خط ویژه| رسانه دولت انگلیس برای غرب‌گرایان سنگ تمام گذاشت/ اعدام یک تروریست، از اعتراض تا سانسور

خط ویژه| رسانه دولت انگلیس برای غرب‌گرایان سنگ تمام گذاشت/ اعدام یک تروریست، از اعتراض تا سانسور

وقتی رویدادهایی همچون بهره برداری از طرح عظیم آبرسانی خوزستان به وقوع می پیوندد، این رسانه ها با بی تفاوتی و با سانسور هماهنگ این رخداد، از آن عبور می کنند. همچنین وقتی یک تروریست که قتل هموطنانمان و از جمله قتل مردم غیور خوزستان را در کارنامه دارد، به دار مجازات آویخته می شود، باز هم جریان غربگرا آن را سانسور کرده و بی اعتنا از آن عبور می کنند!

خط ویژه| رسانه دولت انگلیس برای غرب‌گرایان سنگ تمام گذاشت/ اعدام یک تروریست، از اعتراض تا سانسور

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

رسانه دولت انگلیس برای غرب‌گرایان سنگ تمام گذاشت

بی بی سی فارسی در مطلبی به بهانه اظهارات اخیر روحانی نوشت:« فضای سیاسی ایران در ماه‌های اخیرعوض شده و در عین حال هیچ نشانه‌ای از تغییر وضع موجود و باز شدن فضای سیاسی برای گروه‌هایی مانند اصلاح‌طلبان ومیانه‌روها وجود ندارد.»

این رسانه انگلیسی در ادامه نوشت:«حسن روحانی نماینده نسلی از سیاست‌مداران میانه‌رو است که اصلاح‌طلبان از سرناچاری سراغشان رفتند و با نداشتن نامزد سنگین وزن در انتخابات ریاست جمهوری، در پیروزی او نقش مهمی داشتند اما او پس از رسیدن به قدرت ترجیح داد که از اصلاح‌طلبان فاصله بگیرد»

بی بی سی در ادامه به نقل از فعالین اصلاح طلب نوشت:«علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ۲۷ فروردین‌ماه امسال در واکنش به آغاز فعالیت‌های انتخاباتی آقای روحانی گفت اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه به حضور انتخاباتی روحانی، واکنش مثبت نشان نخواهند داد. آقای صوفی گفته بود با وجود اینکه آقای روحانی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۴ میلیون رای بیشتر از دوره اول بدست آورد اما او به مردم و شعاریش پشت پا زد و « با ذائقه قدرت بیشتر هماهنگ شد. علی صوفی گفته بود آقای روحانی به گونه‌ای عمل کرد که حتی از اصول‌گرایان، اصول‌گراتر شد و در نهایت اعتبار عملی خودش را از دست داد».

این گزارش بی بی سی فارسی، بیش از آنکه انتقاد از رئیس جمهور سابق باشد، یک رپورتاژ آگهی ویژه برای اصلاح طلبان است. این رسانه ضدایرانی در این گزارش، اصلاح طلبان را از کارنامه دولت روحانی تبرئه کرده است. این در حالی است که اکثریت مطلق دولت های یازدهم و دوازدهم در اختیار جریان اصلاح طلب بود.

به عبارت دقیق تر، دولت های اول و دوم روحانی، ترکیبی از اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی بود. از آخوندی و زنگنه تا ربیعی و جهانگیری و ابتکار و…

گویا بی بی سی فارسی از هم اکنون برای انتخابات خیز برداشته است. این رسانه بدنام به صورت آشکار از جریان اصلاح طلب حمایت کرده است. خوب است فعالین جریان اصلاح طلب به این سوال پاسخ دهند که چرا این رسانه بدنام، اینطور با آب و تاب از آنان دفاع کرده و در پی تطهیر این جریان سیاسی در افکارعمومی است؟

لازم به ذکر است که رسانه های ضدانقلاب از جمله اینترنشنال و سحام نیوز- ارگان اعضای فراری جریان فتنه- از اظهارات اخیر روحانی استقبال کردند.

اعدام یک تروریست، از اعتراض تا سانسور

صبح دیروز حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال، به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل و اداره و سرکردگی گروه باغی به نام حرکة النضال و طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی متعدد در استان خوزستان اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد.

اسیود از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) سرکردگی گروهک تروریستی حرکةالنضال را تحت حمایت چندین سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) و بعضی کشورهای منطقه برعهده گرفت. این گروهک تروریستی که به وسیله تعدادی از عناصر تجزیه‌طلب و با هدف تئوریزه کردن تروریسم ضددینی در سال ۱۳۷۸ ایجاد شده بود، پس از انتخاب چعب، رویکرد عملیاتی‌تری به خود گرفت و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس در خاک ایران روی آورد. در نتیجه اقدامات تروریستی و خونبار این گروهک به سرکردگی حبیب اسیود، بیش از ۴۵۰ نفر از شهروندان ایرانی شهید یا مجروح شده‌اند. بیشترین تمرکز و فعالیت‌های این گروهک تروریستی روی عملیات‌های تخریبی، ترور و بمب‌گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به خصوص استان خوزستان، تلاش برای ناامن‌سازی این استان و در نهایت، ترغیب برای جداسازی آن از خاک کشورمان بوده است.

همانطور که قابل پیش بیی بود، اعدام این تروریست، اعتراض گسترده مقامات غربی را در پی داشت. همچنین رسانه های معاند با سانسور جنایت های این تروریست، به گونه ای فضاسازی کردند که گویی یک انسان بی گناه توسط حاکمیت در ایران اعدام شده است.

در این میان واکنش برخی رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب نیز قابل تأمل بود. تقریبا تمامی روزنامه های جریان اصلاح طلب این خبر مهم را در صفحه اول منتشر نکرده و آن را بی اهمیت جلوه دادند. نکته قابل توجه اینجاست که حتی برخی رسانه های اصلاح طلب در اخبار مربوط به این جنایتکار، از بکاربردن عباراتی از قبیل «تروریست» امتناع کرده و با ادبیاتی مشابه رسانه های معاند به بازنشر اخبار مرتبط با این تروریست پرداختند.

رفتار بخشی از جریان اصلاح طلب در دو مقطع قابل تأمل است. وقتی رویدادهایی همچون بهره برداری از طرح عظیم آبرسانی خوزستان به وقوع می پیوندد، این رسانه ها با بی تفاوتی و با سانسور هماهنگ این رخداد، از آن عبور می کنند. همچنین وقتی یک تروریست که قتل هموطنانمان و از جمله قتل مردم غیور خوزستان را در کارنامه دارد، به دار مجازات آویخته می شود، باز هم بخشی از جریان اصلاح طلب آن را سانسور کرده و بی اعتنا از آن عبور می کنند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *