جادوگری که همه را به پای خود قربانی می‌کند

جادوگری که همه را به پای خود قربانی می‌کند

جادوگر، زمانی حامل شادی برای جامعه ایران بود و امروز پیام‌آور محنت؛ شخصی که سال‌های نه‌چندان دور، زیر پرچم مقدس ایران برای اعتلای کشور می‌دوید، حالا برای نابودی آن دوره‌گردی می‌کند؛ او نشان داده برای منافع خود، نه تنها جامعه و کشور را بلکه حاضر است خانواده‌اش را هم به مسلخ ببرد.

جادوگری که همه را به پای خود قربانی می‌کند

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- الف نوشت: 1-دریبل، ویژگی اصلی دوران بازیگری‌اش بود و این خصیصه را همچنان حفظ کرده و در حال دریبل‌کردن و جاگذاشتن هر چیز و هر کسی است؛ هر چند که دیروزش با امروز، تفاوت‌های بارزی دارد.

او روزگاری در قامت یک ستاره، مستطیل سبز را فتح و امروز در جایگاه یک چهره عنیف، قله‌های دنائت را درمی‌نوردد؛ جادوگر، زمانی حامل شادی برای جامعه ایران بود و امروز پیام‌آور محنت؛ شخصی که سال‌های نه‌چندان دور، زیر پرچم مقدس ایران برای اعتلای کشور می‌دوید و حالا برای نابودی آن دوره‌گردی می‌کند؛ اویی که نشان داده برای منافع خود، نه تنها جامعه و کشور را بلکه حاضر است خانواده‌اش را هم به مسلخ ببرد.

۲- وقتی که ماجرای سوء‌استفاده کریمی از خواهرش رسانه‌ای شد، تعجب چندانی نکردم. او در غائله سال‌گذشته جرمی به مراتب بدتر و با ابعاد و تبعات بیشتر مرتکب شد؛ یک پارتیزان جنگی که کیلومتر‌ها دورتر و خارج از ایران، جوان‌هایی را دعوت به آشوب و ساختن بمب‌های دستی و کشت‌وکشتار می‌کرد؛ برای او منفعت شخصی در میان است و بین جوان‌های مردم و خواهرش تفاوتی وجود ندارد؛ آمده است تا همه را قربانی کند.

۳- کریمی و کریمی‌ها تمام شدند و به تاریخ پیوستند و خبرهای این‌چنینی، هر از گاهی آنان را از صفحات خاک‌خورده تاریخ بیرون می‌آورد. اما باید گفت و نوشت؛ برای کسانی که فریب مزورانی را خوردند و با تهییج آن‌ها خود را به دامان تیره‌روزی انداختند؛ برای جوانانی که در تصورشان، کریمی‌ها پهلوانانی مردمی‌اند اما در واقعیت، پهلوان‌پنبه‌ای بیش نیستند. اسطوره‌سازی و ساختن بت از کسانی که به «کیش‌شخصیت‌» دچارند روزی فرو می‌ریزد، چون حقیقت پشت ابر ماندنی نیست و سرانجام خود را به برساخت‌ها دیکته می‌کند.

۴- او در توجیه ظلم مرتکب‌شده علیه خواهر خود، دوباره با پوشش و ژست‌های اجتماعی و به‌کار بردن تعابیری چون فسادستیزی و مردم وارد شده؛ مشابه ماه‌های قبل که با دستاویزهای زیبا و اغواگرانه‌ای چون آزادی، جنگ‌شهری را توصیه و تجویز می‌کرد. اما واقعیت آن است که این شامورتی‌بازی‌ها همیشه جوابگو نیست. توده جامعه درک می‌کند، فردی که به خواهر خود رحم نکند، به مردم هم رحم نخواهد کرد.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *