استقبال پرشور خوزستانی‌ها از تجمعات سلام فرمانده 2+عکس و فیلم

استقبال پرشور خوزستانی‌ها از تجمعات سلام فرمانده 2+عکس و فیلم

تجمعات «سلام فرمانده» در سال 1402 با حضور ابوذر روحی در خوزستان کلید خورد. این سرود که اسفندماه سال 1401 رونمایی شد، جای خود را میان نوجوانان باز کرد، طوری که خوانش این سرود توسط آنان نشانگر ارتباط آن‌ها با نسخه دوم این سرود است.

استقبال پرشور خوزستانی‌ها از تجمعات سلام فرمانده 2+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، اواخر سال ۱۴۰۰ بود که برای اولین بار سرودی با نام «سلام فرمانده» در فضای مجازی و سپس رسانه ملی به نمایش درآمد و خیلی زود در ادبیات محاوره‌ای کشور، سلام فرمانده و ابیات این شعر این سرود ورد زبان‌های کوچک و بزرگ کشور شد. در سال ۱۴۰۱ در جای جای کشورمان تجمعات متعددی با نام «سلام فرمانده» با حضور کودکان و نوجوانان دهه نودی و دهه هشتادی برگزار شد. براساس مسئولان گروه ماح «ملت امام حسین(ع)» در مجموع در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۰۰ تجمع در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

سرود «سلام فرمانده ۲»

«سلام فرمانده» به کشورهای دیگر صادر شد

«سلام فرمانده» در مرزهای ایران نماند و این محصول فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی تکثیر و صادر شد و در کشورهای مختلف اسلامی و دیگر جهان، نسخه‌های مختلف این سرود به زبان‌های مختلف منتشر شد و تجمعاتی بسیاری هم با حضور کودکان و نوجوانان آن کشورهای برگزار شد. از این دست کشورها می‌توان به انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیجریه، پاسکتان، افغانستان، عراق، بحرین، یمن و … می‌توان نام برد. ابوذر مداح اهل بیت که بیشتر به خواننده «سلام فرمانده» شهره شده است هم در کشورهای پاکستان، عراق، لبنان و … حضور پیدا کرد و به زبان فارسی این سرود را برای آنان خواند.

جمله رهبر انقلاب خطاب به سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سلام فرمانده

تقدیر از شاعر «سلام فرمانده» در دیدار رمضانی شاعران

این سرود چندین مرتبه در بیانات مقام معظم رهبری هم جای گرفت. ایشان در دیدار سال ۱۴۰۱ با مداحان فرمودند: «مسئله‌ آمیختن مدّاحی با سرود که اخیراً این کار باب شده، کار خیلی خوبی است. سرودهای خوبی گفته می‌شود. همین سرود «[سلام] فرمانده» سرود خوبی بود. دیدید جاهای دیگر این سرود را ترجمه کردند، بازخوانی کردند؛ در بعضی از کشورها ــ که البتّه خبرهایش منعکس نشد، امّا ما اطّلاع پیدا کردیم ــ همان [چیزی را] که بچّه‌ها اینجا خوانده بودند، با همان زبان فارسی در کشورشان تکرار می‌کردند، در حالی ‌که زبان فارسی را هم بلد نبودند امّا همان را تکرار می‌کردند. این‌ها عواملی است که می‌تواند به اقتدار این کشور کمک کند.» ایشان در دیدار با شاعران در ماه رمضان ۱۴۰۲ هم در شعر سلام فرمانده و شاعر آن تقدیر کردند.

غوغای سلام فرمانده در شهرستان ملاثانی

تجمعات «سلام فرمانده» در سال ۱۴۰۲ با رویکرد همخوانی «سلام فرمانده ۲» با حضور ابوذر روحی از سه‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در خوزستان آغاز شد. این تجمعات از شهرهای مختلف خوزستان مانند آغاجازی، ملاثانی و گتوند اجرا شد. حضور جمعیت به خصوص نوجوانان در این تجمعات نسبت به محافل سال قبل در این شهرها که بسیار بیشتر بود. به خصوص در ملاثانی که تجمع در زمین چمن فوتبال برگزار شد غوغایی برپا شد و جمعیت بسیاری حضور داشت. تجمع در شهرستان‌های آغاجاری و ملاثانی در پارک برگزار شد که در محل تجمع آغاجاری شهیدگ گمنام هم حضور داشت.

ملاثانی شهری است متشکل از عشایر عرب و بختیاری در استان خوزستان است. این شهر در ۲۵ کیلومتری کلانشهر اهواز و در امتداد شرق رود کارون قرار گرفته‌است و دارای زمین‌های حاصلخیز و باغهای میوه و کشتزارهای وسیع مدرنیزه است.

اجرای «سلام فرمانده» در شهرستان ملاثانی

مردم «سلام فرمانده ۲» را بیشتر دوست دارند

ابوذر روحی خواننده سلام فرمانده در دور دوم این تجمعات زمانی که روی سن می‌رود، از جمعیت سوال می‌کند که اول «سلام فرمانده ۱» خوانده شود و یا «سلام فرمانده ۲» که برخلاف تصور حتی خود او و مسئولان گروه ماح «ملت امام حسین(ع)» که شاید مردم مشتاق همخوانی نسخه اول باشند اما جمعیت همواره مشتاق شنیدن و همخوانی نسخه دوم بودند. روحی در یکی از این مجالس گفت که خود هم نسخه دوم «سلام فرمانده» را بیشتر دوست دارم.

فردا تجمع در رفسنجان

تجمعات «سلام فرمانده» بناست تا ماه محرم ادامه پیدا کند که بعد از خوزستان ابوذر روحی و گروه ماح راهی کرمان و شهرستان رفسنجان شدند. شب گذشته روحی در مجلس عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در هیأت کربلا رفسنجان همراه با مجتبی رمضانی مرثیه‌خوانی کرد. امروز یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه هم بناست ۴ تجمع در شهرستان‌های کرمان برگزار شود. ساری، نور، شیراز، اصفهان و محلات شهرهای دیگری است که بناست تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه تجمعات «سلام فرمانده» در آن برگزار شود.

گوشه‌ای از اجرای سلام فرمانده ۲ در شهرستان آغاجاری

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *