ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری

ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در مطلبی به قلم خالد النجار، به بررسی تاثیر حملات سایبری گسترده به نهاد‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر پرداخته است.

ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رژیم صهیونیستی چند ماه است که در معرض حملات گسترده سایبری قرار دارد و بخش پشتیبانی فنی بسیاری از سازمان‌های مهم و اساسی امنیتی، خدماتی، تجاری و صنعتی اسرائیلی از کار افتاده است و این رژیم اطلاعات مهم و حساسی را از دست داده است.

سازمان‌های امنیتی اسرائیلی پی بردند که بسیاری از نهاد‌های امنیتی و نظامی و بخش فناوری و تکونولوژی رژیم صهیونیستی طی دو ماه اخیر بار‌ها هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفته و دشمن صهیونیستی به رغم پیشرفت در زمینه تکنولوژی و امنیتی، در مقابله با این حملات ناکام مانده است. اکنون حملات سایبری علیه سیستم‌ها و نهاد‌های امنیتی اسرائیلی به تهدیدی وجودی و حیاتی برای این رژیم تبدیل شده است.

در چنین شرایطی، رژیم صهیونیستی نگران ناکارآمدی سامانه‌های الکترونیکی دفاعی خود در زمینه حفظ و نگهداری اطلاعات امنیتی و نظامی حساس است؛ این مسئله موفقیت و اثرگذاری حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی را به خوبی نمایان می‌کند. آمار‌ها و داده‌های منتشر شده حاکی از آن است که گروه‌های هکری در آینده نزدیک حملات سایبری خود علیه این رژیم را شدت خواهند بخشید، کارشناسان نیز به قدرت نفوذ بالای این گروه‌ها اذعان کرده‌اند و همین مسئله موجب خواهد شد تا خسارت‌های اقتصادی و اطلاعاتی بالایی به این رژیم وارد شود.

حملات سایبری توانسته سایت‌های ده‌ها بانک اسرائیلی را از کار بیاندازد، در روند فعالیت چراغ‌های راهنمایی رانندگی به سبب قطع جریان برق اختلال ایجاد کند، حتی برخی فرودگاه‌ها و بندر‌ها و خطوط راه آهن نیز تعطیل شده، معاملات تجاری با مشکل مواجه شده و در کل رژیم صهیونیستی در نتیجه این حملات دچار فروپاشی و ناتوانی در بازگرداندن اوضاع به روال عادی برای ساعات متمادی شده است.

در کنار این مسائل، شواهد و قرائنی نیز وجود دارد که ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری را نشان می‌دهد. کابینه نتانیاهو نیز در جلسات خود بر ضرورت ارتقای سامانه‌های دفاعی و اختصاص بودجه‌ای ویژه برای برخی نهاد‌های امنیتی و فنی با همکاری سازمان‌های آمریکایی و اروپایی در چاچوب یک توافق امنیتی سایبری و مبارزه با حملات سایبری تاکید کرده است، اما با این وجود، این تلاش‌ها نتیجه‌ای در پی نداشته و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی همچنان در معرض نفوذ و حملات گسترده قرار دارد.

در مقابل، برخی محافل صهیونیستی هشدار داده‌اند که ممکن است مقاومت حملات سایبری گسترده‌ای را علیه این رژیم انجام دهد و به دنبال آن دست به حملاتی مسلحانه برای از کار انداختن سامانه‌های دفاعی ارتش و برخی نهاد‌های داخلی بزند که البته تمامی این مراکز و نهاد‌ها طی هفته‌های اخیر هدف حمله سایبری قرار گرفتند که در صورت ادامه این وضعیت، رژیم صهیونیستی کنترل اوضاع در صورت هرگونه حمله احتمالی را از دست خواهد داد.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *