امیرغدیر| ایران به استقبال بزرگترین جشن خانوادگی می‌رود

امیرغدیر| ایران به استقبال بزرگترین جشن خانوادگی می‌رود

سال گذشته دلایل اصلی استقبال مردم از این رویداد که در افکارسنجی‌ها ذکر شده دو چیز بود. یک اینکه این مراسم خانوادگی بود و دوم اینکه محور ویژه خدمات، مختص به کودکان بود.

امیرغدیر| ایران به استقبال بزرگترین جشن خانوادگی می‌رود

به‌گزارش گروه زندگی‌خبرگزاری فارس، نشست خبری اطلاع رسانی جشن ده کیلومتری غدیر صبح امروز با حضور دکتر «ساسان زارع» دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ده کیلومتری، در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار شد.
دکتر ساسان زارع در ابتدا با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری این رویداد فارغ از ثواب معنوی آن گفت: سه نکته مهم، اهمیت برگزاری این رویداد را بیشتر می‌کند. بارها گفته شده اولویت امروز دشمن هدف گرفتن امید جامعه ایران است. واقعیتی که روزانه با آن در این اوضاع کنونی جهان مواجه هستیم. قطعا این رویداد برای ما امیدافزا است. مسئله دوم، نشاط اجتماعی است. رسانه هایی که امید جامعه را هدف گرفتند پیگیر این مسئله هستند که جامعه ما را افسرده وغرب‌زده هم معرفی کنند. مسئله بعدی انسجام اجتماعی است. اتفاقی که در رویداد سال گذشته بسیار چشم‌گیر است حضور همه به معنای واقعی کلمه در این مراسم بود.
زارع ضمن بیان آخرین آمار و ارقام در رابطه با وسعت این رویداد بزرگ گفت:مهمانی ده کیلومتری امسال نیز در وسعتی بزرگتر اتفاق خواهد افتاد. در ۲۴ مرکز استان همزمان مهمونی کیلومتری به مناسب عیدغدیر برگزار خواهد شد و در بیش از ۷۰ شهرستان،مجموعه های مردمی جمع شدند تا یک روز به یادماندنی در تاریخ کشور رقم بخورد.

مردم هم میزبانند و هم مهمان!

زارع در ادامه به تفاوت بارز این رویداد با دیگر رویدادهای اسلامی و ملی اشاره کرد و گفت: تفاوت مهم این رویداد با دیگر رویدادهایی که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود. این است که سازمان‌ها،نهادها و مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی صرفا بسترساز هستند و مجموعه‌ها وظیفه خود دانستند که زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند. میزبان خود مردم و مجموعه های مردمی هستند. کل مسیر در دو طرف خیابان انقلاب کشش استقرار ۱۳۰۰ مجموعه را دارد اما تا شب گذشته علی رغم آنکه سایت ثبت‌نام بسته شده ۲۳۰۰ مجموعه برای استقرار موکب و میزبانی ثبت نام کردند. از طرف دیگر در افکارسنجی که روز شنبه انجام شده ۱۱ درصد مردم اعلام کردند قطعا در این رویداد شرکت می‌کنند و ۲۱ درصد هم گفته بودند به احتمال زیاد شرکت خواهیم کرد. اگر متوسط این آمار هم در نظر بگیریم در روز عیدغدیر جمعیتی نزدیک به ۳ میلیون در این رویداد حاضر خواهند بود. نکته مهم این است که هم میزبان و هم مهمان مجموعه‌های مردمی است.
وی در تکمیل شرح این استقبال کم‌نظیر مردمی گفت: حتی افرادی که امکان حضور در قالب موکب را نداشتند هم با ارسال عدد ۲به سامانه ۳۰۰۰۲۱۲ به لینک حمایت وصل شدند. طبق اخرین آمار۱۰۰هزار نفر میزبان این برنامه بودند. ۱۰۰ هزار نفری که تراکنش مالی در قالب نظر و نیت میزبانی داشتند تا در ثواب برگزاری این رویداد سهیم باشند.

این جشن خانوادگی است

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ده کیلومتری ضمن اشاره به طراحی این رویداد گفت:با توجه به اینکه خانواده هسته مرکزی مهم ما در کشور است و هسته مهم تمدن‌سازی است به تعبیر مقام معظم رهبری. این جشن خانوادگی طراحی شده است. سال گذشته دلایل اصلی استقبال مردم از این رویداد که در افکارسنجی‌ها ذکر شده دو چیز بود. یک اینکه این مراسم خانوادگی بود و دوم اینکه محوریت ویژه خدمات، کودکان بودند.

به گفته ساسان زارع مهمانی ده کیلومتری روز جمعه از ساعت 18 آغاز می‌شود و تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت. در این روز استفاده از مترو برای عموم مردم رایگان است و جهت سهولت رفت‌و آمدها، تعدادقطارها افزایش پیدا خواهد کرد و ظرفیت مترو بیشتر خواهد شد. مردم و موکب‌های خارجی هم پای کار آمدند و در مسیر مهمانی ده کیلومتری، موکب اهل تسنن، موکب‌ کشورهای لبنان، عراق، افغانستان و… برپاست.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *