غرش موشک‌های مقاومت؛ پاسخ دور جدید جنایت صهیونیست‌ها

غرش موشک‌های مقاومت؛ پاسخ دور جدید جنایت صهیونیست‌ها

پس از پایان دور نخست حملات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند، اشغالگران و سرکردگان‌شان آغازگر تجاوز بودند و باید آماده شوند بهای سنگین آن را بپردازند. در همین راستا به فاصله کمتر از یک روز، جهاد اسلامی حملات راکتی به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرد.

غرش موشک‌های مقاومت؛ پاسخ دور جدید جنایت صهیونیست‌ها

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- راهبرد معاصر نوشت: «صدور بحران» یکی از مهم‌ترین سیاست‌های رژیم صهیونیستی در هنگامه بحران و شکاف داخلی است. در 6 ماه اخیر سرزمین‌های اشغالی به دلیل اختلاف بر سر تصویب لایحه اصلاح اختیارات دستگاه قضائی درگیر اردوکشی خیابانی و تنش‌های سیاسی میان اعضا و مخالفان کابینه است. مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی‌اند، «بی بی» قصد دارد توازن قدرت میان قوای سه‌گانه را از بین ببرد.

در سوی مقابل، هواداران کابینه تصویب این طرح را نه کودتا، بلکه اصلاحاتی به نفع اختیارات اجرایی قوه مجریه می‌دانند. در چنین شرایطی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از دست انتقادات داخلی، گزینه ایجاد بحران در نوار غزه و حمله به فرماندهان جهاد اسلامی را در دستور کار قرار داده است. نتانیاهو پس از ترور فرماندهان مقاومت خطاب به صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت، جنگ تا چند روز ادامه خواهد داشت.

طراحی چنین صحنه نمایشی نشان‌دهنده برنامه رئیس حزب لیکود برای ایجاد «اتحاد داخلی» به قیمت شعله‌ور شدن آتش جنگ در نوار غزه است. نخستین نشانه‌های این سیاست را می‌توان در اظهارات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مشاهده کرد که با استقبال از ترور فرماندهان مقاومت، حملات اخیر را شروعی خوب برای تغییر سیاست تل‌آویو در قبال نوار غزه دانست.

سه‌شنبه گذشته رسانه‌های عبری از آغاز دور جدید حملات هوایی جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی در غرب رفح ازجمله منطقه برازیل، خیابان صلاح‌الدین و مناطقی از جنوب غزه خبر دادند. به دنبال دور نخست حملات ارتش رژیم صهیونیستی، سه تن از فرماندهان ارشد گردان های قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسیدند.

به گزارش کانال 13 رژیم صهیونیستی، در مراسم خاکسپاری فرماندهان مقاومت و 9 شهروند غیر نظامی، قریب به 1 میلیون فلسطینی در خیابان‌های غزه حاضر شدند. عصر 12 می رژیم صهیونیستی ایاد العبد الحسنی، عضو شورای نظامی و مسئول یگان عملیات‌های جهاد اسلامی را به شهادت رساند. پس از پایان دور نخست حملات رژیم صهیونیستی، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند، اشغالگران و سرکردگانشان آغازگر تجاوز بودند و باید آماده شوند بهای سنگین آن را بپردازند.

به فاصله کمتر از یک روز، جهاد اسلامی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی و شهادت جمعی از فرماندهان و شهروندان عادی فلسطینی، حملات راکتی به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرد. به گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، مقاومت غزه از چهارشنبه تا جمعه گذشته با پرتاب بیش از یک هزار و 100 موشک و راکت به اراضی اشغالی، به صورت جدی سامانه پدافندی «گنبد آهنین» را به چالش کشید و موجب خسارت‌های جانی و مالی برای رژیم صهیونیستی شد.

یکی از نکات بی‌سابقه در این نبرد، فعال شدن سامانه فلاخن داوود برای رهگیری یک فروند موشک خیبر 1 M302 بود. قیمت هر موشک این سامانه پدافندی 1 میلیون دلار است. تل‌آویو، عسقلان، بیت شیچما، سدیروت، اشکول، ناحل عوز، علومیم و … ازجمله شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین بودند که مورد هدف قرار گرفتند. در سوی مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات خود 215 موضع نیروهای جهاد اسلامی ازجمله در رژیم غرب اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه، بیت حانون، دیر البلح و … را هدف قرار داد.

پنج‌شنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این نیروی نظامی با همکاری شاباک، علی حسن غالی فرمانده یگان موشکی گردان بیت‌المقدس و دو عضو دیگر این سازمان را به شهادت رسانده است. تنها به فاصله چند ساعت احمد ابودقه، جانشین یگان موشکی جهاد نیز به وسیله جوخه ترور صهیونیست‌ها با پهپادهای انتحاری مورد هدف قرار گرفت.

به شهادت رسیدن پنج نفر از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی آن هم تنها در سه روز، لزوم بازنگری در ساختارهای حفاظتی این گروه فلسطینی را نشان می‌دهد. همچنین لازم است مقاومت با تشدید حملات علیه سرزمین‌های اشغالی هزینه ترور فرماندهان ارشد خود را برای تل‌آویو بالا ببرد و سطح بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی را افزایش دهد. به عنوان نمونه، هدف قرار دادن بنادر، مراکز تجاری، کارخانه‌ها، میدان‌های گازی و فرودگاه رژیم صهیونیستی می‌تواند به شکل مستقیم شریان حیات رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد و موجب تجدیدنظر صهیونیست‌ها در پیگیری سیاست «ترور فرماندهان مقاومت» شود.

تا روز جمعه تعداد شهدای فلسطینی به عدد 33 نفر و تعداد مجرومان به عدد 111 نفر رسید. پس از تشدید حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، بار دیگر صهیونیست‌ها دست به دامان بازیگران میانجی همچون مصر شدند تا بتوانند پس از رسیدن به اهداف عملیاتی، وضعیت آتش بس را در میدان نبرد حاکم کنند. این در حالی است که گروه‌های فلسطینی هنوز توافقی بر سر توقف درگیری‌ها دست نیافته اند.

نکته جالب توجه آنکه تل‌آویو از سویی قاهره را برای میانجی‌گری واسطه قرار می‌دهد و از سوی دیگر در دستگاه تبلیغاتی خود بر تداوم سیاست ترور و تحویل ندادن جسد شهید خضر عدنان تأکید می‌کند. حال باید منتظر ماند و دید آیا فرآیند میانجی‌گری در ساعات آینده به نتیجه خواهد رسید یا آنکه تبادل آتش میان دو طرف ادامه خواهد داشت.

بهره سخن

به گزارش منابع فلسطینی، با حضور یکی از فرماندهان ارشد مقاومت منطقه در اتاق عملیات نیروهای مقاومت برنامه‌ای چند مرحله‌ای برای پاسخ به دور جدید تجاوزات رژیم صهیونیستی تدوین شده است. شاید به همین دلیل الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از پاسخ تل‌آویو به حامی اصلی جهاد اسلامی، یعنی جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

تل‌آویو قصد دارد با هدف قرار دادن فرماندهان کلیدی مقاومت، ایجاد شکاف میان حماس و جهاد اسلامی، حمله به زیرساخت‌ها، حملات موشکی و … توان بازدارندگی نوار غزه را برابر حملات دشمن صهیونیستی به حداقل کاهش دهد. با وجود این، تجربه تاریخی نشان داده است مقاومت غزه هر بار پس از تشدید حملات از سوی رژیم صهیونیستی تقویت شده و معادلات نبرد با تل‌آویو را تغییر داده است.

افزایش اختلافات داخلی میان صهیونیست‎‌ها سبب شده است نتانیاهو برای خارج شدن از صدر اخبار، «حمام خون» به راه بیندازد و ساکنان این «زندان بزرگ» را به خاک و خون بکشد. برای خنثی‌سازی چنین سیاستی لازم است تمام گروه‌های مقاومت روند جنگ را فرسایشی کنند و با ایجاد شکاف در ساختارهای امنیتی رژیم صهیونیستی، کابینه راست‌گرای نتانیاهو را به سمت فروپاشی سوق دهند.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *