تکریم بانوان به سبک اصلاح‌طلبان!

تکریم بانوان به سبک اصلاح‌طلبان!

اصلاح‌طلبان وقتی خودشان در دولت و مجلس، قدرت را در دست داشتند و می‌توانستند دست به انتخاب مدیر زن بزنند، از این موضوع اجتناب کردند. در واقع ما با مدل جدیدی از تکریم زنان به سبک اصلاح‌طلبان مواجه هستیم که در شعارها زنان را عزیز می‌دارند و هنگام عمل به وعده‌های‌شان از دادن مسؤولیت به این قشر از جامعه طفره می‌روند.

تکریم بانوان به سبک اصلاح‌طلبان!

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- کیهان نوشت: روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی به قلم یکی از فعالان زن منتسب به طیف مدعی اصلاحات عنوان کرده است: «حضور زنان در منصب‌های قدرت و حاکمیتی، نسبت به چند دهه قبل بیشتر شده است، اما متأسفانه همچنان کم است و جای تأمل دارد… همان‌طور که در مناصبی مانند وزیر، استاندار و معاونت‌های مهم ریاست‌جمهوری (غیر از امور زنان و خانواده) زنان نه تنها کمترین بلکه هیچ حضوری ندارند، هیأت رئیسه مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

گفتنی است، اصلاح‌طلبان به بسیاری از قشرها به عنوان ابزار انتخاباتی و تبلیغاتی برای وجهه دادن به خود نگاه می‌کنند. اگر کمی به سطح شعارها و دغدغه‌هایی که این جریان سیاسی درباره اقشار و صنوف مختلف سر داده‌اند، توجه کنیم به خوبی جنس جعلی و انحرافی بودن این شعارها را درمی‌یابیم.

این جریان سیاسی خصوصا در حوزه زنان به شکل کاملا ابزاری برای رأی‌ آوری و پر کردن سبد رأی خود نگاه می‌کند. در همین باب حتی خود زنان اصلاح‌طلب که کنش‌های سیاسی تند و تیزی از خود در برخی از مواقع نشان می‌دهند هم معترف به استفاده ابزاری از رأی 50 درصد جامعه شده‌اند.

این طیف وقتی خودشان در دولت و مجلس قدرت را در دست داشتند و می‌توانستند دست به انتخاب مدیر زن بزنند، از این موضوع اجتناب کردند. در واقع ما با مدل جدیدی از تکریم زنان به سبک اصلاح‌طلبان مواجه هستیم که در شعارها زنان را عزیز می‌دارند و هنگام عمل به یکدیگر محول می‌کنند و خود از دادن مسؤولیت به زنان طفره می‌روند.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *