خبر خوب| خداحافظی با آلودگی هوا با درخت مصنوعی برقی/ ماجرای قلک‌هایی که کولاک کردند

خبر خوب| خداحافظی با آلودگی هوا با درخت مصنوعی برقی/ ماجرای قلک‌هایی که کولاک کردند

این روزها، اردیبهشت بر ما می‌گذرد و ما در بهار و بهشتی به نام ایران زندگی را از سر می‌گذرانیم، بله درست شنیدید، بهشت! بهشتی که در آن دانشمندان و محققان دست از تلاش و پیشرفت برنمی‌دارند، آنجا که بی نقص نیست اما خوبی‌ و خیر در آن به هر چیزی غالب است و در این وانفسا چه اهمیت دارد غول‌های رسانه‌ای سراپا نقص نشانمان دهند، ما دلمان به چون شمایی گرم است که هم مخاطب خبرخوبید و هم خود خبر خوب!

خبر خوب| خداحافظی با آلودگی هوا با درخت مصنوعی برقی/ ماجرای قلک‌هایی که کولاک کردند

گروه خبر خوب: این روزها، اردیبهشت بر ما می‌گذرد و ما در بهار و بهشتی به نام ایران زندگی را از سر می‌گذرانیم، بله درست شنیدید، بهشت! بهشتی که در آن دانشمندان و محققان دست از تلاش و پیشرفت برنمی‌دارند، آنجا که بچه‌ها ذریه‌های پاکی هستند که محبت می‌کارند و عشق درو می‌کنند، آنجا که بی نقص نیست اما خوبی‌ و خیر در آن به هر چیزی غالب است و در این وانفسا چه اهمیت دارد غول‌های رسانه‌ای سراپا نقص نشان مان دهند، ما دل مان به چون شمایی گرم است که هم مخاطب خبرخوب خوانید و هم خود خبرخوب.
حال، این شما و این گزیده‌ای از خبرهای خوب سرزمین‌مان:

محقق ایرانی کمردرد را آچمز کرد

دنیای امروز با همه آسانی و رفاه نسبی که به همراه داشته، ولی بعضی از دردها را تشدید می‌کند و آه از نهاد هر بنی بشری برمی آید. می فرمایید خبر خوبش کجا بود؟ خودمان کلی درد داریم آمدیم اینجا خبرهای خوب بخوانیم!
حق دارید، ولی خب درد یک طرف سکه است و درمان طرف دیگر آن. حالا هم خبر خوب کمردرد و دیسک و آه از نهاد بیرون آمده، در یک قدمی تحقق کامل است.
زنده باشند محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر که کاری کرده کارستان و بالاخره توانسته دانش فنی ساخت داربست بین مهره‌ای را بومی سازی کند.
این‌ یعنی، کمردرد یا اختلات بین مهره‌ای که خیلی‌هایمان را راهی اتاق عمل می‌کرد، قرار است آچمز شود آن هم در همین ایران خودمان نه با سفر به دیاری دیگر و صرف هزینه و وقت زیاد.
این محقق، موفق به طراحی و ساخت داربستی برای بازسازی و کاهش دردهای دیسک بین مهره ای شده‌ که
بر پایه هیدروژل ژلاتینی است و تلاش شده خواص بافت را به خواص بافت دیسک مهره ای نزدیک کند.
فکرش را بکنید با چنین محصول فن آوری یک روز صبح از خواب بیدار شوید و دیگر نه دیسک‌تان اذیت کند نه کمردردی مانده باشد که متوسل به مسکن شوید، همه ش سلامتی است که این دانشمندان هموطن دو دستی تقدیم‌تان کرده‌اند.
تازه این هنوز اول کار است و قرار است دانش فنی این موضوع را برای بافت هایی چون تاندون و قرنیه چشم و غضروف هم امتحان کنند و بعد از آن دردهای بیشتری تسکین می‌یابد.

خانواده‌های ۳ معلول به بالا صاحب‌خانه می‌شوند

«دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و کمک خود معلولین، نسبت به تامین مسکن خانواده‌های دارای ۳ فرد معلول به بالا اقدام کند و ظرف مدت ۲ سال این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند».
این‌ خبر خوشی است که از سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان دولت سیزدهم به ریاست معاون اول رئیس جمهور بیرون آمد و لبخند را بر ‌لبان افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها نشاند.
البته فقط این نیست، قرار است معیشت، اشتغال، مسکن معلولین همه جوره پیگیری شود، مشکل اشتغال معلولان توانمند کشور که حل شد، خود به خود معیشت آنها هم درست می‌شوند و قول خانه‌شان هم که رسیده‌، الحمدالله.
مشکلات حمل و نقل دانش‌آموزان معلول که بعضا منجر به بازماندگی از تحصیل آنها شده هم قرار شد، فوری فوتی پیگیری شود که ان شالله آب در دل این دانش آموزان تکان نخورد، به امید تحقق تک تک این خبرها، به زودی زود!

خداحافظی با آلودگی هوا، کارستان تبریزی‌ها

خب بیایید از تهران و جلسه، به‌ شهرداری تبریز برویم و ببینم آنها برایمان چه کرده‌اند.
باید بگوییم، تبریزی‌ها گل کاشته‌اند، آن هم گل‌های به قواره درخت. آن هم نه یکی و دو تا، بلکه یک درخت مصنوعی ساخته‌اند که قد ۷۵۰۰ اصله درخت سوزنی، هوا را تصویه می‌کند، تصور کنید سر یک سال ۶۱ میلیون متر مکعب هوای پاک تحویل ریه تک تک آدم‌ها می‌دهد.
اگر فکر می‌کنید محصول گرانی است و قرار نیست حالا حالاها به تولید انبوه نرسد سخت در اشتباهید، این درخت مصنوعی تمام ایرانی به اندازه یک سماور برقی، برق مصرف می‌کند و خوشبختانه مواد اولیه و سوخت شیمیایی آن بسیار ارزان قیمت بوده و به وفور در دسترس است.
از کم و‌ کیف این درخت جان، اگر بخواهید مطلع شوید باید بگوییم مواد اولیه ای که در محلول های بارش استفاده می شود، در این درخت صنعتی به کار گرفته شده و این محلول، تقریبا کارکرد همان محلولی را دارد که کشور آمریکا آن را تولید کرده‌‌ و به کشورهای دیگر از جمله مکزیک می فروشد و آنها هم سری خمیده، تن به خریدش می‌‌دهند آن هم به قیمت گزاف!
حال قرار شده با توجه به آلودگی هوای تبریز به ویژه در فصول بارش و مواقع وارونگی هوا، به تعداد مورد نیاز از این دستگاه تولید شده و در نقاط پر تردد و آلوده از جمله هسته مرکزی شهر، پالایشگاه و مناطق صنعتی نصب شود و تبریز با آلودگی هوا خداحافظی کند، باشد که به زودی پای این درخت مصنوعی و عزیز به پایتخت و کلان شهرها هم باز شود و هوای پاک را به آسمان این شهرها هم هدیه دهد.

«قلک هایمان کولاک می‌کند»
حال که نفس تازه کردید، بیایید سری به شیراز بزنیم.دبستان میعاد امام رضا(ع)، آنجا که پسربچه‌هایی دارد که پشت لب هایشان سبز نشده، مرد شده‌اند برای خودشان.
ماجرا از آنجا شروع شد که مادر یکی از دانش آموزان که برای بچه‌هایش هم پدر بود و هم مادر، کسب و کارش به در بسته خورد، حساب کتابش جور نشد و ناگریز راهی زندان شد و بچه‌هایش به بهزیستی رفتند.
بچه‌های مدرسه و همکلاسی‌های پسربچه که خبردار شدند، در دل دل شان نبود که به دوست شان کمک کنند، اما چطوری؟
آنها فکرهایشان را روی هم گذاشتند و فهمیدند شاید باید پول‌هایشان را هم روی هم بگذارند تا گره کار دوست شان باز شود.
پس قلک‌هایشان را ردیف کردند، بی تلکف، دور هم نشستند و شروع کردند به شکستن و بی ادا و اطوار پویش «قلک هایمان، کولاک می‌کند» را به راه انداختند، از آنجا که خدا به دست پاک نگاه می کند نه دست‌های پر، آنها نه تنها مادر در بند را آزاد کردند، یک مادر دیگر را نیز به کانون خانواده برگرداندند.
این دانش آموزان نیت کرده اند که تا پایان سال جاری ۴ مادر زندانی دیگر را از بند زندان رها کنند. حالا آنها شده‌اند معلم و ما شاگردان شانیم در یادگرفتن ایثار و‌ فداکار و از مال گذشتن، الهی مرد شدنتان را ببینیم جوانمردان کوچک سرزمین‌مان!
خوشا به حال آن‌ها
«خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.» این را امام علی (ع) فرمودند و حقیقتا خوشا به حال شمایی که خود خیر سیارید برای خوش خبری و لبخند شادی و رضایت بر لب نیازمندی نشاندن. به ویژه اینکه این روزها تازه از مهمانی خدا برگشته‌اید و قلب‌هایتان رقیق تر از همیشه است و حال دل تان برای هر کار خیری آماده‌تر، این حال دل تان مستدام!
خوش‌خبر باشید!
و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *