بیتوته یک روزه در امامزاده‌ای در شمیران/ هیأت نوجوانان با نوای ابوذر روحی آغاز به کار می‌کند+فیلم

بیتوته یک روزه در امامزاده‌ای در شمیران/ هیأت نوجوانان با نوای ابوذر روحی آغاز به کار می‌کند+فیلم

مدیر امامزاده قاسم بن الحسن(ع) شمیران گفت: برنامه بیتوته «شبی در امامزاده» را برای دانش آموزان پسر پایه هفتم تا نهم در روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 اردیبهشت‌ماه در دستورکار داریم که بناست در آن هیأت نوجوانان راه‌اندازی شود.

بیتوته یک روزه در امامزاده‌ای در شمیران/ هیأت نوجوانان با نوای ابوذر روحی آغاز به کار می‌کند+فیلم

حجت‌الاسلام محمد رستمی، مدیر امامزاده قاسم بن الحسن علیه السلام شمیران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری ویژه برنامه بیتوته «شبی در امامزاده» اظهار داشت: این برنامه در راستای اهمیت به قشر نوجوان تدارک دیده شده و بناست نوجوانان یک شبانه‌روز در امامزاده حضور پیدا کنند. برنامه‌های فرهنگ و تفریحی بسیاری برای آنان تدارک دیده‌ایم و این برنامه ویژه دانش آموزان پسر پایه هفتم تا نهم است.

هیأت نوجوانان در امامزاده قاسم بن الحسن برپا می‌شود

وی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این مراسم گفت: هدف اصلی ما در این طرح جهاد تبیین است و بنا داریم در مدت حضور نوجوانان با برنامه‌های مختلف، امیدآفرینی برای آنان داشته باشیم، روحیه خودباوری آنان را تقویت کنیم و امید آنان به آینده را افزایش دهیم. هیأت، بازی‌های گروهی و تشکیلاتی، حلقه معرفت، کوهنوردی، آموزش نظامی و… از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این اردوست.

رستمی با اشاره به اینکه محور اصلی این برنامه ما راه‌اندازی هیأت نوجوانان است، گفت: اولین جلسه این هیأت بناست روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری و مداحی ابوذر روحی برگزار شود.

کارگاه آموزشی تربیت نوجوانان با حضور حجت‌الاسلام تراشیون

مدیر امامزاده قاسم بن الحسن علیه السلام شمیران تصریح کرد: در کنار برنامه‌های ویژه نوجوانان، برای خانواده‌ها هم برنامه داریم که در روز جمعه بناست خانواده‌های نوجوانان حضور پیدا کنند و حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون برای آنان به سخنرانی با موضوع نکات تربیتی نوجوانان بپردازد.

اردوی کوهنوردی تفریحی و تشکیلاتی

رستمی با اشاره به اینکه در برنامه نخست بیتوته تنها پذیرای پسران هستیم، اما بناست این برنامه ادامه داشته باشد و برای دختران هم برنامه داشته باشیم، گفت: بیتوته و شب ماندن در مدارس و مساجد سابقه داشته است، اما در امامزاده‌ها به عنوان قطب‌های فرهنگی کشور و محل توسل به ذوات مقدسه سابقه نداشته است. بنا داریم این برنامه را به طرحی تبدیل کنیم تا ان‌شاءالله در سایر امامزاده‌های کشور نیز اجرایی شود.

مدیر امامزاده قاسم بن الحسن علیه السلام شمیران تصریح کرد: این برنامه، رویکرد تفریحی دارد و بناست صبح جمعه نوجوانان برنامه کوهنوردی داشته باشند که در این برنامه علاوه بر تفریح، رویکرد تشکیلاتی هم مدنظر است و ان شاءالله بناست نوجوانان خودشان تهیه غذا کنند تا تجربه‌های عملی زندگی را داشته باشند. همچنین قرار است در برنامه کوهنوردی با نوجوانان، حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی که در فضای مجازی «ورزش هر روز به یاد یک شهید» را ترویج می‌کند، همراه آنان باشد و با بچه ها گفت‌وگو داشته باشد.

برای ثبت‌نام تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه فرصت باقی است

وی با بیان اینکه در این برنامه ۲۰ مربی تخصصی حوزه نوجوان حضور خواهند داشت، گفت: مخاطب آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محلی نیستند و حتی از شهرهای دیگر هم در برنامه‌های فرهنگی و دینی ما حضور پیدا می‌کنند. بنا داریم این امامزاده رویکرد نوجوانانه داشته باشد و به همین دلیل نیز هیأت ما به تناوب برای نوجوانان برنامه خواهد داشت.

تیزر معرفی برنامه بیتوته «شبی در امامزاده»

رستمی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان این بیتوته از پنجشنبه ۲۱ تا جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۶۲۵۴۸۰۷ تماس بگیرند، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام در این برنامه تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام باید از اینجا اقدام کنند.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *