عصبانیت ارگان سازمان سیا از یک حکم قضائی
علاوه بر ارگان رسانهای سازمان جاسوسی آمریکا، بی بی سی فارسی، اینترنشنال و سحام نیوز- ارگان اعضای فراری جریان فتنه- نیز از اعلام خبر محکومیت مدیرمسؤول روزنامه اعتماد، ابراز نگرانی کرده و با عصبانیت نسبت به آن واکنش نشان دادند.
فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابهلای روزنامههای داخلی و عملیات رسانهای پایگاههای خبری رسانههای ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانههای داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.
*******
عصبانیت ارگان سازمان سیا از یک حکم قضائی
رادیوفردا -ارگان رسانهای سازمان جاسوسی آمریکا- در مطلبی نوشت: «روزنامه اعتماد، چاپ تهران، روز شنبه گزارش داد که دستگاه قضایی ایران مدیرمسؤول این روزنامه اصلاحطلب را به یک سال محرومیت از هر نوع فعالیت مطبوعاتی محکوم کرده است. این گزارش میگوید که بهروز بهزادی بر سر پرونده شکایت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در شعبه ۹ کیفری ۱ تهران محاکمه شده است. حکم اولیه این پرونده اوایل خرداد ماه صادر شد که بر اساس آن آقای بهزادی به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. روزنامه اعتماد میگوید که اما دادگاه در نهایت با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات، مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از هر نوع مسئولیت مطبوعاتی به مدت یک سال تبدیل کرد.»
رادیوفردا در ادامه نوشت:« قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران از مدیرمسئول روزنامه اعتماد در دو پرونده جداگانه شکایت کرده که او در یک پرونده تبرئه شده و این مجازات بابت پرونده دوم است. به نوشته روزنامه اعتماد، یکی از احکام صادر شده به دلیل مصاحبهای است که این روزنامه با «پدر علم ژنتیک ایران» در خصوص نحوه ربودن او انجام داده بود. اشاره این روزنامه به مصاحبه مورخ ۱۲ آبانماه ۱۴۰۱ با داریوش فرهود، عضو فرهنگستان علوم پزشکی است که او در آن میگوید توسط دو لباسشخصی ربوده و در مکان نامعلومی از او بازجویی شده است. آقای فرهود که آن زمان ۸۴ سال داشت توضیح داده بود که به او گفته شده چرا به «رخدادهای پزشکی» اعتراض میکند و «در مقابل تصمیمات مملکتی مطیع محض» نیست.»
علاوه بر ارگان رسانه ای سازمان جاسوسی آمریکا، بی بی سی فارسی، اینترنشنال و سحام نیوز- ارگان اعضای فراری جریان فتنه- نیز از اعلام این خبر ابراز نگرانی کرده و با عصبانیت نسبت به آن واکنش نشان دادند.
مطالب روزنامه اعتماد بارها با استقبال ویژه رسانه های معاند مواجه شده و بازوهای رسانه ای دشمن با ذوق زدگی و اشتیاق به بازنشر اخبار این روزنامه اقدام کرده اند.
در آبان سال گذشته روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «روایت پدر علم ژنتیک ایران از ربوده شدن خود توسط دلواپسترهای بیهویت» نوشت:«پروفسور داریوش فرهود، دانشمند ایرانی ۸۵ ساله و معروف به پدر علم ژنتیک ایران، بامداد یکشنبه ۸ آبان از مقابل منزل خود در تهران، توسط افرادی با پوشش «لباس شخصیها» ربوده شد. تا بعدازظهر دوشنبه و با گذشت بیش از یک شبانهروز، هیچ فردی از احوال این دانشمند ایرانی خبر نداشت و به دلیل رخدادهای اخیر و ناآرامیهای کشور و همچنین اخبار رسمی درباره دستگیری بسیاری چهرههای سیاسی و فرهنگی و علمی کشور که با اعتراضات مردمی همراهی کرده بودند، شائبههایی درباره ارتباط ربوده شدن این دانشمند ایرانی با رخدادهای اخیر بسیار پررنگ شد.»
این گزارش روزنامه اعتماد با استقبال ویژه رسانه های معاند مواجه شد و بی بی سی فارسی و اینترنشنال و منوتو با بازنشر این گزارش اینگونه القاء کردند که پدر علم ژنتیک ایران توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده است.
اما اصل ماجرا چه بود؟ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این پرونده گفت:«در تاریخ هشتم آبان با مراجعه همسر دکتر فرهود به پلیس آگاهی و اعلام مفقودی و با توجه به اهمیت موضوع پرونده پیگیری در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.»
وی افزود:«این افراد ابتدا با همان خودروی پروفسور فرهود او را به مرزن آباد برده و در آنجا از او درخواست هشت میلیارد تومان پول نقد یا یک دستگاه آپارتمان کردند که ظاهرا آنجا پروفسور موضوع را قبول نمیکند و پس از آن این افراد به شهرستان نور میروند و دوباره موضوع را مطرح میکنند که پرفسور فرهود اینبار درخواست این افراد را میپذیرد و آنها اقدام به بازگشت به تهران میکنند.»
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه همزمان کارآگاهان پلیس آگاهی نیز سرنخهایی از ربودن این چهره شاخص علمی کشور پیدا کردند افزود: حتی سارقان در تلاش بودند تا در مسیر بازگشت حدود چهار میلیارد تومان از وجه را برداشت کنند که موفق نشدند. در نهایت دکتر فرهود به محل کار خود بازگردانده میشود و در عرض کمتر از ۲۴ ساعت نیز پلیس سارقان را شناسایی و دستگیر میکند.
وی با بیان اینکه عامل اصلی دارای آشنایی با پرفسور فرهود بود، تاکید کرد:«این فرد از مدتها قبل چنین تصمیمی را داشته و ناآرامیها و ناامنیهای اخیر موجب شده تا وی فرصت را برای انجام این طرح مناسب ببیند.»
نکته قابل تأمل اینجاست که روزنامه اعتماد بدون بررسی ابعاد قضیه و با شتابزدگی و عجله مدعی شده بود که پدر علم ژنتیک ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.این در حالی است که چند روز پیش از آن و پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و علیرغم آنکه داعش رسما مسئولیت این اقدام جنایتکارانه را پذیرفته بود، «آذر منصوری» از فعالین اصلاح طلب و از نویسندگان این روزنامه مدعی شد که تا مشخص شدن ابعاد این قضیه نمی توان درباره عاملان آن اظهارنظر کرد!
گزارش روزنامه اعتماد با ادعای ربوده شدن پروفسور فرهود توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی و بازنشر آن در بی بی سی و اینترنشنال، یکبار دیگر همصدایی برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل با رسانه های معاند را نشان داد. همصدایی در نفرت پراکنی علیه حافظان امنیت و القای نخبه ستیزی توسط حاکمیت و همچنین القای ناامنی و آشفتگی در کشور.
همصدایی روزنامه غربگرا با رسانه تروریستی در توصیف مردم ایران
روزنامه سازندگی- ارگان حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «نقشه اقلیت» نوشت:«انتخاب نوع پوشش، آزادی مشروع است که نمی توانیم با تصویب قانون آن را نقض کنیم…لایحه عفاف و حجاب موجب وهن اخلاق و وهن حقوق است که عده ای قلیل به نظام و مجلس تحمیل می کنند.»
همزمان رسانه تروریستی اینترنشنال در مطلبی نوشت:«ذهن ایدئولوژیک اقلیت حاکم بر ایران که کشور را به گروگان گرفته است، تلاش می کند تا با جلوگیری از ابعاد نافرمانی مدنی مانع از شکل گیری خیزش گسترده تری در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی شود.»
روزنامه متعلق به حزب کارگزاران و رسانه تروریستی اینترنشنال، هر دو مدعی شده اند که مقابله با هنجارشکنی و بی حجابی، خواسته یک اقلیت در ایران است. این در حالی است که قاطبه مردم عزیز ایران، ملتی متدین و محجوب و دینمدار هستند. تصاویر و ویدئوهایی که در روزهای گذشته و از اقصی نقاط کشور در مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان منتشر شد و حضور انبوه و گسترده مردم، آن هم با تیپ های مختلف، جدیدترین مصداق در رد ادعای جریان غربگرا و جریان معاند درباره ملت عزیز ایران است.
پیش از این یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به مسئله حجاب نوشته بود: «ما حجاب اجباری نداریم، حجاب در ایران الزامی است. تفاوتش این است که برای احکام فردی اجبار نداریم، الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت؛ در خانه یا خیابان. الزام حجاب، برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست، بلکه برای صیانت از حق عموم جامعه است…بدحجابی در ایران ناشی از بی دینی نیست، نتیجه یک هجمه فرهنگی عظیم و گسترده است (که البته قصور و تقصیرهای متولیان فرهنگی نیز در این میان قطعا تاثیرگذار بوده است). حجاب امری اجتماعی است، نه فردی؛ بی حجابی در خیابان و اماکن عمومی، تعرض به حقوق دیگران است.»
پایان پیام/.