پهلوی ها هنوز روانشناسی مردم ایران را نشناخته اند

پهلوی ها هنوز روانشناسی مردم ایران را نشناخته اند

در هیچ جای دنیا که سلطنت موروثی از بین رفته و جمهوری به وجود آمده، دیگر سلطنت حکومتی سلطنتی به وجود نیامده به علاوه در ایران او هنوز جامعه شناسی و روانشناسی مردم ایران را نشناخته است.

پهلوی ها هنوز روانشناسی مردم ایران را نشناخته اند

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها : محمدمهدی عبدخدایی کارشناس تاریخ و از اعضای جمعیت فدائیان اسلام که از نوجوانی وارد دنیای سیاست شد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان صحبت‌های خود در ارتباط با سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی و حرف های عجیب او درباره رژیم منحوس صهیونیسیتی را با مطرح کردن خاطره‌ای آغاز کرد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۳۸ من زندان بودم و محمد رضا پهلوی با مدیران روزنامه‌ها صحبت می‌کرد و با خبرنگاران حرف نمی‌زد. او هر هفته با افسران عالی رتبه ارتش ملاقاتی داشت و از آن‌ها پذیرایی می‌کرد. دریکی از این ملاقات‌ها عبدالرحمان فرامرزی مدیر روزنامه کیهان حضور داشت. مذهب او (سنی شافغی) و اهل جنوب و سناتور بود و نویسنده خوبی هم بود و زندگی محمد رضا را نیز ترجمه کرده بود.

او از محمد رضا سوالی کرد و گفت: شنیده ایم شما اسرائیل را به رسمیت شناختید، محمد رضا بادی به غبغب انداخت و گفت بلی، ما اسرائیل را به صورت دوفکتو به رسمیت شناختیم. این جریان در سال ۳۸ بود و اسرائیل هنوز در ایران سفارت نداشت. این مدل رفتار محمد رضا مقدمه‌ی رسمی شناختن اسرائیل بود. پس از این صحبت‌های محمد رضا عبدالناصر رئیس جمهور آن وقت مصر مصاحبه کرد. افشار سفیر ایران را از مصر اخراج کرد و سفیر مصر در ایران را احضار کرد. اون آغاز به رسمیت شناختن اسرائیل بود.

محمد رضا پهلوی مامور آمریکایی‌ها بود

وی ادامه داد: در حقیقت در سال ۱۳۳۲ که محمد رضا به کشور بازگشته بود در سال ۱۳۳۸ اسرائیل را همانگونه که گفتم به رسمیت شناخت یعنی روابط اقتصادی داشته باشد و رسما روابط سیاسی نداشته باشد. این سابقه کار محمد رضا بود که روابط آنقدر نزدیک شد که محمد رضا توانست اسرائیل را به رسمیت بشناسد، چون محمد رضا مامور آمریکایی‌ها بود و هر چه آن‌ها می‌گفتند انجام می‌داد.‌ی ادام دا:تقریبا باید گفت در زمان اسرائیل داشت شرایطی پیدا می‌کرد که یکی از ایلات آمریکا شود و به همین جهت محمد رضا کاملا در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار گرفت و عبدالناصر نیز با ایران قطع رابطه کرد. محمد رضا در مصاحبه‌ای گفت پدر من که به آفریقای جنوبی تبعید شد خانواده من که به آنجا می‌رفتند دزدان مصری جواهرات خانواده ما را دزدیدند و عبدالناصر نیز در جواب گفت اگر این اتفاق افتاده دزدی به دزد دیگر زده است.

همان زمان آقای افشار که سفیر ایران در مصر بود به ایران بازگشت و به خدمت آیت الله بروجردی رفت تا گزارش دهد که چرا چنین اتفاقی افتاده است. آیت الله بروجردی در به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران بسیار حساسیت داشت و شاه مجبور بود رعایت آیت الله بروجردی را کند. حتی محمد رضا در خاطراتش اشاره می‌کند که به دنبال اصلاحات ارضی بوده و در قم شخص غیر مسئولی بود که با این مسئله مخالف بود لذا به خاطر او این اصلاحات ارضی نتوانسته انجام دهد. این‌ها در تاریخ ظبط شده است.

پهلوی ها هنوز جامعه شناسی و روانشناسی مردم ایران را نشناخته اند

وی گفت: رضا پهلوی اکنون ۱۸۰ درجه آمریکایی شده است و فکر می‌کند اگر به آمریکا پناه ببرد می‌تواند به ایران بیاید همانطور که فرح پهلوی فکر می‌کند و در رویا به سر می‌برد و می‌گوید خوشحال هستم زنده مانده ام و سلطنت فرزندم را می‌بینم. در حالی که این حرف‌ها در ایران خنده دار است.

عبد خدایی افزود:در هیچ جای دنیا که سلطنت موروثی از بین رفته و جمهوری به وجود آمده، دیگر سلطنت حکومتی سلطنتی به وجود نیامده به علاوه در ایران او هنوز جامعه شناسی و روانشناسی مردم ایران را نشناخته است. در ایران حکومتی به نام حکومت شیعی وجود دارد و رئیس این حکومت یکی از علمای روحانی شیعه است. پدرش از علمای بزرگ بوده و از بچگی در مدارس دینیه بزرگ شده و از شاگردان شیخ هاشم قزوینی و شیخ مجتبی قزوینی بوده فقه خود را در خدمت آیت الله میلانی دیده است و خودش صاحب نظر است و مجتهد است و آگاه است و از مسائل سیاسی دنیا باخبر بوه و مطالعات عمیقی در مسائل سیاسی دنیا دارد.

وی افزود: مردم ایران به شیعه و اعتقاد شیعه علاقه‌مند هستند و در اینجا نیز یک حکومت شیعی و اسلامی به وجود آمده است. تلویزیون و رسانه‌های جمعی را ببینید اگر در ایران حکومتی لاییک وجود می‌آمد باز ممکن بود خارج نشین‌ها هوسی برای حکومت داشته باشند، اما اکنون در ایران حکومتی شیعی وجود دارد. خیلی‌ها در ایران از رهبر انقلاب تقلید می‌کنن، او مجتهد تشیع است و مرجع تقلید است. افرادی مثل پهلوی افسانه می‌بافند و جامعه شناسی مردم ایران را نمی‌دانند.

مذهب در درون مردم کشور ما است

وی افزود: زمانی که تعداد کمی به دنبال اغتشاش هستند و داد و بیداد می‌کنند، ما نباید آن را به حساب مردممان بگذاریم. مذهب در درون مردم کشور ما است. نگاه کنید در ماه رمضان مردم ما چه مقدار اطعام دادند، چه مقدار در راه خدا دادند و چه مقدار در مساجد و قرآن خواهنده شده است. در محرم و صفر نگاه کنید که در ایران چه خبر است. حکومت جمهوری اسلامی با جان و دل مردم سر و کار دارد. البته اشکالاتی وجود دارد. بله از نظر اقتصادی نتوانستیم آن چنان که باید پیروز باشیم. باید اقتصاد را در دست کارشناس بگذاریم.

وی ادامه داد: خاطره‌ای می‌گویم. مصدق زمانی که مورد محاطره انگلستان قرار گرفت و تورم در ایران وجود آمد برای آن که بتواند این تورم را بشکند شخصی را که در آلمان توانسته بود تورم را پس از جنگ جهانی مهار کند به ایران دعوتش کرد تا بیاید و تورم را مهار کند. زمانی که نفت در قم پیدا شد از آمریکا شخصی را آوردند که بتواند این نفت را مهار کند. باید اقتصاد کارشناسی انجام شود و کارشناسان بیایند وضع را درست کنند و مقابل این گرانی را بگیرند و امیدواریم دولت نیز بتواند مقابل تورم را بگیرد البته با کارشناسانی که در خدمت می‌گیرد.

تشیع با وجود اسرائیل مخالف است

عبد خدایی تاکید کرد:اگر از سال ۱۳۲۹ نگاه کنید نواب صفوی با اعلام آیت الله کاشانی جلسه‌ای در همین مسجد امام فعلی تشکیل داد و ۵ هزار نفر در تهرانی که آن روز ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشت اسم نوشتند که برای فلسطین و علیه رژیم اشغال گر صهیونیستی بجنگند. تشیع با وجود اسرائیل مخالف است. آیت الله سید محسن حکیم فتوا می‌دهد که کسانی که با اسرائیل می‌جنگند حتی اگر نماز نخوانند از وجوه بریه به آن‌ها می‌توانید کمک کنید. مرجع تقلید این گونه فتوا می‌دهد، همه مراجع تقلید با اسرائیل مخالف هستند همه شخصیت‌های دینی و سیاسی با پیدایش اسرائیل مخالف هستند. پیدایش اسرائیل قده‌ای سرطانی در کشور‌های اسلامی است و باید از بین رود و هر کس با اسرائیل همراه شود عاقبت و آخرت ندارد و دنیا هم ندارد. محمد رضا هم دنیا نداشت.

وی در پایان گفت: شیخ عبدلکریم حائری مرجع تقلید در نامه‌ای که به رضا خان می‌نویسد عنوان می‌کند که به این یهودی‌ها ویزا ندهید که به اسرائیل بروند آن‌ها در آنجا فتنه ایجاد می‌کنند. هنوز دولتی در اسرائیل وجود ندارد ۱۳۱۲ یا ۱۹۳۴ است. شما ببینید از همان موقع آن مرجع تقلید با آن که اسرائیلی تشکیل نشده مخالف تشکیل دولت آن‌ها بوده اند. ایران نه اکنون بلکه از زمانی که نغمه‌های تشکیل این دولت بوده به مخالفت با آن پرداخته است. شیعه با موجودیت دولت اسرائیل مخالفت بوده و به همیت دلیل رهبر این مملکت شیعه نیز می‌گوید و عنوان می‌کند که این رژیم منحوس باید نابود شود.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *