپا، دقیقا مکمل تروریسم تکفیری در جغرافیای جهان اسلام است.

هدف از خلق هر دو جریان ضد اسلامی، تهی ساختن جوامع اسلامی از اهداف و راهبردهای پویا و پیش‌برنده‌ای است که در ذات اسلام ناب محمدی(ص) و بر اساس تسلیم‌ناپذیری در برابر سلطه دشمنان وجود دارد.

راه رسیدن آنها به این هدف شوم، ایجاد هزینه‌های مستمر برای مسلمانان و جلوگیری از تحقق وحدت و همگرایی آنهاست.

بر این اساس؛ هرگونه اقدامی که در مسیر همگرایی و هم‌افزایی مسلمانان برداشته شود، قطعا در مهار و شکست بازی پیچیده غرب و رژیم صهیونیستی موثر خواهد بود. از این رو همگرایی و وحدت مسلمانان در هر برهه‌ای از تاریخ، خصوصا در برهه کنونی، یک الزام دینی و راهبردی محسوب می‌شود.

قطعا باید ارزش ذاتی و اکتسابی این وحدت را درک کرد و در مسیر تحقق نهایی آن گام‌های استوار و بلندی را برداشت.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *