مردی با آرزوهای دور برد در قاب مستند+فیلم

مردی با آرزوهای دور برد در قاب مستند+فیلم

تاکنون چندین مستند در رابطه با شهید تهرانی مقدم از نقطه شکل گیری واحد موشکی سپاه پاسداران در سال‌های دفاع مقدس تا پیشرفت صنعت موشکی ایران ساخته شده است.

مردی با آرزوهای دور برد در قاب مستند+فیلم

خبرگزاری فارس – گروه هنر و رسانه: شهید حسن تهرانی مقدم متولد ۶ آبان ۱۳۳۸، در ۲۱ آبان ۱۳۹۰ هنگامی که ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت، در پی حادثه انفجار زاغه مهمات ملارد به فیض شهادت نائل آمد. او در سال ۱۳۵۶ در رشته صنایع مدرسه عالی تکنیک در مقطع فوق دیپلم قبول شد و در سال ۱۳۵۸ در مقطع لیسانس در همـان رشـته ادامـه تحـصیل داد و موفـق بـه اخـذمـدرک مهندسی گردید.

شهید تهرانی مقدم با گسترش دامنه انقلاب در سال ۱۳۵۷ به صف انقلابیون پیوست و در تیر ماه ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و یک ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد شتافت و سـال بعـد از سـوی فرمانده کل سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده پشتیبانی کننده آتشهای خمپارهای سپاه معرفی گردید. در سال ۱۳۶۱ با ۱۸۰ قبضه توپ که از نیروهای بعثی در عملیـات فتح المبین بـه غنیمـت گرفتـه شـد، توپخانه سپاه و مرکز تحقیقات فنی توپخانه را در اهواز تأسیس کرد و در آبان مـاه سـال بعـد، مـأمور راه اندازی و سازماندهی فرماندهی واحد موشکی زمین به زمین سپاه شد.

تاکنون چندین مستند در رابطه با فعالیت‌های موشکی شهید تهرانی مقدم از نقطه شکل گیری واحد موشکی سپاه پاسداران در سال‌های دفاع مقدس تا پیشرفت صنعت موشکی ایران ساخته شده است. مردی با آرزوهای دور برد، پاییز 63 و هفت دقیقه تا تل آویو 3 نمونه از مستندهای ساخته شده درباره زندگی شهید تهرانی مقدم هستند که در ادامه این گزارش جزئیات این آثار را مشاهده می‌کنید.

مردی با آرزوهای دور برد

فیلم مستند مردی با آرزوهای دور برد که در آستانه دومین سالگرد شهادت دانشمند شهید حسن تهرانی مقدم پخش شد، نمایی از پیشرفت موشکی ایران در شرایط تحریم‌های پیچیده و نقش این دانشمند در تحقق این پیشرفت را به نمایش گذاشت.

مستند «مردی با آرزوهای دور برد» به کارگردانی علیرضا بوالی و تهیه کنندگی محسن مقصودی با نگاهی متفاوت به زندگی شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، علاوه بر آن به بیان روند پیشرفت صنعت موشکی ایران و شبیه سازی پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به حملات احتمالی اسرائیل به ایران نیز اشاره دارد.

این مستند نقش این دانشمند تسلیحاتی را در پیشرفت موشکی ایران نشان می‌دهد و با سکانس‌های انیمیشنی فراز و فرودهایی را به خوبی نشان داده است. در این فیلم از چهره‌های سرشناسی همچون سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی هوافضای سپاه استفاده شده است تا با بیان سؤالات و پاسخگویی به آنها روایتی مستند از زندگی این شهید والامقام و اقدامات وی ارائه کنند.

مستند «مردی با آرزوهای دور برد» در سایت عماریار قابل مشاهده است.

مستند پاییز 63

مستند پاییز 63 روایتی متفاوت از توان موشکی، شکل‌گیری و پیشرفت نیروی هوافضای ایران است که در گفت‌وگو با رزمندگان و فرماندهان یگان موشکی دفاع مقدس تهیه شده است.

بیان خاطرات ناگفته همرزمان شهید حسن تهرانی‌مقدم یکی از بخش‌های دیدنی و شنیدنی این مستند است. مستند «پاییز 63» به تهیه‌کنندگی میثم دانش، کارگردانی امیرعلی آزادی و نویسندگی سیدمهدی قادری از شنبه تا پنجشنبه در 6 قسمت حوالی ساعت 17:30 در جدول پخش برنامه‌های شبکه افق سیما قرار دارد.

هفت دقیقه تا تل آویو

مستند «هفت دقیقه تا تل آویو»، روایتگر نقش شهید حسن تهرانی مقدم در تجهیز گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی است. بخش‌هایی از مصاحبه‌های این مستند با چهره‌های شاخص مقاومت در لبنان و ایران ضبط شده است.

این مستند از سری مستندهای دفاعی مجموعه ثریا است که همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و سی سالگی صنعت موشکی ایران تهیه شده است. این مستند قدرت ایران در صنعت موشکی رانشان داده و تحلیل‌هایی در این باره دارد. همچنین این مستند نشان می‌دهد که تحریم‌ها چقدر در بالندگی جوانان ایرانی تاثیر داشته و زاویه جدیدی از عمق قدرت استراتژیک ایران اسلامی به نمایش می‌گذارد.

مستند «هفت دقیقه تا تل آویو» را در ادامه مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *