بیانیه وزارت اطلاعات، «حقیقت را روشن» کرد/ رسوایی مجدد برای رسانه‌های ضدانقلاب

بیانیه وزارت اطلاعات، «حقیقت را روشن» کرد/ رسوایی مجدد برای رسانه‌های ضدانقلاب

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای علل مسمومیت‌ها و اقدامات انجام شده در چندماه اخیر را تشریح کرد.

بیانیه وزارت اطلاعات، «حقیقت را روشن» کرد/ رسوایی مجدد برای رسانه‌های ضدانقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای علت مسمومیت های اخیر دانش آموزان را اعلام کرد که طبق آن مواد سمی در هیچ‌یک از مدارس کشور پخش نشده اما عوامل غیرسمی که موجب ایجاد هراس شده‌اند، به‌طور سهوی یا تعمدی در برخی از محیط‌های گزارش شده استعمال شده است.

وزارت اطلاعات، بمبک بدبو، افشانه‌های اشک‌آور و گاز فلفل، عاملِ بودار در محیط یا اطراف ( آتش زدن ضایعات در زمین کنار مدرسه، استفاده از حشره‌کش، پارک نمودن تانکر حامل ته مانده‌ی نفت و…)، عاملِ هراسِ جمعی(هیستری جمعی) را از دلایل ایجاد یا القای بدحالی در آموزشگاه‌های مختلف کشور اعلام کرد (متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید).

این بیانیه دقیقاً تایید همان دلایلی بود که خبرگزاری فارس تحت عنوان «شیطنت نوجوانانه در داخل مدارس و ترس جمعی» چند ماه پیش و در دوران اوج نگرانی خانواده‌ها آن را منتشر کرده بود.

در زمان انتشار اخبار فارس درباره دلایل مسمومیت‌ها، برخی از رسانه‌ها و در صدرشان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ضدانقلاب تلاش کردند تا تحت عناوینی چون «ادعای خبرگزاری فارس» اعتبار مطلب فارس را زیر سوال ببرند.

البته این نخستین باری نیست که چنین هجمه ای در خصوص اخبار خبرگزاری فارس روی می‌هد؛ پیش از این نیز در موارد متعددی سعی کردند تا اعتبار اخبار خبرگزاری فارس را زیر سوال ببرند اما وجود «خبرنگاران با تجربه» و رعایت «استانداردهای سخت‌گیرانه در انتشار اخبار» مانع از انتشار اخبار اشتباه می‌شود. همچنین اگر به هردلیلی خبر نادرستی منتشر شد، خبرگزاری فارس وظیفه خود می‌داند در اولین فرصت آن را اصلاح و به اطلاع مخاطبان برساند.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *