بازسازی تصویر 7 عالم بزرگ شیعه توسط هوش مصنوعی+تصاویر

بازسازی تصویر 7 عالم بزرگ شیعه توسط هوش مصنوعی+تصاویر

هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، چهره 7 عالم بزرگ شیعه نظیر علامه مجلسی، علامه حلی، شیخ صدوق، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید، شیخ کلینی و شیخ بهایی به همت فطرس مدیا توسط هوش مصنوعی بازسازی شد.

بازسازی تصویر 7 عالم بزرگ شیعه توسط هوش مصنوعی+تصاویر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، اقتدار شیعه همیشه به پشتوانه حضور دانشمندانی بوده است که دل و عقل به مهر بزرگان خاندان آل‌ رسول (ص) داده‌اند و در این میان اکثر آنان یا محدود و یا محروم شدند و بعضی هم توانستند حتی دستگاه‌های جور و طاغوت را قانع به فعالیت به نفع مسیر حق و هدایت کنند.

به دلیل مقام رفیع علم در اسلام شیعی معمولاً در بخشی از آثار رجالی چهره و ظاهر خادمان ساحت دین گزارش شده بود و یا نقاشی‌های محدود و مبهمی مانند نقاشی علامه‌مجلسی به یادگار مانده بود، که البته تصویر واضحی از آن عالیجنابان ارائه نمی‌کرد و همیشه این سؤال در ذهن شکل می‌گرفت که چهره این افراد خدمتگزار به آل‌ علی (ع) در زندگی واقعی چگونه بوده است.

به مناسبت فرا رسیدن عیدسعید فطر گروه «فطرس مدیا»، به لطف پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی توانسته است نگاهی اجمالی به چهره واقعی این افراد داشته باشته باشد. این کار به همت و اراده بخش تولید هوش‌ مصنوعی فطرس‌مدیا با تکیه بر سه دسته اطلاعات جمع‌آوری شده است.

به کمک گزارش‌های تاریخی از ظاهر، در بعضی موارد نقاشی‌های به جا مانده و در نهایت تصاویر فرضی موجود در جامعه تصویر ۶ عالم بزرگ شیعه در دوران‌ها و مدارس مختلف (قم، نجف، حله، اصفهان، جبل‌عامل) بازسازی شده است که در ادامه می‌بینید:

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *