خبر خوب| آغاز 10 روز گردشگری فرهنگی/ روایت ادامه دار قهرمانی‌ ایرانی‌ها

خبر خوب| آغاز 10 روز گردشگری فرهنگی/ روایت ادامه دار قهرمانی‌ ایرانی‌ها

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرخوب این روزهاست. اگر حتی اهل کتاب هم نباشید، باز هم پیشنهاد می کنیم این آخر هفته مصلی تهران را از دست ندهید و دست اهل و عیال را بگیرید و چند ساعتی را در دنیای اندیشه بچرخید. قطعا نظر و روحیه تان عوض می شود.با ما همراه باشید به وقت اردیبهشت.

خبر خوب| آغاز 10 روز گردشگری فرهنگی/ روایت ادامه دار قهرمانی‌ ایرانی‌ها

گروه خبرخوب : آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرخوب این روزهاست. اگر حتی اهل کتاب هم نباشید، باز هم پیشنهاد می کنیم این آخر هفته، مصلی تهران را از دست ندهید و دست اهل و عیال را بگیرید و چند ساعتی را در دنیای اندیشه بچرخید. قطعا نظر و روحیه تان عوض می شود.

رسول گرامی اسلام می‌فرمایند:‌«خیر دنیا و آخرت با دانش است و شر دنیا و آخرت با نادانی». بسته خبر خوب امروزمان را با خبرهای خوب فرهنگی شروع کردیم اما با علم، پیشرفت و فناوری و ورزش ادامه می‌دهیم. با ما همراه باشید به وقت ۲۱ اردیبهشت.

*چه خبر از پهبادهای بومی؟

یک دوره‌ای در فضای دانشگاهی نقدهای زیادی بر پایان نامه‌های دانشجویی مطرح می‌شد از ین قبیل نقدها که می گفتند این پایان نامه ها برآیندی ندارد و اصلا به کار نمی‌آیند، اما همین امروز یک خبر خوش داریم از یکی از همین پایانامه‌های دانشجویی که دانشجوی نجف آبادی زحمت آن را کشیده است. این پایان نامه درباره پهبادهای متحرک و مسیریابی آنها نوشته شده و در حوزه رباتیک به عنوان یک ایده فناورانه برتر از مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران انتخاب شده است.

اما چرا پهبادها مهم هستند؟ چون هم کوچک تر از هواپیماها هستند، هم قیمت کمتری دارند و هم جان خلبان‌ها را به خطر نمی‌اندازند، همچنین توانایی شان برای حرکت در فضای آزاد و در ارتفاع کم زیاد است اما به هرحال استفاده از آنها چالش هم دارد که باید این مشکلات در عرصه فناوری کمتر شود. حالا این ایده فناورانه اگر به کار گرفته شود قطعا در مسیریابی پهبادها براساس موقعیت جغرافیایی اثرگذار است و انشالله که به زودی عملیاتی شود. خدا قوت دانشجویان ایرانی با قوت ادامه دهید وبا انرژی های منفی ناامیدنشوید.

*مسجدی که نوجوان‌ها را جذب خودش کرد

از قدیم و ندیم می‌گفتند اگر بچه‌هایتان را از همان کودکی و نوجوانی جذب مساجد و هیئت‌ها کنید، از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌مانند اما مساجد هم باید برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد و بتواند آنها را سرگرم کند. با یک طراحی صحیح می‌توان شرایط را طوری فراهم کرد که بچه‌ها هم نماز و عبادت را فرا بگیرند و هم سرگرم شوند.حالا نمی‌دانم این مسجد که فیلمش را هم برایتان گذاشتیم، کجاست و متولی‌اش چه کسی است که اینطور خلاقانه فضایی برای بازی و سرگرمی نوجوان‌ها فراهم کرده است. فضای این مسجد آنقدر مفرح هست که در آن گیم نت هم دارد. این مسجد کلاس‌های آموزش مداحی، اردوی جهادی و راهیان نور دارد، جلسه هفتگی روضه‌ و آموزش روخوانی قرآن برگزار می‌کند و نماز و عبادت اهالی هم در آن برپاست، در واقع این مسجد حکم یک تیر و دو نشان را برای نوجوان ها دارد و در فضای خانه خدا هم عبادت می کنند هم تفریح.ای کاش همه مساجدمان چنین شرایطی را داشته باشند.

*یک خبر خوش هم برای هنرمندان

شاید دور و اطرافمان شنیده باشیم که برخی از هنرمندان در سنین پیشکسوتی و پیری دچار مشکلات معیشتی می شوند و به دلیل اینکه خیلی از آنها بیمه های خوبی هم نداشتند، در مضیقه قرار گرفتند، به طوری که نامشان بر سر زبان ها افتاده است، حیف است هنرمندانی که عمری برای ما خاطره ساخته اند، شرایطی اینطور داشته باشند.

حال مدتی پیش صحبت هایی از پیگیری مطالبات هنرمندان به ویژه پیشکسوتان در زمینه ساخت مسکن و بیمه و… مطرح شده بود، اما اخیرا معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ در دیداری که با هنرمندان پیشکسوتان داشته، دستور ویژه ای از سوی وزیر فرهنگ به آنها ابلاغ کرده، مبنی بر آغاز مرحله نخست طرح ساخت مسکن برای هنرمندان. امیدوارم در همین دولت سیزدهم مراحل ساخت مسکن هنرمندان به پایان رسیده و این هنرمندان در منازل خود مستقر شوند.

خبرخوب دیگر آنکه برای رسیدگی به وضعیت هنرِمندان پیشکسوت در بودجه امسال بیست میلیارد تومان دیده شده است.

*روایت ادامه دار قهرمانی وزنه برداران آسیا

همین دیروز خبر قهرمانی دختر عزیز ایرانمان فاطمه کشاورز را در خبر خوب منتشر کردیم و حال، این داستان برای قهرمانی و طلا گرفتن سایر وزنه بردارانمان در قهرمانی آسیا 2023 ادامه دارد و حسین سلطانی نیز در دسته 81 کیلوگرم قهرمان شد و مدال نقره یک ضرب و طلای دوضرب را کسب کرد.

علاوه بر سلطانی، مصطفی جوادی نیز ضمن کسب مدال برنز دو ضرب ، در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز وزنه برداری آسی را از آن خود کرد. البته این خبرهای خوش ما در عرصه ورزش به همینجا محدود نمی شود حوصله کنید تا بگویم که سجاد پورحسینی هم ملی پوش تیراندازی ایران در فینال جام جهانی به مدال طلا رسید ، واقعا باریک الله و دست مریزاد ، شیر مادر و نان پدر حلال شما ورزشکاران ایرانی باشد که پرچم ایران را به در دنیا به اهتزاز در می آورید.

حالا بشنوید از فوتسال ناشنوایان ایرانی که این دختران هم گل کاشتند و قهرمان آسیا شدند، هر چند که بار اول هم نبوده اما همیشه قهرمانی برای یک ملت زیبا است، این تیم در آخرین بازی شان مقابل کویت با نتیجه شش بر چهار به برتری رسیدند و قهرمان آسیا شدند، جالب تر اینکه بانوان عزیز ناشنوایمان نیز در این رقابت در جایگاه تماشاگر حضور پیدا کردند و تیم ایران را تشویق کردند.

*ز گهواره تا گور…

پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «اگر روزى بر من بیاید که در آن روز بر دانش خود چیزى نیفزایم که به خداوند متعال نزدیکم گرداند، طلوع خورشید آن روز بر من مبارک مباد.» ابتدای بحث گفتیم که نمایشگاه کتاب آغاز شده، فرصتی برایتان فراهم است تا تورقی بین دریایی از کتاب از حوزه های مختلف دانشگاهی، علمی، عمومی، کودک و نوجوان و بین الملل کنید، مصلای تهران منتظر علاقه مندان است، از تهران تا دیگر شهرها، همه گونه امکانات هم فراهم کرده تا شما بروید و اهل کتاب باشید. پس این هفته را از دست ندهید.

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *