ساخت حسینیه توسط هیأت ثارالله زنجان در کربلا/ می‌خواهیم هیچ زیارت‌نرفته‌ای در زنجان نباشد+عکس و فیلم

ساخت حسینیه توسط هیأت ثارالله زنجان در کربلا/ می‌خواهیم هیچ زیارت‌نرفته‌ای در زنجان نباشد+عکس و فیلم

مسئول قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان با اشاره به اینکه زمینی به صورت قرضی در کربلا در اختیار ما قرار گرفته، گفت: بنا داریم حسینیه‌ای در این زمین بنا کنیم تا هم ایام اربعین و هم در طول سال، پذیرای زائران امام حسین(ع) باشیم.

ساخت حسینیه توسط هیأت ثارالله زنجان در کربلا/ می‌خواهیم هیچ زیارت‌نرفته‌ای در زنجان نباشد+عکس و فیلم

محمد رسولی، مسئول قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به احداث حسینیه‌ای برای این هیأت در کربلای معلی اظهار داشت: هیأت ما برنامه زیارت جمعی کربلای معلی را از ابتدای دهه ۹۰ کلید زد و در سال ۱۳۹۵ برای اولین‌بار موکب برای خدمت‌رسانی در زمان پیاده‌روی اربعین از سوی هیأت برپا شد. این موکب موقت بود و زمینی در اختیار قرار گرفته بود و از ایران، چادر و تجهیزات به عراق منتقل شد تا بتوانیم به زائران خدمت‌رسانی کرد.


مهدی رسولی در کنار برادرش محمد رسولی در کربلای معلی

ماجرای زمینی که روزی هیأت ثارالله زنجان شد

وی با اشاره به اینکه زمینی در اختیار هیأت قرار گرفته تا بتواند برنامه‌ها و خدمت‌رسانی‌های خود را در کربلا متمرکزتر پیش ببرد، گفت: این زمین از سال ۹۹ در اختیار هیأت به صورت قرضی قرار گرفته است که ماجرای جالبی هم دارد. من در آن سال برای برپایی موکب هیأت، راهی کربلا شده بودم، در حالی که با توجه به کرونا اصلاً مشخص نبود برنامه اربعین چگونه خواهد بود. در این سفر جلسات متعددی با مسئولان عراقی به خصوص شهردار کربلا داشتم تا زمینی برای برپایی موکب در اختیار هیأت قرار گیرد که محقق نشد. در پایان سفر چند روزه‌ام، ناامیدانه برای زیارت و وداع به حرم امام حسین(ع) رفتم که یکی از آشنایان را دیدم و برای او شرح ماوقع کردم که او گفت چند روزی بیشتر بمان، من در کربلا فردی را می‌شناسم، سراغ او هم برویم. چند روزی بیشتر ماندم و سراغ مالک این زمین رفتم.

رسولی اضافه کرد: مالک این زمین «سید ابومجاهد» از مقامات سابق عراق است که زمین را از پدر خود ارث برده و تصمیم داشت این زمین را به محلی برای پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) تبدیل کند، اما به دلیل مشکلاتی معطل مانده بود. زمانی که از شوق ما و برنامه‌های هیأت ما مطلع شد، زمین را در اختیار ما گذاشت. ما هم اعلام کردیم در این زمین موکب و حسینیه‌ای خواهیم ساخت تا بتوانیم به خوبی پذیرای زوار اربعین باشیم.

نمایی از تلاش خادمان هیأت ثارالله زنجان در کربلا

حسینیه هیأت در شارع طویرج کربلا ساخته می‌شود

مسئول قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر روند ساخت این حسینیه را دنبال می‌کنیم، گفت: تلاش داریم این حسینیه را با کم‌ترین هزینه ممکن و بهترین کیفیت احداث کنیم. به طور مثال برای ساخت این حسینیه، بلوک نخریدیم، بلکه با کمک خادمان هیأت، دستگاه بلوک‌ساز آوردیم و همین جا در حال تولید بلوک و استفاده در ساختمان هستیم تا هزینه کمتر شود.

وی گفت: این زمین در شارع طویرج کربلای معلی قرار دارد که ماقبل جسر امام حسین(ع) به حساب می‌آید.

حسینیه‌ای به وسعت ۱۸۰۰ متر برای خواهران و برادران احداث می‌شود

رسولی تصریح کرد: بناست در این زمین دو سوله یکی برای برادران و دیگری برای خواهران احداث شود که در مجموع مساحت ۱۸۰۰ متر مربع خواهند داشت. از سوی دیگر بسترهای لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری هیأت و مراسم هم در دستور کار است. در سال‌های گذشته سرویس بهداشتی و حمام و امکانات اولیه استراحت در این زمین ساخته شد که سال قبل در این فضا، پذیرای زائران اربعین بودیم و مراسم‌هایی هم برگزار شد.

مسئول قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان با اشاره به اهداف هیأت برای حضور در کربلا و خدمت‌رسانی به زوار اربعین گفت: ما معتقد به ظهور امام زمان(عج) هستیم و می‌دانیم که ایشان به نام جد خود امام حسین(ع) قیام خواهد کرد بنابراین می‌توان فهمید مقر و مبدا قیام ایشان شهر کربلاست و یکی از اهداف ایشان هم خونخواهی امام حسین(ع) است. پس ما نیز به اندازه وسع و توان خود برای معرفی امام حسین(ع) و زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) باید کاری کنیم.

این حسینیه در طول سال پذیرای زائران خواهد بود

وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف اقداماتی مدنظر است. خدمت و پذیرایی زائران در زمان اربعین یکی از این برنامه‌هاست. البته بنا داریم در طول سال این موکب و حسینیه ما برپا باشد تا زائران بتوانند با هزینه کمتری برای زیارت امام حسین(ع) بیایند. در طول سال جمع‌های دانشجویی، طلاب و مجموعه‌های فرهنگی که بنا دارند به صورت گروهی راهی کربلا شوند، می‌توانند از خدمات حسینیه ما هم برای اقامت و هم برنامه‌های فرهنگی و علمی و خاص خود استفاده کنند.

رسولی گفت: یکی از دیگر از اهداف ما برای راه‌اندازی حسینیه ارتباط‌گیری با سایر مسلمانان و شیعیان جهان بود. در اربعین، شاهد تجمع شیعیان و مسلمانان جهان در کربلای معلی هستیم و در طول سال هم این افراد برای زیارت به کربلا می‌آیند. راه‌اندازی این حسینیه و حضور ما در کربلا موجب می‌شود که با این افراد ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم صدای خود را در این وانفسای رسانه‌ای بدون واسطه و به صورت چهره به چهره به گوش آنان برسانیم و اختلاف و تفرقه‌های احتمالی را کاهش دهیم.

روند ساخت حسینیه هیأت ثارالله زنجان در کربلا

زائران زیارت اولی نیازمند را رایگان راهی کربلا می‌کنیم

مسئول قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان با بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت این حسینیه برای اعزام رایگان زائران زیارت اولی نیازمند هم برنامه‌ریزی‌هایی در طول سال خواهیم داشت، گفت: هدف ما این است که بتوانیم لااقل در استان زنجان با تلاش‌های هیأت ثارالله، هیچ فردی نباشد که به دلیل مشکلات مالی به زیارت امام حسین(ع) نرفته باشد. در گام بعدی هم برای شهرهای دیگر پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این حسینیه کاملاً با هزینه و کمک‌های مردمی بناست ساخته شود، گفت: عمده مصالح مورد نیاز از ایران خریداری می‌شود تا قیمت کمتری داشته باشد و موجب خروج ارز در این شرایط کشور نباشیم. برای نیروی انسانی هم خادمان امام حسین(ع) که در حرفه‌های مختلف مانند جوشکاری، برشکاری، بنایی و … تخصص دارند، راهی کربلا می‌کنیم تا برای یک بازه زمانی مشخص به فعالیت بپردازند.

مردم ما را در ساخت این حسینیه کمک کنند

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سازه اولیه‌ این حسینیه در کربلا ساخته شده است و نیازمند کمک‌های مردمی هستیم تا بتوانیم مصالح و تجهیزات لازم بعدی را خریداری کرده و برای فازهای بعدی ساخت حسینیه را پیش ببریم. مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۵۷۵۷۲ یا شماره حساب ۰۲۲۷۲۳۸۲۴۹۰۰۷ به نام قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان واریز کنند و یا برای هماهنگی کمک‌های غیرنقدی خود با شماره ۰۹۱۹۱۴۱۳۸۴۰ تماس حاصل کنند. تلاش ما این است که در اربعنین ۱۴۰۲ بتوانیم در این حسینیه پذیرای زائران امام حسین(ع) باشیم.


جمعی از خادمان هیأت ثارالله زنجان در کربلای معلی

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *