بازگشت به خیابان یا برداشتن نقاب از چهره!

بازگشت به خیابان یا برداشتن نقاب از چهره!

اکنون حتی در میان معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران این اجماع وجود دارد که اعضای منشور همبستگی جاه‌طلبانی هستند که کاسبی از خون مردم تنها نقطه اشتراک همه آنهاست.

بازگشت به خیابان یا برداشتن نقاب از چهره!

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- نورنیوز نوشت: حامد اسماعیلیون روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت از برگزاری تظاهرات خیابانی در شهرهای جهان در واکنش به آنچه اعدام‌های پرشمار خوانده خبر داد.

این نوع رفتارها و ژست‌هایی که رسانه‌های بیگانه سعی دارند آن را نشان شجاعت، ایستادگی و ثبات قدم اسماعیلیون عنوان کنند در حالی صورت می‌گیرد که کارنامه و لایه‌های پنهان آنچه او طغیان خویش علیه اعدام‌های پر شمار می‌نامد نکات قابل توجهی را ‌آشکار می‌سازد.

نخست؛ اسماعیلیون و البته افراد مشابه او که در اواخر بهمن‌ماه منشور همبستگی را در سیرک جرج تاون امضا کردند، طی هفته‌های اخیر نشان دادند که نه تنها توان و کاریزمای جریان‌سازی را ندارند بلکه چنان گرفتار توهمات جاه‌طلبانه خود هستند که حتی نتوانستند در جمعی 8 نفره صدای مخالف را تحمل نمایند و هر یک به بهانه‌ای با خروج از این منشور، خشم و کینه‌شان از یکدیگر را فریاد زدند.

رضا پهلوی با صدور بیانیه‌ای از خودکامگی و غیر قابل انعطاف بودن افرادی چون اسماعیلیون گفت و با خروج از منشور دل به آغوش اربابانش در تل‌آویو سپرد.

نازنین بنیادی نیز با صدور بیانیه‌ای منشور همبستگی را با دیدگاه‌هایش هم‌خوان ندانست و از ادامه حضور در آن انصراف داد.

از آن سو؛ اسماعیلیون در مصاحبه با اینترنشنال، رسما پهلوی و روحیه استبدادی او را غیر قابل تحمل دانسته و همین امر را دلیل خروجش از منشور عنوان کرد.

اکنون معدود افرادی که در داخل و خارج ایران به نمایش‌های هالیوودی این مدعیان هدایت انقلاب توهمی «زن، زندگی، آزادی» دل بسته‌ بودند، اذعان می‌کنند که افرادی که توان حفظ یک منشور چندخطی را ندارند (منشور مشترک علی‌نژاد، پهلوی، اسماعیلیون، شیرین عبادی، عبدالل مهتدی، علی کریمی، گلشیفته فراهانی، نازنین بنیادی در نشست جرج تاون) هرگز قابل اعتماد نخواهند بود.

اکنون حتی در میان معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران این اجماع وجود دارد که این افراد جاه‌طلبانی هستند که کاسبی از خون مردم تنها نقطه اشتراک همه آنهاست و از همین رو خواستار تشدید تحریم‌ها و فشارها بر ایران از جمله در حوزه دارویی هستند.

دوم؛ اسماعیلیون در حالی مدعی بازگشت به خیابان با کلیدواژه «دادخواهی اعدام‌های بی‌شمار» شده است که پیش از این نیز او مدعی دادخواهی قربانیان هواپیمای اوکراینی شده بود حال آنکه در نهایت بر همگان آشکار شد که او از خون دختر و همسرش فقط کاسبی کرده و با فریب برخی خانواده‌های قربانیان به دنبال منافع شخصی بوده است.

این رسوایی چنان بود که در نهایت کسانی که او خود را نماینده آنها معرفی می‌کرد، رسما از او اعلام شکایت کرده و او را جاه‌طلبی دروغ‌گو و بدون شرافت انسانی دانستند که حتی به خون نزدیکانش نیز رحم نکرده است.

با توجه به اخراج اسماعیلیون از جمع دادخواهان حادثه هواپیمای اوکراینی و با عنایت به اینکه او یک ورشکسته سیاسی و اجتماعی است که به زندگی انگل‌وار عادت کرده، احتمالا ادعای اخیر او نیز کاسبی جدیدی برای سرکیسه کردن دیگران است.

سوم؛ افراد حاضر در منشور همبستگی به خوبی از پایان تاریخ مصرفشان آگاه هستند لذا ته‌مانده‌ی شرافت و انسانیت نداشته‌ی خود را به حراج گذاشته‌اند تا شاید از چشم اربابانشان نیفتند. در همین چارچوب برخلاف ظاهر اولیه با نقاب مستقل بودن، فعال حقوق بشر، ایران دوستی، آزادی‎خواهی، تحول‎خواهی و…، اکنون آشکارا سرسپردگی خود را به دشمنان ایران فریاد می‌زنند.

به هر شکل باید توجه داشت؛ اسماعیلیون اکنون مدعی به خیابان آمدن برای دادخواهی اعدامی‌هایی شده که فقط یکی از آنها «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۷ و ده‌ها جنایت تروریستی دیگر علیه ملت ایران است.

علاوه بر این دو مجرم اسلام‌ستیز و هتاک به مقدساتِ مسلمانان جهان و ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی مردم ایران که از طریق فعالیت گسترده در فضای مجازی اقدام به توهین به دین مبین اسلام، شخصیت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام و نشر عمومی این توهین‌ها می‌کردند، به دلیل ارتکاب جرایم علنی نظیر سب‌النبی، اهانت و اتهام به مادر گرامی پیامبر اکرم (ص)، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن و توهین به مقدسات، به دار مجازات آویخته شدند.

رفتارهای اسماعیلیون، علی‌نژاد، پهلوی و امثالهم را می‌توان نمودی آشکار از فروپاشی منشور همبستگی دانست که در کنار آشکارسازی هدف‌گذاری طراحان‌ آن یعنی تجزیه و سوریه‌سازی ایران، ماهیت درونی این افکار را بر همگان بر ملا ساخته است.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *