خبرخوب| کد رهگیری رایگان برای همه مستاجرها/ گلوگاه‌های فساد زیر ذره بین بازرس ها

خبرخوب| کد رهگیری رایگان برای همه مستاجرها/ گلوگاه‌های فساد زیر ذره بین بازرس ها

«دورت بگردم ایران!» به گیرنده‌های خودتان دست نزنید! خیال نکنید اشتباهی به جای بسته خبر خوب، شبکه نهال را آورده‌اید! اینجا خبرگزاری فارس است و ما با شنیدن لهجه ها و زبان های مختلف اقوام ایرانی، چنان ذوقی از دل مان برای ایران کردیم که به زبان مان آمد بگوییم «دورت بگردم ایران/ تو دیدنی‌ترینی/ دوستت دارم یه دنیا/ بهشت رو زمینی!»

خبرخوب| کد رهگیری رایگان برای همه مستاجرها/ گلوگاه‌های فساد زیر ذره بین بازرس ها

گروه خبر خوب: «دورت بگردم ایران!» به گیرنده‌های خودتان دست نزنید! خیال نکنید اشتباهی به جای بسته خبر خوب، شبکه نهال را آورده‌اید! اینجا خبرگزاری فارس است و ما با شنیدن صدای این خانم مجری توانمند بوشهری که فیلمش را گذاشته ایم، چنان ذوقی از دلمان برای ایران بالا آمد که به زبانمان جاری شد بگوییم «دورت بگردم ایران/ تو دیدنی‌ترینی/ دوستت دارم یه دنیا/ بهشت رو زمینی!».

مثل یک مادر که از هر کدام از بچه‌هایش که حرف می‌زند، یک جوری دلش غنج می‌زند، ما هم از شنیدن زبان و لهجه هر کدام از اقوام و شهرهای ایران، یک جور عجیبی خوشی در دلمان بال و پر می‌زند؛ «از غرب و کوه های فراوون/ تا شرق و دریاچه‌ی هامون/ از شمال سرچشمه‌ی بارون/ تا جنوب رودخونه‌ کارون» سرتاسرت را عاشقیم!

*همه وزنه برداران ایران

هفته قبل که دختر وزنه‌بردار ایرانی، مدال برنز را کسب کرد، اینجا هم برای او هورا کشیدیم، هم برای همه زنان نجیبی که در زندگی‌شان، وزنه‌های سنگینی را بر دوش می‌کشند. امروز هم خبر رسید که تیم وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های آسیایی، مقام قهرمانی را کسب کرده و ما دل مان می خواهد باز هم شعف و احسنت و تقدیرمان را در دو بخش عرضه کنیم! اولش یک خداقوت و تبارک‌الله برای ورزشکاران تیم وزنه‌برداری که دل‌مان را شاد کردند و یک بار دیگر، پرچم ایران را در قاره کهن، به اهتزاز درآوردند.
بخش دوم تقدیرمان، می‌رسد به همه مردان ایرانی که در این روزگار دشواری‌های اقتصادی، مردانه ایستاده‌اند و زیر بار وزنه‌های سنگین تامین معیشت خانواده‌شان، کمر خم نمی‌کنند. شاید یک شب از غم مسایل مالی خواب شان نبرد، اما نمی‌گذارند غم نان خواب را از چشم زن و فرزندشان برباید. دست و بازوی شما بوسیدنی است. پای این کشور بمانید که روزهای خوش در راهند.

*چهار سال بعد در چنین روزی!

«ریشه‌اش خشکانده شد، تمام شد، رفت پی کارش!» این جمله از کیست؟! این جمله‌ایست که قرار است چهار سال دیگر همین موقع، از زبان رییس سازمان بازرسی کل کشور بشنویم! می‌فرمایید «چی؟ کجا؟ چطور؟ کی؟» آرامش خودتان را حفظ کنید، الان عرض می‌کنیم!
دکتر خدائیان، یعنی همان رییس سازمان بازرسی کل کشور گفته‌اند که سازمان تحت مدیریت ایشان، امسال بر روی موضوعات کلان و نظارت بر مسدودسازی گلوگاه‌های فساد متمرکز است.
فکر کردید فقط تمرکز کرده‌اند و دیگر هیچ؟ نه خیر آقا! ایشان گفته که ۲۱۰ گلوگاه فساد در حوزه‌های مختلف شناسایی و به دولت هم اعلام کرده اند. با تاکید آقای رییس جمهور، این گلوگاه‌ها به وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه اطلاع‌رسانی شده و قرار است هم اصلاحش کنند، هم گزارش اصلاح را به اطلاع سازمان بازرسی برسانند. نظارت بر مسدودسازی ۵۴ تا از این گلوگاه‌ها هم بر عهده خود سازمان بازرسی است.

خلاصه ایشان گفته‌اند طی چهار سال ریشه همه این گلوگاه ها خشکانده می‌شود و کار از پایه و اساس درست می‌شود و حلقوم فساد بیش از پیش تحت فشار قرار می‌گیرد.
خدا، قوت و همت مضاعف بدهد به همه دست‌اندرکاران مبارزه با فساد. دعا می‌کنیم موانع زر و زور و تزویر سد راه شان نشود و کارشان زودتر از چهار سال، به نتیجه برسد. الهی آمین!

*مراقبت همگانی

«ما مراقب همدیگر هستیم!» وقتی از بی‌تفاوت نبودن حرف می‌زنیم، منظورمان دقیقا همین است. در روایتی از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که «مسلمان برادر مسلمان است و او را وانمی‌نهد». ما برای‌مان مهم است که اگر می‌توانیم با زبان، عمل، مال، آبرو یا حتی جان مان خیری به یکدیگر برسانیم و شری را از هم دور کنیم، حتما این کار را بکنیم. حتی نه فقط نسبت به انسان‌ها، بلکه این خیررسانی و دفع شر را نسبت به حیوانات و گیاهان و همه آنچه در پیرامون ماست، داریم. این پیام مخاطب عزیز را بخوانید و شما هم برایمان از این روحیه مراقبت از دیگران که دارید، تجربه بفرستید.
«مسیر امروزم طوری بود که باید از پل عابر پیاده‌ جلوی متروی دانشگاه تربیت مدرس رد می‌شدم. ظاهرا داشتند پل عابر را رنگ می‌زدند. وقتی رسیدم دم پل، آقایی که داشتند از پله‌ها پایین می‌آمدند، به من گفتند «خانم! دارن رنگ می‌زنن. مواظب لباستون باشین». من از ایشان تشکر کردم و این پیام را فرستادم تا بگویم گاهی چقدر ساده و بی‌ریا می‌شود به هموطن‌مان بگوییم که نسبت به او بی‌تفاوت نیستیم.»

*دفتر خاطرات پدربزرگ ها!

– شرط من اینه که کدرهگیری و این حرفا نداشته باشیم. با این شرط، بازم خونه رو می‌خواین؟
– خوب چرا؟ کدرهگیری بگیریم که خیلی بهتره.
– آقا شما مثل اینکه پول اضافی داری! ما از این پولا نداریم که بدیم به بنگاه. برو برادر! برو یه خونه دیگه پیدا کن که صاحبش مثل خودت پولاش زیادی کرده باشه!
گفتگویی که خواندید، برگی بود از دفتر خاطرات یک اجاره‌نشین که صحبت‌هایش با یک مالک را در دفتر روزنوشتش ثبت و ضبط کرده بود. بله، این مساله دیگر به تاریخ پیوست و فقط می‌توانید رد آن را در دفترهای خاطرات و تجربیات پدربزرگ‌ها پیدا کنید! تعجب کردید؟ مگر خبر جدید را نشنیده‌اید؟! حالا عیبی ندارد. ما برای همین اینجاییم که این جور خبرها را به شما برسانیم دیگر!
عرض کنیم که سامانه املاک و اسکان کشور به راه افتاده و در اولین فازش، این امکان فراهم شده که مستاجر یا مالک بدون پرداخت هیچ مبلغی و کاملا رایگان، به سایت مراجعه کند و خیلی ساده و سرراست، اطلاعات قرارداد اجاره‌شان را وارد کند و کدرهگیری بگیرد. به جز این، امکان استعلام کدرهگیری برای قراردادهای اجاره مسکونی هم وجود دارد.
خیلی خوب است. ساده و بی‌مزد و منت، این معامله شما رسمی می‌شود و می‌رود در لیست حساب و کتاب‌های آماری و نظارتی.
مسئولان محترم در همه قوا! لطفا همین روند را ادامه دهید و شفاف شدن را، ساده‌سازی کنید. چشمتان بی‌بلا!

*در سایه سار کتاب

اگر از شما بپرسند که «موانع رسیدن ایران به آرمان و آرزوهایش را برشمرید» شما چه می‌گویید؟ فکر می‌کنید در میان مواردی که می‌گویید، بی‌اعتنایی به کتاب و کم بودن سرانه مطالعه هم جایی دارد؟ اگر دارد، چندمین مورد از لیست است؟
در این روزها که بهار کتاب است، خواندن این جمله از رهبر انقلاب تلنگر ویژه‌ای به ما می‌زند: «[مردم] باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه‌ ایرانی به هدف و آرزویی که دارد نخواهد رسید.»
این روزها، تب کتاب خریدن داغ است و ما دیگر توصیه به خرید کتاب نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم بگوییم «خدا وکیلی کتاب‌هایی که می‌خرین رو بخونین!»

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *