درباره این همه پیشنهادهای «طلایی» و «برجسته»!

درباره این همه پیشنهادهای «طلایی» و «برجسته»!

دشمنان آشکار اسلام و انقلاب و ایران بر بستر استفاده از فضای مجازی و ایجاد امواجی از اخبار ساختگی، تهمت، شبهه و مغالطه‌های چالشیِ تردید برانگیز، درصددند که مسیر حرکت و پیشرفت انقلاب را و به ویژه نقشه راهی را که رهبری فرزانه انقلاب دنبال می‌کنند، تحت تأثیر قرار دهند و آن را کُند یا متوقف سازند

درباره این همه پیشنهادهای «طلایی» و «برجسته»!

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- الف نوشت:در ماه‌های گذشته شاهدیم که افراد و جریان‌های مختلف داخلی و خارجی دربار اینکه رهبری چه باید بکند و چه وضعیتی باید داشته باشد، اظهارنظرها، یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های فراوان، مختلف و متضادی را ابراز می‌کند. از چهره‌های مشهور هنری و ورزشی گرفته تا چهره‌های روحانی و دانشگاهی و سیاسی و حزبی و تا افراد ضد انقلاب شناخته شده خارج‌نشین و … هر یک به گونه‌ای جایگاهی از رهبری ترسیم می‌کند یا تصویری مبهم و غیر واقعی از رهبری ارائه می‌دهد و بر اساس آن، پیشنهادی را مطرح می‌کند که گویا اگر آن پیشنهاد اجرایی شود، همه مشکلات و بحران‌هایِ واقعی یا ادعایی، حل خواهد شد.

گویا هیچ نظام و قانونی بر کشور حاکم نیست و هیچ جریان یا نظر دیگری وجود ندارد و آن پیشنهاد، کلید طلایی حل مشکلات است! از پیشنهاد استعفای رهبری گرفته تا برگزاری رفراندوم و اصلاح و تغییر قانون اساسی و تا نصب یا عزلِ این مسئول و یا آن امام جمعه و فرد منصوب و پیشنهادهای دیگر!

البته اظهارنظر و پیشنهاد درباره مواضع و یا اقدامات اصلاحی و تحولی، همواره نسبت به هر فرد مسئولی در هر جایگاهی می‌تواند مطرح شود، و از آغاز پیروزی انقلاب هم چهره‌های مطرح سیاسیِ گوناگون، از طیف‌های مختلف، همواره درباره مسائل مختلف و مهم انقلاب و کشور اظهارنظرها و پیشنهادهای مختلف داشته‌اند، ولی در این ماه‌های گذشته و پس از فوت مرحومه مهسا امینی، به خصوص در فضاهای رسانه‌ای، انبوهی از اظهارنظرها و تحلیل‌ها و پیشنهادها درباره فلان مطلب بیان شده توسط رهبری یا فلان اقدام ایشان در زمینه‌های مختلف، مطرح شده و همچنان ادامه دارد، که هم از نظر حجم و هم از نظر تکثر و تضاد این پیشنهادها، با آنچه قبلاً وجود داشت، قابل قیاس نیست.

در دهه اول انقلاب هم نسبت به مواضع و اقدامات حضرت امام خمینی(ره) چنین وضعیتی وجود داشت: از اظهارنظر برخی سیاسیون انقلابی در مورد عدم نیاز به همه‌پرسی درباره نوع نظام سیاسی تا پیشنهادهای متفاوت با نظر حضرت امام(قدس سره) درباره نوع پرسش رفراندوم و تا اقدامات کلان ایشان برای انتصابات در شورای انقلاب، صداوسیما، قوه قضائیه، شورای نگهبان، ائمه جمعه و … تا نوع مواجهه و عملکرد ایشان در مورد رؤسای جمهور و … تا مسائل دفاع مقدس از پیشنهاد سازش و آتش‌بس در همان هفته‌های آغاز شروع جنگ تا پایان دادن جنگ پس از فتح خرمشهر و …، که چهره‌های برجسته سیاسی، دانشگاهی، حوزوی در سطح مراجع تقلید وقت، سردمداران احزاب و جناح‌های سیاسی و … همواره نظرات مخالف و متفاوت با امام(ره) را مطرح می‌کردند.

البته به خاطر جایگاه حضرت امام(ره) و شرایط خاص انقلاب، هرگز این نظرات و پیشنهادها با گستردگی و صراحت امروز مطرح نبود!

آنچه واضح است اینکه دشمنان آشکار اسلام و انقلاب و ایران بر بستر استفاده از فضای مجازی و ایجاد امواجی از اخبار ساختگی، تهمت، شبهه و مغالطه‌های چالشیِ تردید برانگیز، درصددند که مسیر حرکت و پیشرفت انقلاب را و به ویژه نقشه راهی را که رهبری فرزانه انقلاب دنبال می‌کنند، تحت تأثیر قرار دهند و آن را کُند یا متوقف سازند، و متأسفانه برخی هم از روی غفلت یا جوّزدگی و انفعال در برابر این امواج، در دام این جریان برساخته از سوی دشمن گرفتار شده‌اند و با همان پیش‌فرض‌های غلط، لبه تیز همه مطالبات بر حق یا ناحق را متوجه رهبر معظم انقلاب ساخته‌اند!

به هرحال امروز می‌بینیم که افرادی به حسب عقیده، نگرش و یا برداشت‌های خود، هر روز پیشنهاد، انتقاد یا اعتراضی را متوجه رهبری می‌کنند و به صورت یک‌جانبه و غالباً بدون توجه به پیشنهادها و انتقادهای کاملاً معارض و متفاوت دیگران و کاملاً به صورت حق به جانب و در موضع یک مصلح کلّ و یک عقلِ برتر از دیگران! نظر و سخن خود را در فضای مجازی یا در مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب می‌دهند.

برخی چهره‌ها و جریان‌های داخلی توقع خود را از این هم بالاتر برده و انتظار دارند شخص رهبری برای شنیدن این پیشنهادها و نظرات، وقت موّسعی را در اختیار آنها قرار دهند و گاهی با فضاسازی‌های رسانه‌ای، اینگونه القاء می‌کنند که رهبری به این حرف‌ها وقعی نمی‌نهند یا این پیشنهادهایِ طلایی و برجسته! اصلاً به گوش ایشان نمی‌رسد! البته رسانه‌های ضد انقلاب هم در بازتاب دادن این تلقی‌ها و القائات، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند و با آب و تاب فراوان، از این چهره‌ها مظلوم‌نمایی کرده، همه تلاش خود را بکار می­بندند که بتوانند فضای ذهنی جامعه را نسبت به مواضع واقدامات رهبری متزلزل و منفی نمایند.

در این میان متأسفانه کم‌کاری‌ها و محافظه‌کاری‌ها و سکوت برخی چهره‌های برجسته، میدان را برای ترک­تازی دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و ایران باز کرده است. دشمنانی که درصدد تضعیف جایگاه رهبری به عنوان تکیه‌گاه مسیر جبهه مقاومت و پشتوانه انقلاب و پیشرفت کشورند.

اینجانب به عنوان پژوهشگری که بیش از بیست سال در زمینه مباحث ولایت­ فقیه و به ویژه مواضع و اقدامات کلان رهبری در دوران پس از انقلاب بحث و مطالعه و گفت‌گو و تدریس و تألیف داشته است، آماده­‌ام که در مورد ارزیابی و نقد این افادات و پیشنهادها، با کسانی که دلسوزانه و منصفانه دیدگاهی را مطرح می­‌کنند، گفت‌وگو کنم تا حداقل برای دلسوزان کشور بیش از پیش آشکار شود که مواضع و اقدامات کلانِ رهبری به ویژه پس از فتنه­‌انگیزی دشمنان در اعتراضات و تنش­‌های پائیز سال گذشته ـ که بهانه تشدید هجوم سازمان­ یافته و همه­‌جانبه ضد انقلاب به اسلام و نظام و انقلاب و رهبری شد ـ مواضع و اقداماتی حکیمانه، قانونی و منطقی بوده است و فضایی که دشمن علیه رهبری انقلاب درصدد ایجاد و تقویت آن است، نقشه‌ه­ایی است برای تضعیف نظام، انقلاب و کشور و در راستای بازگرداندن ایرانِ مستقل، پایدار و مردمی به ایرانی ضعیف و وابسته به جبهه استکبار …

اما به طور خاص این آمادگی را برای گفت‌وگو با هر یک از رؤسای جمهور سابق و اسبق که هر کدام به گونه‌ای در این روزها و ماه­‌های گذشته انتظاراتی را از رهبری مطرح کرده‌اند، یا با فردی که بتواند این نظرات را به نمایندگی از این بزرگواران مطرح و تبیین کند و از آن دفاع نماید، مطرح می­‌کنم تا بر اساس استدلال و انصاف و در حضور جمعی از صاحب­نظران دلسوز و مرضی­ الطرفین، درباره این پیشنهادها گفت ­و شنود داشته باشیم.

طبعاً خروجی این گفت‌وگوها برای مخاطبان دغدغه‌مند مفید و در برابر جبهه ضد انقلاب نیز افشاگر جوّسازی­‌ها و تخریب­‌های مغرضانه خواهد بود. زمان و مکان و شیوه این نشست یا نشست‌ها را هم با توافق طرفین می‌توان تعیین کرد. ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله./علی ذوعلم

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *