تجلیل مجلس از برنامه‌های «محفل» و «زندگی پس از زندگی»

تجلیل مجلس از برنامه‌های «محفل» و «زندگی پس از زندگی»

در مراسمی با حضور اعضای فراکسیون قرآن، نماز و عترت مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونان سیما و معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی، از عوامل تولید برنامه‌های «محفل»، «زندگی پس از زندگی» و «دل آرام» سیما قدردانی شد.

تجلیل مجلس از برنامه‌های «محفل» و «زندگی پس از زندگی»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در آخرین نظر سنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما، «زندگی پس از زندگی» با ۲۶.۷ درصد بیننده و ۹۱.۳ درصد رضایت زیاد، در صدر برنامه‌های پرمخاطب افطار سیما قرار گرفت. فصل سوم این برنامه که در ماه رمضان سال گذشته پخش شده بود ۱۴ درصد بیننده را از آن خود کرده بود.

همچنین برنامه قرآنی «محفل» از شبکه سه سیما نیز با ۱۹.۷ درصد در رتبه دوم پر بیننده‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت. ویژه برنامه‌ای که مورد اقبال طیف‌های مختلفی از عموم مردم واقع شد.

روز گذشته در مراسمی در در محل کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، از عوامل تولید برنامه‌های «محفل»، «زندگی پس از زندگی» و «دل آرام» قدردانی شد. در این نشست اعضای فراکسیون قرآن، نماز و عترت مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونان سیما و معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل 90 و فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: اقبال جامعه به برنامه‌های دینی و قرآنی فرصتی برای ترویج سبک زندگی ایمانی است. فراکسیون قرآن و عترت مجلس، همه تلاش خود را به کار گرفته است تا در کنار برنامه‌های پیش‌بینی شده، ویژه برنامه‌های قرآنی را توسعه دهد.

*تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون برنامه هفتم، فصل مباحث قرآنی را باز کنیم

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس خاطرنشان کرد: این فراکسیون در دوره‌های مختلف، درصدد فراهم کردن زمینه فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور بوده است؛ امسال هم تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون برنامه هفتم، فصل مباحث قرآنی را باز کنیم تا به عنوان یک تکلیف بالادستی طی پنج سال آینده، موجب رونق برنامه‌های قرآنی شود به طوری که شاهد نباشیم کسی قادر به روخوانی و روانخوانی کلام وحی نباشد.

*صداوسیما یکی از ارکان تحولی خود را تحول در نحوه انتقال مفاهیم می‌داند

محسن برمهانی، معاون سیما در این جلسه گفت: سازمان صدا و سیما یکی از ارکان تحولی خود را در این دوره، تحول در برنامه سازی و نحوه انتقال مفاهیم و مطالب می‌داند. ما برنامه «محفل» را یک برنامه تحولی می‌دانیم، افزایش مخاطب در برنامه «زندگی پس از زندگی» هم تحول در حوزه مخاطب است. همچنین برنامه «دل آرام» با نحوه پرداختن به موضوع ها و سوژه هایش رویکرد تحولی داشت.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات نه فقط در برنامه «محفل» که در قریب به یک سال گذشته که در معاونت سیما مشغول خدمت هستم، در بسیاری از پروژه‌های بزرگ سازمان صدا و سیما که به چشم مخاطب آمده، کنار ما بوده و این خروجی در واقع حاصل همراهی و هم افزایی مجموعه سازمان تبلیغات نیز بوده است.

*جبهه فرهنگی مشترک در سازمان تبلیغات و صداوسیما

معاون سیما افزود: در واقع سازمان تبلیغات و سازمان صدا و سیما توانستند با تعریف جبهه فرهنگی مشترک ظرفیت هایشان تجمیع و هم افزا شده تا محصولی را در تلویزیون با مخاطب میلیونی شاهد باشیم.

وى گفت: بر اساس آمار مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، بینندگان افطار 41 درصد و بیننده‌های برنامه‌های سحر هم 22 درصد بوده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار، بینندگان شب قدر فقط از طریق تلویزیون ـ رقم 50.5 درصد و مخاطبان ترتیل خوانی رقم 32.8 درصد بوده است. یعنی یک سوم مردم ایران قرآن را با رسانه ملی تلاوت کردند. بینندگان سخنرانی‌های معارفی 31.6 درصد و مناجات و ادعیه 32.2 درصد بوده که این آمار در بین حدود 17 شبکه ملی و البته شبکه هاى استانی تقسیم می‌شود.

برمهانى خاطرنشان کرد: در عین حال بینندگان «زندگی پس از زندگی» 26.7 درصد و «محفل» حدود ۲۰ درصد بوده است. تلاش زیادی برای برنامه «زندگی پس از زندگی» انجام شده که به این جایگاه شاخص رسیده و خوشبختانه برنامه «محفل» در نخستین تجربه ساخت خود به چنین جایگاهى رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این نشست، ظرفیت سازمان صداوسیما را مهمترین امکان برای تبلیغ مباحث دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی خواند و اظهار امیدواری کرد: رسانه ملی، بتواند در دوره جدید تحول خود، تولیدات و آثار ارزشمندی به مخاطبان خود ارائه کند.

*دوره تحول مبتنی بر معارف و آموزه‌های قرآنی

سیدتقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما نیز گفت: حوزه مجلس صداو سیما، تلاش می‌کند در اجرای طرح تحول سازمان، از همفکری همه کارشناسان و صاحب نظران به ویژه نمایندگان محترم مجلس که نمایندگان اقشار مختلف هستند، بهره‌مند شود. در طرح تحول بنا نداریم صرفا بر تعداد و زمان برنامه‌های قرآنی و معارفی بیفزاییم بلکه درصدد هستیم روح قرآن بر تمام برنامه‌ها اعم از ترکیبی، نمایشی و مستند حاکم شود به این معنا که از آموزه‌های وحیانی در ایده‌پردازی، طراحی، ساخت و پخش برنامه‌ها استفاده شده و مجموعه‌ای از تولیدات رسانه‌ای، فرهنگی و هنری، مبتنی بر دستورات قرآن، روی آنتن رادیو و تلویزیون برود.

سهرابی با بیان اینکه در این طرح جامع، گروه‌های سنی مختلف جانمایی ویژه‌ای دارند گفت: قرآن برنامه کامل زندگی بشریت از بدو تولد تا انتهای زندگی است بنابراین مخاطبان شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در هر سنی که هستند این حق را دارند که انگاره‌ها و آموزه‌های دینی و قرآنی را در قالب‌های مختلف و به شیوه‌های هنری گوناگون ببینند و از نزدیک لمس کنند.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *