خط ویژه| سوءاستفاده از کارگران برای احیای اغتشاشات/ ذوق زدگی «صدای آمریکا» از پیشنهاد رسانه‌های غربگرا

خط ویژه| سوءاستفاده از کارگران برای احیای اغتشاشات/ ذوق زدگی «صدای آمریکا» از پیشنهاد رسانه‌های غربگرا

استقبال رسانه کاخ سفید که از حامیان اصلی تحریم علیه مردم ایران نیز می باشد، سندی دیگر مبنی بر خسارت بار بودن پیوستن به FATF برای مردم کشورمان است.

خط ویژه| سوءاستفاده از کارگران برای احیای اغتشاشات/ ذوق زدگی «صدای آمریکا» از پیشنهاد رسانه‌های غربگرا

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

ذوق زدگی «صدای آمریکا» از پیشنهاد رسانه های غربگرا

صدای آمریکا در مطلبی نوشت: «روزنامه هم میهن در واکاوی سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی و برقراری روابط دیپلماتیک با عربستان به این موضوع تاکید کرده است که «هرگونه گفت‌وگوی بین دو کشور برای ارتقاء روابط اقتصادی به مساله اف.ای.تی.اف برخورد می‌کند.»از نگاه نویسنده مطلب این روزنامه، دولت ابراهیم رئیسی ناچار است در مورد پذیرش یا عدم پذیرش تمام معاهدات گروه اقدام ویژۀ مالی به‌خصوص اف.ای.تی.اف تصمیم بگیرد.»
ارگان رسانه ای کاخ سفید در ادامه نوشت: «گفتنی است با توجه به مخالفت‌های صریح در حکومت؛ تصمیم‌گیری در این مورد، چالش‌هایی را برای دولت به همراه دارد. هم میهن تاکید کرده است که با تایید «اف.ای.تی.اف رابطه با همسایگان و عادی‌سازی روابط با سعودی‌ها در همان محدودۀ تبادل سفیر و بازگشایی سفارتخانه‌ها باقی خواهد ماند. روزنامه شرق نیز در مطلبی به بن‌بست اقتصادی و سیاسی پرداخته و نوشته است که تهران با توجه به شرایط اقتصادی و دیگر مشـکلات، نیم نگاهی به ازسرگیری مذاکرات و احیای برجام دارد اما گویا شرایط مطابق میل تهران نیســت.»

جریان غربگرا مدعی است که ارتقا روابط اقتصادی ایران در گرو پیوستن به FATF است. جالب اینجاست که پیشنهاد این طیف برای پیوستن ایران به FATF بلافاصله استقبال ویژه صدای آمریکا را در پی داشته است. استقبال رسانه کاخ سفید که از حامیان اصلی تحریم علیه مردم ایران نیز می باشد، سندی دیگر مبنی بر خسارت بار بودن پیوستن به FATF برای مردم کشورمان است.

بنابر مستندات منتشر شده، FATF یکی از بازوهای وزارت خزانه داری آمریکا برای هوشمندسازی تحریم های ضدایرانی است. به همین خاطر بود که «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ پیش از این تاکید کرده بود که ایران باید «همین حالا»! لوایح مرتبط با FATF را تصویب کند.

«خوان زاراته» معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش گفته بود: «برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است. برای اینکه ایران از نظام مالی منزوی شود، لازم است FATF تایید قضاوت‌هایی پیرامون نظام مالی ضد پولشویی و مبارزه با تروریسم مداخله کند.»

سوءاستفاده از کارگران برای احیای اغتشاشات

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«به گزارش وبسایت روزنامه شرق استانداری بوشهر اعلام کرده «اعتصابات کارگران پارس جنوبی شکسته شده است.»معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر همچنین از دستگیری «هشت نفر» در ارتباط با اعتصابات کارگران منطقه پارس جنوبی خبر داده و گفته است:«این اعتصابات با حمایت شبکه‌های خارجی بوده است.»

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت:«در سال‌های اخیر، بخصوص در ماه‌های گذشته بسیاری از اصناف در ایران برای رسیدن خواسته‌های صنفی خود دست به اعتصاب زده‌اند.»

دشمن علیرغم صرف هزینه های هنگفت نتوانست در «جنگ ترکیبی» علیه ایران به خواسته خود برسد. به همین خاطر دشمن در تلاش است تا این ناکامی و شکست فضاحت بار را جبران کند. یکی از سوژه های اصلی دشمن در این خصوص تمرکز بر اصناف و اقشار مختلف و از جمله تمرکز بر کارگران است.

در این میان برخی رسانه های داخلی، با این پروژه ضدایرانی همراه و همصدا شده و به آن ضریب می دهند. جالب اینجاست که جریان غربگرا که اکنون بر کارگران متمرکز شده است، همان طیفی است که فساد هفت تپه و همچنین پرونده فساد رشت الکتریک را در پرونده خود ثبت کرده است.

همین طیف در حدفاصل سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ در دولت های یازدهم و دوازدهم با سوءمدیریت، سفره مردم و از جمله کارگران عزیز کشورمان را کوچک کرد.

از «افتخار به نساختن مسکن برای مردم» تا سیاه نمایی از وضع موجود

سحام نیوز- ارگان اعضای فراری جریان فتنه- در مطلبی نوشت: «روزنامه سازندگی نوشت در یکی دو سال اخیر شاهد افزایش حاشیه‌نشینی هستیم که حتی با قبل هم قابل مقایسه نیست. حاشیه نشینان پیش از انقلاب کمتر از ۵ درصد جمعیت شهرنشین بودند، اما الان بالای ۲۵ درصد هستند. جایی که چگالی فقر بالا برود تله فضایی فقر ایجاد می‌شود. افراد به دام آن می‌افتند و دیگر نمی‌توانند از آن بیرون بیایند. بیکاری فزاینده، تورم و فشار اقتصادی هم مزید بر علت می‌شود.»

یکی از کارویژه های اصلی جریان غربگرا، نمک پاشیدن به زخم مردم و کاسبی از مشکلات معیشتی است. این در حالی است که بخش اعظم مشکلات اقتصادی فعلی نتیجه عملکرد همین طیف است.

به عنوان نمونه، در دولت قبل «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی در جلسه تودیع خود گفت:«حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته است، این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد.»

آخوندی، یکی از متهمان اصلی نابسامانی بازار مسکن در سالهای اخیر است. وی که به خانه نساختن برای مردم افتخار می کرد، در ویلایی در منطقه اعیان نشین لواسان ساکن است. مهدی آخوندی فرزند عباس آخوندی چندی پیش به اتهام کارچاق کنی و تخلفات مالی بازداشت شد. پسر آخوندی در وزارتخانه ای که پدرش در رأس آن بود، با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی می کرد. در دولت قبل قیمت مسکن در تهران از متری ۳ میلیون به متری ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است که آخوندی از اعضای ارشد ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸ بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *