امام خمینی: در اسلام آمریکایی، صدام و کارتر می‌شوند اسلام‌شناس!+فیلم

امام خمینی: در اسلام آمریکایی، صدام و کارتر می‌شوند اسلام‌شناس!+فیلم

امام خمینی می‌گوید: اسلام آمریکایی در زمان شاه هم بود. کسی حق نداشت در هیچ امری دخالت کند. اسلام آمریکایی این بود که مُلّاها باید بروند، درسشان را بخوانند؛ چه‌کار دارند به سیاست؟ با صراحت لهجه می‏‌گفتند.

امام خمینی: در اسلام آمریکایی، صدام و کارتر می‌شوند اسلام‌شناس!+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، عبارت «اسلام آمریکایی» یکی از ابداعات حضرت امام در ساحت دین و سیاست بود که از این طریق صف‌بندی بین اسلام حقیقی و ناب با نمونه‌های جعلی آن روشن شد. امام خمینی در سال‌های اول انقلاب در تبیین چیستی اسلام آمریکایی می‌گوید: آنها [استعمار‌گران] می‏‌دانند که باید بگویند اسلام، آمریکا هم برای اسلام دلش می‌‏سوزد! اما اسلام آمریکایی در زمان شاه هم بود. کسی حق نداشت دخالت در هیچ امری بکند. اسلام آمریکایی این بود که مُلّاها باید بروند درسشان را بخوانند، چه‌کار دارند به سیاست؟ با صراحت لهجه می‏‌گفتند. از بس تزریق شده بود در این مغزها باورشان آمده بود که ما باید برویم توی مدرسه درس بخوانیم، چه‌کار داریم به اینکه به ملت چه می‌‏گذرد. آن امر مردم، امر حکومت با قیصر[شاه] است به ما چه ربطی دارد.

امام خمینی در جای دیگر هم برای اینکه روشن کند هر دم زدن از اسلام به معنای واقعی دینی نیست، می‌‌فرماید: اسلام شناسی تقریباً رو به تورم است. خب، صدام هم اسلام‌شناس شده است! آقای سادات هم جزء اسلام شناس‌هاست که تشخیص می‌دهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیراً آقای کارتر هم جزء اسلام‌شناس‌هاست! در یک جلسه‌ای که مسافرت کرده است، گفته است این کارهایی که در ایران، فلان می‌کند این موافق اسلام نیست! خوب معلوم شد که ما اسلام‌شناس داریم که به ابعاد اسلام‌شناسی اضافه می‌شود!

بیانات امام را در این باره بینید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *