آمار 100 هزار نفری از آزار جنسی در بیمارستان‌های انگلیس+ اینفوگرافی

آمار 100 هزار نفری از آزار جنسی در بیمارستان‌های انگلیس+ اینفوگرافی

روزنامه گاردین (the Guardian) انگلیس نوشت: «کارشناسان هشدار داده‌اند که سالانه بیش از ۱۰۰/۰۰۰ مورد خشونت جنسی و رفتار نادرست در بیمارستان‌های سرویس ملی بهداشت (NHS) انگلیس ثبت و بررسی نمی‌شوند.»

آمار 100 هزار نفری از آزار جنسی در بیمارستان‌های انگلیس+ اینفوگرافی

فارس پلاس؛ روایت روز – مخالفان قانون حجاب مدعی هستند عدم وجود حجاب در جوامع غربی موجب عادی سازی جنسی شده است. مجری زن شبکه لندن نشین «منوتو» در اهانت به مردان ایرانی گفته بود که زنان در شهر ساحلی یکی از کشورهای غربی کاملاً برهنه بودند ولی هیچکس حتی نگاه هم نمی‌کرد. اما این گزاره تا چه اندازه منطبق بر واقعیت است؟

ژورنال پزشکی بریتانیا (British Medical Journal) روز دوم خرداد گزارش تحقیقی مشترکی با روزنامه گاردین (the Guardian) منتشر کرد که حاوی نکات تکان دهنده‌ای بود.[1]

ارقام منتشره در این تحقیق صرفاً مربوط به افرادی است که به تعبیر این ژورنال، شجاعت اعلام آزار جنسی را داشته‌اند. بازه زمانی تحقیق از سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۲ در بیمارستان‌های مربوط به سرویس ملی سلامت انگلیس (NHS) بود. موارد آزار جنسی شامل تجاوز، انواع تعرض و اظهار جنسی است. منظور از کادر بیمارستان در گزارش نیز شامل پزشک، پرستار، نیروهای خدماتی و … است.

طبق این تحقیقات، ۹۰۲ نفر از کادر بیمارستان از سوی همکاران خود مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. ۲۰۹۲۸ نفر از کادر بیمارستان از سوی بیماران مورد آزار جنسی قرار گرفتند. همچنین ۳۱۳ نفر از کادر بیمارستان اعلام کردند که از سوی عیادت کنندگان مورد آزار جنسی قرار گرفتند. به بیان دیگر، ۹۵% موارد آزار جنسی کادر بیمارستان از سوی بیماران بوده است!

از سوی دیگر، ۳۲۱۸ نفر از بیماران توسط کادر بیمارستان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. ۷۴۶۴ نفر از بیماران نیز توسط سایر بیماران مورد آزار جنسی قرار گرفتند. همچنین ۱۵۵۲ نفر از کادر بیمارستان از سوی عیادت کنندگان مورد آزار جنسی قرار گرفتند! به تعبیری، بیماران، سوژه تعرض جنسی ۷۸% از کادر بیمارستانی مرتکب آزار جنسی بوده‌اند.


۳۵۶۰۶ نفر آزار جنسی در بیمارستان‌های انگلیس گزارش دادند!
منبع:
تحقیق مشترک گاردین (the Guardian) و ژورنال پزشکی بریتانیا (the bmj)
تاریخ: ۲ خرداد ۱۴۰۲

آماری بالغ بر ۱۱۸۸۰ مورد جرم جنسی در بیمارستان‌های مربوط به NHS، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، به ۳۷ تن از نیروهای پلیس انگلیس گزارش شد. از این آمار، ۵۱۶۴ مورد تعرض و حداقل ۳۰۸۴ مورد تجاوز بوده است. سایر موارد آزار نیز شامل خودارضایی بوده است.

تحقیقات ژورنال پزشکی بریتانیا (the BMJ) و گاردین نشان می‌دهد که پلیس بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ آماری بالغ بر ۱۸۰ مورد تجاوز به کودکان زیر ۱۶ سال را در محل NHS ثبت کرده است. چهار کودک زیر ۱۶ سال مورد تجاوز گروهی قرار گرفته‌ است!

طبق این تحقیقات، ۱۲۷ گزارش از جنایاتی از جمله سوءاستفاده از کودکان، تجاوز جنسی به کودک، تماس جنسی با کودک، تحریک فعالیت جنسی با کودک و اجبار کودک به تماشای یک عمل جنسی گزارش شده است.


گزارش ۱۱۸۸۰ مورد آزار جنسی به پلیس شامل ۱۸۰ مورد تجاوز به کودکان زیر ۱۶ سال!
منبع: تحقیق مشترک گاردین (the Guardian) و ژورنال پزشکی بریتانیا (the bmj)
تاریخ گزارش: ۲ خرداد ۱۴۰۲

با این حال کارشناسان می‌گویند که تعداد تعرضات جنسی به شدت دست پایین گرفته شده است، زیرا کارکنان اغلب از شکایت منصرف می شوند.

«رُزالیند سِرل» استاد روانشناسی سازمانی در دانشکده بازرگانی «آدام اسمیت» دانشگاه «گلاسکو» می‌گوید که یافته‌های این تحقیق قابل توجه است، بیمارستان‌ جایی است که مردم باید در آن‌ ایمن باشند ولی این داده‌ها نشان می‌دهد که هم کارکنان و هم بیماران در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی ایمن نیستند.

از طرفی، کادر درمان انگلیس مایل به گزارش تعرضات جنسی نیست. آماری بالغ بر ۶۶% از پزشکان زن قربانی بر این باورند که در صورت گزارش تعرض، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. این موضوع مضاف بر موارد دیگری نظیر شرم، خجالت یا ترومای پس از تعرض جنسی است.

«سایمون فیلیمنگ» یکی از نویسندگان کتاب «تعرض جنسی در اتاق جراحی: یک حقیقت دردناک» می‌گوید که شخص او ۱۰۰ها پزشک زن می‌شناسد که مورد تعرض جنسی قرار گرفتند، هزاران پزشک زن می‌شناسد که مورد آزار جنسی قرار گرفتند.

او همچنین گفت در این میان، تعداد قابل توجهی از زنان پزشک را نیز می‌شناسد که مورد تجاوز قرار گرفتند. با این حال، روایتی از این افراد وجود ندارد. «فلمینگ» مدعی است که بیماران اغلب از کادر بیمارستان سوء استفاده می‌کنند و برخی از این موارد دیگر عادی شده است! [2]

انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) پس از انجام یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۶۱% از پزشکان زن در انگلیس به دلیل جنسیت خود از کار در یک تخصص خاص دلسرد شده‌اند و ۳۹% تصمیم گرفتند که دیگر در آن تخصص کار نکنند.[3]

کتی _یک پزشک جوان در جنوب شرقی انگلستان_ به گاردین گفت که بیماران از دوران دانشجویی درباره او اظهار نظر جنسی می‌کردند. کتی بخشی از تعرضات را روایت می‌کند و می‌گوید که به دلیل آزار جنسی روزمره به دنبال تغییر مسیر شغلی خود به رشته زنان و زایمان است تا مجبور به درمان مردان نباشد.

فلور کورتیس ۴۳ ساله با سِمَت دستیاری پزشک، سه نوبت در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ توسط یک پزشک جوان در بیمارستان سلطنتی پرنسس در تلفورد مورد تعرض جنسی قرار گرفت. کورتیس پس از این آزارها دچار وحشت زدگی (Panic attack) شد و بالاجبار سال ۲۰۲۰ شغل خود را کنار گذاشت.

روزنامه گاردین (the Guardian) انگلیس نوشت: «کارشناسان هشدار داده‌اند که سالانه بیش از ۱۰۰/۰۰۰ مورد خشونت جنسی و رفتار نادرست در بیمارستان‌های NHS انگلیس ثبت و بررسی نمی‌شوند.» [4]

[1]:bmj.com/content/381/bmj.p1105#xref-boxed-text-1-1

[2]:https://www.theguardian.com/society/2023/may/23/nhs-staff-report-20000-claims-of-patient-sexual-misconduct-over-five-years

[3]:https://www.bma.org.uk/advice-and-support/equality-and-diversity-guidance/gender-equality-in-medicine/sexism-in-medicine-report

[4]:https://www.theguardian.com/society/2023/may/23/england-hospitals-under-reporting-sexual-misconduct-say-experts

پایان پیام/.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *