تداوم بحران در اوکراین نتیجه راهبردهای غلط زلنسکی است

تداوم بحران در اوکراین نتیجه راهبردهای غلط زلنسکی است

تحریم 50 ساله اوکراین بر علیه ایران، ضمن آنکه نشان دهنده اصرار زلنسکی بر تداوم راهبردهای غلط گذشته‌ است، اقدامی کاملاً نمایشی است که هیچگونه تأثیری براقتصاد ایران نخواهد داشت.

تداوم بحران در اوکراین نتیجه راهبردهای غلط زلنسکی است

فارس پلا‌س؛ دیگر رسانه‌ها- نورنیوز نوشت: دولت اوکراین که اخیراً فساد چند صد میلیون دلاری مسئولین آن و اقدامشان در فروش تسلیحات اهدایی غرب در بازار آزاد و استفاده از مزدوران داعش برملا شده با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت نظامی از روسیه طرحی را برای اعمال «تحریم‌های بخشی علیه تهران» تأیید کرده است.

وزارت اقتصاد اوکراین در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده ایران را به «حمایت مادی از تجاوزگری روسیه» متهم نموده و گفته، قصد دارد بخش‌هایی از اقتصاد ایران را هدف تحریم قرار دهد.این محدودیت‌ها پس از تصویب شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، ۵۰ سال دوام خواهند داشت.

قابل توجه آنکه همزمان با ادعای مقامات اوکراینی، فضاسازی رسانه‌های غربی علیه ایران نیز حلقه تکمیلی این رفتار شده است چنانکه وال‌استریت ژورنال به نقل از چند مقام خاورمیانه مدعی شده که کشتی‌های روسیه در ماه‌های اخیر گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات ساخت ایران را از راه دریای خزر به روسیه منتقل کرده‌اند.

وال‌استریت ژورنال همچنین مدعی شده است که طی شش ماه اخیر کشتی‌های باری نیز بیش از ۳۰۰ هزار گلوله توپ و یک میلیون گلوله از ایران به روسیه حمل کرده‌اند!

اقدام انجام شده از سوی اوکراین در یک سال گذشته بارها تکرار شده ومقامات کی‌یف به همراه حامیان غربی این کشور به کرات و بدون ارائه هرگونه سندی، ادعاهای مشابهی را برای جا انداختن دروغ بزرگ ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح کرده‌اند. نکته آنکه مقامات اوکراینی در حالی مدعی شده‌اند که صدها پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌اند که حتی قطعه‌ای از این پهپادهای ادعایی را به رغم درخواست‌های مکرر ایران و روسیه، ارائه نکرده‌اند.

سران اوکراین و حامیان اروپایی و آمریکایی آنها که این روزها در بحرانی‌ ترین وضعیت داخلی و جهانی و البته آشکارتر شدن شکست اهدافشان در با روسیه مواجه هستند به جای اعتراف به شکست و اصلاح رویه‌های غلط خویش، بار دیگر جعل اخبار دروغین و چنگ زدن به عوامل مجهول و غیر واقعی را در پیش گرفته‌اند که بخشی از آن شامل ادعاهای واهی و رفتارهای هیجانی و بی منطق علیه ایران است.

مواضع صریح ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حاکی از اراده جدی آنها برای تداوم جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین است.جبهه سازی دروغین از کشورهای مستقل به عنوان حامیان نظامی روسیه در جنگ اوکراین، ترفندی مورد اجماع برای مقابله هم زمان با کشورهایی است که مخالف تداوم سیاست‌های غرب در بحران اوکراین هستند.

اگرچه تحریم ۵۰ ساله اوکراین بر علیه ایران،اقدامی کاملاً نمایشی است که هیچگونه تأثیری براقتصاد ایران نخواهد داشت، اما تداوم این اقدامات که تلاشی نافرجام برای بهره‌گیری از نسخه‌های غربی به منظور مدیریت بحران فعلی در این کشور است، بیش از گذشته روشن می‌سازد که نمی‌توان به اتخاذ راهکاری عاقلانه و مبتنی بر تأمین منافع مردم اوکراین از سوی دولت این کشور برای خروج از بحران جاری امیدوار بود.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *