خبرخوب| بازگشت غرورآمیز غول های دریایی ارتش/ عمل جراحی وسط اقیانوس

خبرخوب| بازگشت غرورآمیز غول های دریایی ارتش/ عمل جراحی وسط اقیانوس

ایرانی ها سدشکن هستند و از پس هرکاری برمی آیند؛ حالا می خواهد نمایش اقتدار در آب های کل دنیا باشد یا دور زدن تحریم ها و حتی مبارزه با خشکسالی؛ بالاخره راهی برای گریز پیدا می شود، اگر پای ایران و ایرانی در میان باشد.

خبرخوب| بازگشت غرورآمیز غول های دریایی ارتش/ عمل جراحی وسط اقیانوس

گروه خبرخوب: شمار دانشمندان و فیلسوفان ایرانی آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم سر حرف را بازکنیم، باید لیست بلندبالایی ردیف کرده و به اندازه صدها صفحه برایتان حرف بزنیم که خب این کار را باید به اهلش سپرد، اما آنچه از همین چند جمله برمی آید، حقیقت قدمت علم و فرهنگ در وجود مردمان ایران زمین در اعصار مختلف و چیزی فراتر از باور است و اصلا به همین جهت هم ایران را کشوری پیشرو در علم و فرهنگ می‌دانند و حتی دشمنان هم چون و چرایی زیادی برایش قائل نیستند؛ پس لطفا اول بیایید به ایرانی بودن خود ببالیم و بعد هم یادی کنیم از عمر خیام که نامش نه فقط در ایران که در دنیا زبانزد است و او را به عنوان اسطوره‌ای همه چیزدان و متبحر در علوم مختلفی چون فلسفه، ریاضی، نجوم، شیمی، فیزیک و… می‌شناسند. شخصیت ماندگاری که خود ما ایرانی ها، از او بیشتر به عنوان شاعر یاد می‌کنیم و حتی شاید بعضی‌هایمان ندانیم که خیام نیشابوری از دانشمندان و فیلسوفان زمانه خود بوده و نامش برای همیشه در تاریخ ماندگار است. امروز ۲۸ اردیبهشت ماه بزرگداشت خیام نیشابوری بر شما مردم فرهیخته مبارک!

سفر بخیر مردان دریا
«ناوهای دریایی ارتش پس از ۸ ماه دریانوردی و سفر به دور دنیا، وارد آب‌های ایران شدند.» این خبر از بهترین و غرورآمیزترین اخباری است که طی دیروز و امروز به گوش‌مان رسیده و حیف است از افتخاراتش نگوییم و اعتراف نکنیم که دل مان به این دریانوردان و همه سربازان وطن قرص است و انصافا تا این دلیرمردان را داریم، آب در دل مان تکان نمی‌خورد. روزی که رهبر معظم انقلاب نسبت به دریانوردی، توسعه و تقویت دیپلماسی دفاعی تاکید کردند، قطعا این روزها را به چشم می‌دیدند و اطمینان داشتند که فرزندان ایران، سدشکن هستند و از پس هرکاری برمی آیند. بله با افتخار می‌گوییم که ناوهای تماما ایرانی «دنا» و «مکران» تحت عنوان ناوگروه ۸۶ برای نخستین بار در طولانی‌ترین سفر تاریخی خود، دور دنیا را پیمودند تا پیامی مهم را به گوش جهانیان برسانند. «نمایش اقتدار و توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های بالای علمی و تخصصی جوان ایران»، مهم ترین پیامی بود که برای همه جهان محرز شد و با اهتزاز پرچم ایران در اقیانوس‌های دنیا، توانمندی‌های دریایی و نظامی ایران را به رخ کشید.
همچنین جالب است بدانید که برای این سفر ۸ ماهه، تمام امکانات و تجهیزات لازم از جمله استقرار یک واحد کامل بیمارستانی در ناو گروه ۸۶ مهیا شده بود تا اگر مشکلاتی پیش آمد بتوانند اقدامات درمانی لازم را انجام دهند که انجام ۳ عمل جراحی موفق از دستاوردهای این بیمارستان دریایی است.

وقتی سناتور آمریکایی می گوید: آمریکا هیچ غلطی نمی کند!

راستش را بخواهید وقتی نگاه مان به تیتر این خبر افتاد، ناخودآگاه لبخندی از سر غرور و رضایت به لب‌هایمان نشست و دلمان نیامد شما را از این لبخند محروم کنیم. گراهام، سناتور ارشد آمریکایی اخیرا از درآمدهای نفتی ایران، حسابی به تنگ آمده و اعتراف کرده آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند! او گفته: «هر ماه ۲۰ درصد درآمد نفت ایران بالا می‌رود. چرا؟ به خاطر چین. ایرانی‌ها دارند تحت تحریم‌ها، پول بیشتری به دست می‌آورند و چین بزرگترین دلیل این موضوع است و ما هیچ غلطی برای مقابله با آن نمی‌کنیم.»
به امید درآمدزایی روزافزون ایران، عبوری خوش از سایه تحریم‌ها و بهبود اوضاع اقتصادی مردم!

بازهم هیاتی‌ها دست به خیر شدند

برخی‌ها را دیده‌اید تا حرف از هیات و عزاداری به میان می‌آید، فوری فاز روشن فکری برمی دارند و مثلا می‌گویند به جای هیات، هزینه‌اش را خرج نیازمندان می‌کردید؟ نه اینکه با یادآوری این حرف، بخواهیم بگوییم حرف این افراد قابل استناد است، اما حداقل جادارد این موضوع را یادآوری کنیم که هیاتی‌ها همیشه در کارهای خیر پیش قدم هستند و اصلا هیاتی پیدا نمی‌شود که نسبت به مشکلات مردم و نیازمندان دور و برش بی‌تفاوت باشد؛ نمونه‌اش همین بچه هیاتی‌های شهر ملارد که شب شهادت امام صادق (ع) دست به دست هم دادند تا زمینه آزادی یکی از پدران زندانی شهرشان را فراهم کنند. حالا سوال ما از آن دسته افرادی که مدام بساط هیات و خرج‌هایش را زیرسوال می‌برند، این است که اگر به برکت مراسم عزاداری امام صادق (ع) نبود، چطور می‌شد ۱۰۵ میلیون تومان جمع کرد و پدری را به آغوش خانواده‌اش برگرداند؟
بگذریم و به جایش شیرینی این خبر را با روایتی از رسول اکرم (ص) دوچندان کنیم. گفته می‌شود رسول اکرم (ص) در واکنش به پرداخت بدهی مسلمانی توسط امیراامومنین (ع) خطاب به ایشان می‌فرمایند: «خدا از اسلام به تو جزای خیر دهد و چنان‌که برادر دینی‌ات را از بدهکاری رهانیدی، خدا نیز تو را برهاند.» بله دستگیری از بدهکاران از سیره اهل بیت (ع) است و حرکت در این مسیر یعنی قدم گذاشتن در راه آل الله.

خبری از روزهای خوش ارومیه

این هم از سرو سامان گرفتن دریاچه ارومیه! دیگر چه می‌خواهید؟ خدارا شکر به لطف بارش‌ها و تمهیدات صورت گرفته، حال و احوال دریاچه ارومیه رو به بهبود است و خبرهای خوبی از بزرگ ترین دریاچه آب شور خاورمیانه به گوش می‌رسد. به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، آب دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای سال آبی جاری، افزایش ۶۱ درصدی حجم آب، ۶۹ درصدی پهنه آبی داشته و از نظر ارتفاع نیز ۲۸ سانتی متر بالا آمده است. او همچنین گفته از ۲۹ بهمن سال گذشته که توتل انتقال آب با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده، از این مسیر به میزان ۱۳۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال یافته که این موضوع نشان از تلاش مسئولان برای احیای دریاچه ارومیه دارد و حال خوب این روزهای مردمی که شاید تا همین چندوقت پیش امیدچندانی به نجات این دریاچه نداشتند اما حالا می‌توانند در کنار آن اتراق کنند و از قایق سواری در دل ارومیه لذت ببرند.

آخرهفته‌ای به صرف کتاب

اهل مطالعه‌اید و خبر دارید مصلی چه خبر است، پس چون و چرا نیاورید و در این یکی دو روز آخرهفته که سرتان خلوت‌تر است، دست اهل و عیال را بگیرید و راه بیفتید به مقصد نمایشگاه کتاب. برای رشد خودتان و فرزندانتان وقت بگذارید، هزینه کنید و حتی سختی بکشید، چون توصیه به کتاب و کتابخوانی در آیات و روایات بسیاری آمده و خوب نیست آن را نادیده بگیریم. اصلا چرا راه دور برویم، خوب است بدانید که طبق بررسی آماری محتوای کلام الله مجید، واژه کتاب به اشکال مختلف ۲۵۵ بار، واژه علم ۵۸۲ بار، واژ قلم ۲ بار و واژه اقرا ۳ بار در قرآن تکرار شده و همین آمار و ارقام کافی است برای آنکه به اهمیت این موضوع پی ببریم و چندساعتی در بین کتاب‌ها و کتاب خوان‌ها پرسه بزنیم. هم فال است و هم تماشا؛ حتی اگر کتاب هم نخرید، حتما از بین آن همه کتاب و پیام‌های شان، آورده‌ای نصیب‌تان خواهد شد.

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *