انتقاد مخاطبان فارس از سکوت سلبریتی‌ها درباره شهید الداغی/ اگر ناموس خودتان هم بود سکوت می‌کردید؟

انتقاد مخاطبان فارس از سکوت سلبریتی‌ها درباره شهید الداغی/ اگر ناموس خودتان هم بود سکوت می‌کردید؟

شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار به دست اراذل و اوباش در سبزوار با واکنش جمعی از مداحان کشور روبرو شد که انتشار مطالب آنان، موجب شد که مخاطبان فارس هم در این خصوص به اظهارنظرهای مختلفی بپردازند و مطالباتی را از سلبریتی‌ها طرح کنند.

انتقاد مخاطبان فارس از سکوت سلبریتی‌ها درباره شهید الداغی/ اگر ناموس خودتان هم بود سکوت می‌کردید؟

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار به دست اراذل و اوباشی که قصد مزاحمت و تعدی به یک دختر را داشتند، در فضای مجازی واکنش‌های متعددی داشت. جمعی از مداحان کشور هم به این ماجرا واکنش نشان دادند که انتشار مطالب آنان در خبرگزاری فارس با عنوان «۱۶ مداح به شهادت حمیدرضا الداغی، شهید غیرت واکنش نشان دادند» با واکنش مخاطبان خبرگزاری فارس مواجه شد و این مطلب تا زمان انتشار این گزارش ۲۳۲ نظر دریافت کرد. نظرات مخاطبان فارس در خصوص شهادت الداغی به شرح زیر است:

حمیدرضا، کلنا عباسک یا زینب را تعبیر کرد

بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس، شهادت این جوان را که خود دختری ۱۳ ساله هم داشت با هدف قیام امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر بود یادآوری کردند. سیدرضا یکی از مخاطبان نوشته بود که «حمیدرضا، کلنا عباسک یا زینب را تعبیر کرد.»

مظهر غیرت، شهادتت مبارک

مخاطب دیگری با عنوان یا علی نوشته بود: «ان‌شاءالله که با مولایمان امام حسین علیه‌السلام محشور بشن از زمانی که ویدئو را دیدم خیلی بهم ریخته هستم و مدام بغضی درگلو دارم. مظهر غیرت، شهادتت مبارک. روی تمام مردان سرزمین را سفید کردی.»

سلبریتی‌های مدافع «زن، زندگی، آزادی» چرا سکوت کرده‌اند؟

زمانی که واکنش مداحان کشور منتشر شد، برای بسیاری از مخاطبان این سوال بود که چرا سلبریتی‌ها در خصوص این ماجرا سکوت کرده‌اند. مخاطبی با عنوان ناشناس نوشته بود: «مدافعان و سلبریتی‌های مدافع زن زندگی آزادی چرا سکوت کرده‌اند؟ می‌خواستن دختری را بدزدن نه پسر را؟ شخصی برا دفاع از دختر کشته شده؟ چرا عکسش را مثل مهسا امینی منتشر نمی‌کنید؟ معلوم است که دستور از جای دیگر برای شما می‌آید.

خون این جوانان بر گردن سلبریتی‌هاست

بسیاری هم خون این جوان را برعهده و گردن سلبریتی‌ها می‌دانند که مدافع این بی‌حجابی‌ها و ناهنجاری‌های اخیر بودند و معضلات اجتماعی را ایجاد کردند. مخاطب دیگری نوشته: «لعن و نفرین برحامیان بی‌غیرتی و بی‌حجابی. خون چنین جوانانی بر گردن سلبریتی‌های خائن است.»

چه غوغایی برای یک ظرف ماست به پا کردند!

مدتی پیش بود که ماجرای ریختن ماست بر سر یک خانم در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت و چهره‌های مختلف کشور در این خصوص اظهارنظر کردند. مخاطبان فارس این موضوع را هم مدنظر قرار دادند که چرا صدای یک سطل ماست از چاقو خوردن و شهادت این جوان برای آنان بلندتر بوده است. مخاطب با نام محمد نوشته است: «برای یک ظرف ماست خیلی‌ها چه غوغایی به پا کردند به خصوص اصلاح‌طلب‌ها اما برای این شهدای مظلوم که مسلماً سمت حق بودند، هیچ‌کس حرفی نمی‌زند. شاید ناموس خود شما بود، آن موقع هم حرفی نمی‌زدید؟»

دل‌نازکی بازیگران فقط برای سطل ماست بود؟

مخاطب دیگری نوشت: «سلبریتی‌ها و بازیگران دل نازکی که طاقت سطل ماست را نداشتند، چرا سکوت کردند و صدایی از آن‌ها شنیده نمی‌شود؟»

اگر جای قاتل و مقتول عوض شده بود، سلبریتی‌ها صدایشان بلند می‌شد

محمدثانوی گروسی هم نوشته بود: «سلبریتی‌ها کجای این مملکت پنهان شدند که صدایشان در نمی‌آید؟ اگر وضعیت برعکس بود و یکی از این دو پسری که این عزیز را به شهادت رساندند، گوشه چشمش کبود می‌شد معلوم نبود این رجال سلبریتی، چه معرکه‌ای به راه می انداختند؟

شعاردهندگان «زن زندگی آزادی» ارزشی برای زن قائل نیستند

مخاطب دیگری با عنوان ایرانی نوشته بود: «کسانی که به دروغ شعار زن زندگی آزادی سر می‌دهند، آدم‌هایی هستند که ارزشی برای زن قائل نیستند و در فضای مجازی و واقعی به ناموس دیگران فحش و ناسزا می‌دهند و زن را در جامعه برهنه و بی‌قید می‌خواهند.»

اگر بی‌تفاوت رد شویم، شاهد شهادت افراد دیگری خواهیم بود

بسیاری از مخاطبان خبرگزاری بر واکنش سریع مسئولان انتظامی و قضایی برای برخورد با عاملان این جنایت تاکید داشتند و معتقد بودند که اگر کوتاهی و سهل انگاری شود، شاهد اتفاقات مشابهی خواهیم بود. یکی از مخاطبان نوشته بود: «باید با بی‌قانونی و بی‌حجابی برخوردی شدید شود که اگر بی‌تفاوت رد شویم، مشابه این جوان باغیرت، فردا روز در برابر هزار مزاحم خیابانی و مردان هوسران سکوت نخواهند کرد و کشته می‌شوند. در یک مملکت مثل این بچه‌های با غیرت و مذهبی و اهل دین و دیانت و شرافت، زیاد داریم که با جان و مال خود از امنیت کشور و ارزش‌های دینی دفاع کنند و کشته شوند.»

با برخورد سریع با این افراد باید درس عبرتی به دیگران داد

مخاطب دیگری با نام عباس نوشته بود: «این‌ها را باید ظرف ۲۴ ساعت در همان محل دار زد تا درس عبرت برای دیگران باشد. خروجی کار با مقام قضایی است. نیروی انتظامی با هزار مکافات این‌ها را دستگیر می‌کند، نباید برخورد و محکاکمه به طول بکشد.»

قوه قضاییه باید در برخورد با اوباش تجدیدنظر کند

قاتلان شهید الداغی در اولین اعتراف‌های خود اعلام داشتند که دو سال پیش هم در یک نزاع فرد دیگری را به قتل رسانده بودند. آن‌ها در آن زمان با وساطت افرادی و پرداخت دیه آزاد شده بودند. این مهم هم از دید مخاطبان فارس مغفول نمانده است و نوشته‌اند: «برخوردها با اراذل و اوباش بازدارنده نبوده است. هر اوباشی را می‌گیرند، می‌گویند سابقه چند بار اوباشی دارد، چرا چنین شده است؟ قوه قضاییه باید در برخورد با اوباش تجدید نظر کند. به آسانی این‌ها را آزاد نکند. همه می‌دانند و می‌گویند امنیت نیاز اصلی هر جامعه‌ای است.»

جواد صادقی هم نوشت: «الداغی با شهادتش داغی بر دل ما گذاشت. شهادتت مبارک. اوضاع زمانی بد است که قاتل یک بار هم قتل داشته است و با وساطت عده‌ای و پرداخت دیه آزاد شده است. باید نتیجه گرفت که نباید برای هرکسی پا پیش گذاشت که آزاد شود.»

از واکنش و ناسزای زنان بی‌حجاب و بی‌بند و بار می‌ترسم

برخی از مخاطبان هم نسبت به سکوت و انفعال دیگر مردمان در آن خیابان اعتراض داشتند و می‌گفتند اگر در خیابان به یک زن بی‌حجاب تذکری داده شود، باقی اقشار مشابه او به دفاع و پشتیبانی‌ از او می‌آیند اما اگر زن محجبه‌ یا مرد متدینی مورد حمله و ناسزای این افراد بی‌حجاب قرار گیرد، هیچ فردی از او حمایت نمی‌کند. مخاطبی در این خصوص نوشته بود: «امیدوارم همه مردانی که با افتخار دست زن بی‌حجاب خود را می‌گیرند و در خیابان با افتخار راه می‌روند، از این برادر درس بگیرند. من یک خانم چادری هستم و جرأت امر به معروف ندارم نه اینکه از مردن بترسم بلکه از حرف‌های زشت این خانم‌های بی‌حیا و بی‌بند و بار می‌ترسم. آنقدر بد دهن هستند که من ترجیح می‌دهم بمیرم ولی حرف زشت نشنوم. اگر حیا داشتند که باعث مرگ این همه جوان نمی‌شدند. الآن خود خانواده‌ها مروج اصلی دخترانشان هستند.»

خانواده‌ها نظارت بیشتری روی فرزندان خود داشته باشند

مخاطب دیگری هم نوشته بود: «چرا آن ساعت شب، دختران تنها بیرون از خانه بودند؟ خانواده این دختران چگونه می‌خواهند جواب خون این جوان با غیرت را بدهند. اگر خانواده‌ها نظارت بهتری بر جوانان خود بویژه دختران داشته باشند، شاهد این صحنه‌ها نخواهیم بود.»

برخی از نتایج بدحجابی

مخاطی دیگری برخی از نتایج بدحجابی را برشمرده بود و نوشت: «1-گرفته شدن جان افرادی مانند شهید الداغی 2- به کف خیابان آمدن رفتارهای نابهنجار، مشروب‌خوری، رقص و غیره (نمونه: اتفاقات رستوران رشیدپور، رستوران قلعه‌نوعی و غیره) 3-نادیده گرفته شدن حق و حقوق خانم‌ها توسط آقایان (مثال: حضور آقایان در واگن مترو خانم‌ها و تصاحب صندلی‌ها). شعار زن، زندگی، آزادی در ظاهر زیبا بود اما نتایج آن نشان داد که فقط یک شعار توخالی است.»

تو شدی مظهر غیرت خدا می‌داند

رضا هم در واکنش به این ماجرا شعری منتشر کرده بود و نوشت:
همه گویند جوانی است چه عیبی دارد
بازی و سر به هوایی است چه عیبی دارد
بگذارید که آزاد شوند از هر بند
اقتضا می‌کند اینجا چه عیبی دارد
هرکسی را لحدی است تو را با او چه
دین او در به دری است چه عیبی دارد
بگذریم نقطه سرخط تو شدی الداغی
داغ نو بر دلم این بار چه عیبی دارد

تو شدی مظهر غیرت خدا می‌داند. بی‌شک خون چنین جوانان باغیرتی، قوت و نیروی تازه‌ای به کالبد مرده عده‌ای خواهد دمید اما به چه قیمتی؟ کاش مسئولین فکری کنند.

کاش زنان به حرمت خون این مدافعانشان، حجاب را رعایت می‌کردند

شاید در پایان حرف نهایی را مخاطب دیگری به نام صادق مظرح کرد که نوشت: « ای کاش خواهران ما این را می‌فهمیدند که در موقع سختی و مشکلات چه کسانی حامی‌شان هستند و به احترام خونشان، لااقل حجاب را رعایت می‌کردند.»

مخاطبان خبرگزاری فارس، در سامانه تعاملی فارس من هم مطالبه‌ای با عنوان «عاملان شهادت شهید الداغی را به اشد مجازات برسانید» ثبت کردند که تاکنون این مطالبه بیش از ۱۹ هزار امضاء داشته است.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *