سنت واسطه‌گری ازدواج راحمایت کنید

سنت واسطه‌گری ازدواج راحمایت کنید

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در جمع مراکز فعال در واسطه‌گری ازدواج گفت: «می‌خواهیم با رعایت اصول و بهره گیری از قانون، همه سلایق و استعدادهای مردمی را پوشش دهیم و به دنبال تقویت نهادهای مردمی فعال در انتخاب همسر هستیم.»

سنت واسطه‌گری  ازدواج راحمایت کنید

به گزارش خبرنگار گروه زندگی خبرگزاری فارس؛ رویداد ملی صبا با مشارکت اعضای ۵۰ مرکز فعال در امر واسطه‌گری ازدواج در سراسر کشور، با هدف بسترسازی رشد و هم‌افزایی این مراکز توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری وزارت ورزش و جوانان در چهار محور آموزشی، آسیب شناسی، ارائه تجربیات مراکز برگزیده و هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان اجرا شد و با ارائه مسائل و مطالبات فعالین همسان‌گزینی در حضور مسئولین خاتمه یافت.

این رویداد از مجموعه اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در راستای انجام تکالیف مذکور در قانون خانواده و جوانی جمعیت، توسط دبیرخانه ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت این سازمان، طراحی و اجرا شده است.


حجت الاسلام «غلامرضا عزت‌زمانی»؛ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام «غلامرضا عزت‌زمانی»؛ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه رویداد ملی صبا با اشاره به روایات متعدد در مورد ارزش و جایگاه واسطه‌گری ازدواج، گفت: «وصلت دو جوان در روایات دینی ما ارزش و عظمت بالایی دارد. واسطه‌گری ازدواج یک فرهنگ و سنت در تاریخ ایران از قدیم بوده و بعدها به برکت اسلام در کشورمان تقویت شده است، اما امروز یکی از اشکالات ما کم رنگ شدن این سنت است که باید احیا شود.

زمانی افزود: همه ما موظفیم در راه تسهلیل کردن ازدواج قدم برداریم و از مجموعه‌های مردمی و افرادی که در این حوزه دغدغه‌مند هستند حمایت کنیم، همچنین توجه به نهاد دین و ایجاد یک سامانه مشترک که دسترسی‌ها را آسان‌تر کند، نیاز این حوزه است که باید با همکاری یکدیگر انجام دهیم.


رویداد ملی صبا با مشارکت اعضای ۵۰ مرکز فعال

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: کار مردمی یعنی تنوع؛ بنابراین قصد نداریم به واسطه قانون، استعدادهای مردمی را نادیده بگیریم، بلکه می‌خواهیم با رعایت اصول و بهره گیری از قانون همه سلایق و استعدادهای مردمی را پوشش دهیم و به دنبال تقویت نهادهای مردمی فعال در انتخاب همسر هستیم.

عزت زمانی در پایان با تاکید بر ارزش و منزلت جایگاه واسطه‌گری ازدواج گفت: در آغاز یک راه مشترک هستیم و بدیهی است که با مشکلات و چالش‌هایی روبرو خواهیم شد، اما با فهم و درک مشترک می‌توانیم همه مشکلات را از پیش رو برداریم و این حوزه را توسعه دهیم.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *