در بازیهای آسیایی چین چه فناوریهای پیشرفتهای استفاده شدند؟
شرکتهای چینی در بازیهای آسیایی هانگژو فناوریهای پیشرفته جدیدی را معرفی کردهاند.
به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شرکتهای چینی در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی در هانگژو، استان ژجیانگ شرق چین فعالانه شرکت میکنند و فناوریهای دیجیتال پیشرفته و برنامههای هوشمند خود را در خدمات و تجربیات بازدیدکنندگان ادغام میکنند.
کارشناسان صنعت گفتند که حضور فنی رو به رشد نشان دهنده قدرت و پیشرفت چین در زمینه فناوری و همچنین عزم و دستاوردهای این کشور در پیشبرد توسعه مبتنی بر نوآوری است.
مشارکت شرکتهای فناوری اینترنتی بهعنوان حامی در این دوره از بازیهای آسیایی که با نام آسیاد نیز شناخته میشود، چشمگیر است.
بر اساس وب سایت رسمی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی، در میان 11 شریک رسمی، 5 شرکت فناوری اینترنت (چاینا موبایل، علی بابا، علیپی، چاینا تلکام و DAS-Security هستند.
حمایتهای مالی شرکتهای اینترنتی برای بازیهای آسیایی هانگژو نسبت به بازیهای آسیایی گوانگجو در سال 2010 بیش از 2 برابر شده است.
بازیهای آسیایی هانگژو با پشتیبانی از فناوریهای پیشرفته مانند 5جی، اینترنت اشیا، کلان داده و هوش مصنوعی، شاهد ظهور فناوری پیشگامانه و نوآورانه بوده است.
به عنوان مثال، نسخه بازی های آسیایی دینگتاک(یک پلتفرم مدیریت دیجیتال که توسط علی بابا توسعه یافته است) اولین پلتفرم یکپارچه رویدادهای ورزشی در مقیاس بزرگ در جهان است. گلوبال تایمز روز یکشنبه به نقل از علی بابا نوشت که این پلتفرم می تواند خدمات مدیریت رویداد مشترک آنلاین را برای صدها هزار کارمند رویداد و داوطلب ارائه دهد.
مکان های ورزشی و تجهیزات مخابراتی نیز توسط شرکت های فناوری چینی توانمند شده اند.
شرکت ارتباطات دیجیتال سیار هایترا با استفاده از راهحلهای ارتباطی بیسیم توسعهیافته و قابل کنترل داخلی، طرحهای شبکه ارتباطی اختصاصی را برای مکانهای اصلی، مسیرها، فرودگاه بینالمللی هانگژو شیائوشان و بزرگراه تا فرودگاه ارائه کرده است.
علاوه بر این، Unilumin به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت دیود ساطع کننده نور، انواع محصولات نمایشگر با کیفیت بالا و سیستم های کنترل را با مساحت کل بیش از 4هزار و200 متر مربع ارائه کرده است.
بسیاری از شرکت های فناوری به افزایش تجربه بازدیدکنندگان کمک کرده اند. شرکت نرمافزار هوش مصنوعی سنستایم طیف وسیعی از فناوریهای هوش مصنوعی را برای ارائه تجربیات تماشایی همهجانبه ورزشکاران و تماشاگران در بازیهای آسیایی ارائه میکند.
تماشاگران می توانند از گوشی های هوشمند خود برای اسکن و تعامل مجازی با شانس آورهای بازی های آسیایی استفاده کنند. شانسآور یا بَختآور یا شگوننما (Mascot) جسم یا عروسکی است که در فرهنگ اروپایی و برخی فرهنگهای دیگر به عنوان سمبل خوشیُمنی و نظرقربانی برای دور کردن بدشانسی به کار میرود. کاربران همچنین می توانند تنها با یک کلیک از طریق ناوبری بلادرنگ مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) به مقصد خود برسند.
سنس تایم همچنین یک اتوبوس هوشمند واقعیت افزوده برای بازیهای آسیایی ایجاد کرده است که مسافران را قادر میسازد ایمنی و کارایی را که توسط فناوری رانندگی خودکار سطح 4 ارائه میشود، تجربه کنند. صفحات بزرگ داخل اتوبوس عناصر تاریخی و فرهنگی هانگژو را با مناظر بیدرنگ پوشانده و تجربهای سرگرمکننده را ارائه میکند که مرز بین واقعیت و مجازی را محو میکند.
ایلاریو کورنا، مدیر ارشد فناوری اطلاعات کمیته بینالمللی المپیک، گفت که بازی های آسیایی دریچهای را فراهم میکند که از طریق آن جهان میتواند درباره هانگژو، شهری که با فناوریهای دیجیتال توانمند است، اطلاعات بیشتری کسب کند.
تا پایان سال 2022، چین 2.312 میلیون ایستگاه پایه 5جی با 561 میلیون کاربر ساخته و افتتاح کرده است که بیش از 60 درصد کل جهان را تشکیل می دهد. علاوه بر این، بر اساس گزارش توسعه دیجیتال چین در سال 2022 تعداد 110 شهر در این کشور به اتصال شبکه گیگابیتی دست یافته اند که به 500 میلیون خانوار رسیده است.
پایان پیام/