شکست صهیونیست‌ها در جنگ شناختی

شکست صهیونیست‌ها در جنگ شناختی

یکی از راهکارهای متداول کابینه‌های ائتلافی دست راستی و چپگرا در تل‌آویو، خلق بحران‌های محیطی و بیرونی برای فرار از ناآرامی‌های داخلی بوده است.

فارس پلاس؛ حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: یکی از ثمره‌های مهم مقاومت ترکیبی در برابر رژیم اشغالگر قدس و تحقق موفقیت‌آمیز عملیات طوفان‌الاقصی، انهدام زیرساخت‌ها و ثوابت حکمرانی نامشروع صهیونیست‌ها بوده است.

طی ۷۵سال اخیر، برخی قواعد و استراتژی‌ها از سوی لابی‌های پنهان و آشکار قدرت در تل‌آویو ترویج و تثبیت شده و حکم یک انگاره را در ذهن ساکنان اراضی اشغالی پیدا کرده است. یکی از این انگاره‌ها، مربوط به حمایت از کابینه در دوران جنگ و بحران است. اساسا یکی از راهکارهای متداول کابینه‌های ائتلافی دست راستی و چپگرا در تل‌آویو، خلق بحران‌های محیطی و بیرونی برای فرار از ناآرامی‌های داخلی بوده است. ساکنان اراضی اشغالی نیز همواره خود را با این قواعد ساخته و پرداخته دست سیاستمداران صهیونیست‌ها تطبیق داده‌اند. مانور سیاستمداران در بطن بحران‌های بیرونی به یکی از اصول حکمرانی نامشروع صهیونیست‌ها تبدیل شده اما وقوع عملیات طوفان الاقصی این قاعده و مؤلفه ثابت را رسما منهدم و ابطال ساخته است. اخیرا در تل‌آویو تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد و خیل عظیمی از معترضان صهیونیست از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس خواستند هر چه سریع‌تر استعفا دهد. نظرسنجی‌های صورت گرفته در اراضی اشغالی نیز نشان می‌دهد اکثر صهیونیست‌ها امیدی نسبت به هدفمند و ثمربخش بودن عملیات زمینی در نوار غزه ندارند و برعکس معتقدند این عملیات می‌تواند به نقطه سیاه دیگری در معادلات امنیتی میدانی تل‌آویو تبدیل شود. مقاومت ترکیبی فلسطینیان در برابر جنگ تمام عیار رژیم غاصب صهیونیستی، رمز پیروزی آنها در عملیات طوفان‌الاقصی بود. رژیم اشغالگر قدس، هم نبرد میدانی و اطلاعاتی و هم نبرد شناختی را در این معادله باخته است. نتیجه این شکست تمام عیار، روی آوردن صهیونیست‌ها به کودک‌کشی و توحش در غزه است اما چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرموده‌اند، صهیونیست‌ها نمی‌توانند شکست در عملیات طوفان‌الاقصی را با این اقدامات انکار کرده یا از عواقب و تبعات این شکست بگریزند.

آمریکا اکنون از یک سو پشت پرده و هدایتگر جنگ غزه است و از سوی دیگر، نسبت به آینده نبرد با جبهه مقاومت هراس دارد. آمریکا و رژیم صهیونیستی نه‌فقط قدرت مدیریت و تحلیل نبرد، بلکه قدرت توصیف حداقلی میدان را نیز از دست داده‌اند. سردرگمی‌ها و تناقض‌گویی‌های مکرر مقامات کاخ سفید و رژیم غاصب صهیونیستی معلول همین مسأله است. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در هیچ یک از آینده پژوهی‌های خود از نبرد، با گزینه‌ای به نام پیروزی روبه‌رو نیستند و صرفا درصدد کاهش هزینه‌های شکست خود خواهند بود اما این نیز امکان‌پذیر نیست. مهندسی پیچیده آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ شناختی علیه ملت‌های جهان هیچ‌یک به نتیجه مورد نظر آنها ختم نشده است.حضور بی‌همتا و بی‌سابقه شهروندان انگلیسی در خیابان‌های این کشور در دفاع از مردم غزه و همچنین حضور شجاعانه مخالفان رژیم اشغالگر قدس در خیابان‌های فرانسه، آلمان و آمریکا به‌رغم انواع فشارها و جرم انگاری‌های وقیحانه‌ای که دولت‌های غربی صورت داده‌اند، نقطه آشکارساز شکست دشمن در عرصه جنگ شناختی محسوب می‌شود. این شکست معطوف به جنگ غزه نیست و ناظر بر تحولات عمیقی است که در نظم جدید جهانی در حال رخ دادن است.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *