واکنش‌های بین‌المللی به عملیات «طوفان الاقصی»

واکنش‌های بین‌المللی به عملیات «طوفان الاقصی»

تسلط سریع گروه‌های مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی واکنش مقامات و کشورهای جهان را برانگیخت.

واکنش‌های بین‌المللی به عملیات «طوفان الاقصی»

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها – نورنیوز نوشت: تسلط سریع گروه‌های مقاومت بر شهرک‌های اطراف غزه آنقدر سهمگین بود که تا ساعاتی تمام کشورها و سیاستمداران فقط ناظر این رویداد بودند و سکوت اختیار کردند اما پس از ساعاتی واکنش‌ها به طوفان الاقصی از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.
* کاخ‌سفید روز شنبه در واکنش به حمله حماس به اسرائیل اعلام کرد که آمریکا «قاطعانه» در کنار اسرائیل باقی خواهد ماند.
* نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفت که از حملات «تروریستی» در اسرائیل عمیقا بهت‌زده شده است. او افزود که هند در این «لحظات دشوار» با اسرائیل ابراز «همبستگی» می‌کند.

* رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن محکوم کردن حملات حماس به اسرائیل با این کشور ابراز «همبستگی» کرد. امانوئل مکرون همچنین بر اهمیت امنیت اسرائیل و حق این کشور در دفاع از خود تاکید کرد.
* رالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه روز شنبه اعلام کرد که به دنبال موج تازه درگیری‌ها بین اسرائیل و مقاومت فلسطینی تدابیر امنیتی در اطراف اماکن یهودی در فرانسه تشدید می‌شود.

* پنتاگون وزارت دفاع آمریکا روز شنبه در پی دور تازه درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس اعلام کرد که در نظر دارد اطمینان حاصل کند که اسرائیل به سلاح مورد نیاز برای دفاع از خود دسترسی دارد.
* رئیس‌جمهور اوکراین در ادعایی حملات امروز مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها را «تروریستی» خواند و گفت: ایمان داریم نظم برقرار خواهد شد و «تروریست‌ها» شکست خواهند خورد.

* وزیر خارجه مصر در واکنش به دور تازه درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل از «همه طرف‌ها» خواست «خویشتندار» باشند.

* سخنگوی دولت عراق بر موضع ثابت این کشور در حمایت از قضیه و ملت فلسطین تا رسیدن کامل این ملت به حقوق و خواسته‌های مشروع خود تاکید کرد و گفت: عملیات امروز فلسطینیان نتیجه طبیعی سرکوبگری هدفمندی است که رژیم اشغالگر از دهه‌ها پیش علیه این ملت در پیش گرفته است.
* وزارت خارجهٔ قطر با اشاره به کارشکنی‌ها و تخلفات رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این رژیم مسئول تنش‌های جاری در فلسطین اشغالی است.

* وزارت خارجه عربستان نیز اعلام کرد پیگیر تحولات بی‌سابقه میان تعدادی از گروه‌های فلسطینی و نیروهای اشغالگر که منجر به افزایش سطح خشونت در تعدادی از مناطق شد، هستیم. دولت سعودی طرفین را به توقف فوری تنش‌، حمایت از غیرنظامیان و خویشتن‌داری دعوت کرد.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *