عمل جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی _ درمانی ولایت قزوین

برای نخستین بار در استان قزوین، عمل جراحی چاقی بدون برش جراحی، توسط داود محمدی، فوق تخصص جراحی توراکس و قفسه سینه به روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی – درمانی ولایت، در مدت دو ساعت و بدون عوارض بر روی بانوی 18 ساله‌ای انجام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، «داود محمدی» فوق تخصص جراحی توراکس اظهار کرد: روش‌های مختلف جراحی برای کاهش وزن وجود دارد که یکی از کم عارضه ترین آن‌ها عمل جراحی «sleeve» معده است و به علت حداقل تغییرات انجام‌شده در آناتومی دستگاه گوارش، نسبت به سایر روش‌های جراحی چاقی از عوارض کمتر و محبوبیت بیشتری در نزد بیماران و جراحان برخوردار است.

وی افزود: امروزه اغلب به‌صورت لاپاراسکوپیک انجام می‌شود که قسمت اعظم معده برداشته‌ شده و بنابراین حجم معده بیمار کاهش قابل‌توجهی پیدا می‌کند که این امر به کاهش ملموس دریافت غذا و کالری توسط بیمار منجر شده و کاهش وزن قابل‌توجهی را به همراه خواهد داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: وزن بیمار مذکور 140 کیلوگرم بود که امیدواریم با انجام این جراحی در مدت چند ماه، وزن او به میزان قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش پیداکرده است و هدف از این جراحی، کاهش وزن و جلوگیری از عوارض چاقی، دیابت، چربی خون، فشارخون و کبد چرب در بیمار بود.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه پرداختی جراحی در این مرکز دولتی در حدود یک‌دهم کل هزینه وسایل مصرفی جراحی است.

فوق تخصص جراحی توراکس یادآور شد: اتاق عمل این مرکز مجهز به بهترین دستگاه‌های پیشرفته در سطح کشور است که حمایت‌های خوب رئیس مرکز باعث شده که بسیاری از جراحی‌هایی که قبلاً در استان قزوین انجام نمی‌شد و مردم برای درمان و جراحی به تهران مراجعه می‌کردند، هم‌اکنون در این مرکز به بهترین وجه ممکن انجام می‌شود.

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *