خبر خوب| هدیه کوچولوهای پیاده‌روی اربعین در راه است

خبر خوب| هدیه کوچولوهای پیاده‌روی اربعین در راه است

خبر خوب اولین روز هفته بیش‌تر رنگ و بوی اربعینی دارد، با اینکه هنوز یک ماه تا پیاده‌روی اربعین باقی مانده است، برخی زودتر دست به کار شدند تا پیاده‌روی امسال باشکوه‌تر باشد،‌ حال می‌خواهد تهیه رزق اربعین برای کودکان باشد یا تقویت فشار آب برای موکب‌های لب مرز.

خبر خوب| هدیه کوچولوهای پیاده‌روی اربعین  در راه است

گروه خبر خوب: هر جای دنیا بروید این کلمه زیاد به گوشتان خواهد رسید، کلمه‌ای پنج حرفی که نه تنها سروصدای زیادی را در جهان ایجاد کرده است،‌ بلکه حتی می‌تواند اساس یک جامعه را متحول کند، کلمه‌ای زیبا که تفاسیر زیادی برای آن در علوم انسانی گفته‌اند، سخن از «آزادی» است، اما چرا امروز می‌خواهیم از آزادی برای شما بگوییم، چون چنین روزی برابر با پنجم اوت در سال ۱۳۸۷ شمسی با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» تصویب شد.

در سایه چنین اقدامی دولت‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای پاسداری از دین، جان و نسل بشر در مقابل بهره‌‌کشی و ظلم و با تأکید بر«آزادی» اعلامیه ۲۵ ماده‌ای را به تصویب رساندند. البته مراد از «آزادی» در غرب چیز دیگری است که مورد موافق اسلام نیست،‌ زیرا در اعلامیه جهانی حقوق بشر، توجه به «آزادی» و حقوق انسانی متناسب با گریز از اندیشه دینی است و آزادی انسان را به صورت مطلق و رها می‌خواهد، در صورتی که در حقوق جهانی اسلام برخورداری از آزادی مشروط به عدم اخلال در انجام تکالیف فردی و اجتماعی است. همان آزادی که فلسفه قیام امام حسین (ع) است، چرا که بهترین ارمغان امر به معروف و نهی از منکر، تبلور آزادی الهی در سیر تا پیاز زندگی است، باشد که ما هم رهرو راه حسین(ع) در امر به معروف باشیم.

با این حس معنوی خوب به سراغ بسته‌ خبر خوب امروز برویم، خبرهایی که در ابتدا حال و هوای اربعینی دارد، همچنین در این گرمای شدید تابستان، موجی از خنکی هوا با خبر افزایش آبرسانی به نقاط محروم کشور همراه با شیطنت‌های «آذر» و «توران» توله‌یوزپلنگ‌های ایرانی در شاهرود حس می‌شود،‌ در این اثنا هم آزادی مادری توسط یک گروه جهادی یک بسته تمام عیار از اتفاقات خوب را در گوشه گوشه ایران اسلامی به ثبت رسانده است،‌ با ما همراه باشید تا روزتان را با این خبرهای خوب بسازیم:

رزق اربعینی کوچولوها رسید!

نزدیک یک ماه به اربعین حسینی باقی مانده است، انگار همه برای این روز لحظه‌شماری می‌کنند که در مسیر عشق از نجف تا کربلا قدم بزنند، البته برخی هم به صورت انفرادی یا گروهی به فکر یک فعالیت فرهنگی خاص و بکر هستند، حال می‌خواهد این فکر بکر در مسجد، حوزه علمیه، پایگاه بسیج یا حتی مراکز فرهنگی باشد یا یک مادری که قرار است با کودکانش در این بزرگ‌ترین آوردگاه فرهنگی جهان اسلام شرکت کند. برای همین این چند روزه حسابی در تکاپو هستند که رزق اربعین را برای کوچولوها آماده کنند تا خاطره‌ای بهتر برای آن‌ها رقم بزنند، البته خاطره‌ای زیبا با چاشنی معرفت. اگر شما هم خواستید می‌توانید دست به کار شوید.


خوش به حال کوچولوهای پیاده‌روی اربعین

افزایش آبرسانی سیار به ۱۵ روستا در ایام محرم

دو روز از هفته‌ای که گذشت به دلیل گرمای بیش از حد هوا تعطیل بود، اکثر ما برای اینکه مراعات حال دیگر هموطنانمان را کرده باشیم، کولر را روی دور کند گذاشتیم تا خنکای باد کولر هم به بقیه برسد، در این میان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با توجه به این موضوع و برگزاری هیأت‌های عزاداری در روستا‌های دارای مشکل کم‌آبی و هیأت‌های مذهبی آن‌ها، اقدام به افزایش آبرسانی سیار کرده است. به همین خاطر در دهه اول محرم بیش از یک‌ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در ۱۵۰ سرویس مجزا به این روستاها آبرسانی کرد.

آن هم ۱۵ روستای ننج، میزراییه، آشاق قلعه، بیاتان علیا و سفلی، تله جرد سفلی، حاجی خدر، گوجک، دایلر، قشلاق قباد، چشمه پهن، شریف آباد ناظم، سنگده، پیرسواران و ناصح‌آباد که هنوز زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند، اما مسؤولان حواسشان به تأمین آب مورد نیاز آن‌ها است که این مهم فعلاً با آبرسانی سیار صورت می‌گیرد.


آب‌ رسانی سیار به عشق امام حسین (ع) در ۱۵ روستا

پشتیبانی از آبرسانی به موکب‌ها در پایانه مرزی شلمچه

سومین خبر خوب هم مربوط به اربعین است؛ اما از نوع پشتیبانی! چرا که در جریان افتتاح ایستگاه آبرسانی شلمچه قرار است این ایستگاه پمپاژ ظرفیت آبرسانی را با افزایش سه برابری از ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز به ۲۴ هزار متر مکعب برساند، البته ایستگاه پمپاژ تقویتی بین مواکب نیز قرار است شاهد افزایش ۲۰ برابری نسبت به سال گذشته باشد. این در حالی است که عملیات احداث ایستگاه پمپاژ آب مواکب به ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز در پایانه مرزی شلمچه با احداث خطوط آبرسانی مواکب اجرا شده تا آب در این پایانه مرزی با تمام ظرفیت برای زوار اربعین حسینی تأمین شود.


فشار آب موکب‌های پایانه شلمچه تأمین می‌شود

آزادی مادری با ۲ فرزند کوچک به همت گروه جهادی

مادر بدهی بالا آورده بود و افتاده بود پشت میله‌های زندان و غصه دوری بچه‌ها شب و روزش را یکی کرده بود. هر چه می‌گذشت امید کمرنگ‌تر می‌شد تا اینکه قرارگاه منطقه‌ای جهادی بندر امام خمینی (ره) و مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) دست به کار شدند و در ایام سوگواری امام حسین (ع) برای آزادی این مادر مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شد تا او از زندان سپیدار اهواز یک‌راست به خانه برگردد و کودکانش را در آغوش بگیرد.


این بار هم به عشق امام حسین (ع) مادری به فرزندانش رسید

شیطنت‌های «آذر» و «توران» بدون توجه به گرمی هوا!

آخرین خبر خوب ما هم اختصاص دارد به حال خوب «آذر» و «توران»، توله‌یوزپلنگ‌های ایرانی که بی‌خیال گرمای هوا، در حال شیطنت و بازیگوشی در پارک ملی توران شهرستان شاهرود هستند و حسابی هم دارند قد می‌کشند، حال خوب این ۲ توله‌یوزپلنگ‌ را در ادامه ببینید:

راز یک شبه حافظ قرآن شدن و ارتباطش با یک طلبه

مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق معتقد است گاهی یک حرف طلبه آنچنان می‌تواند زندگی شخصی فرد را دگرگون کند که او را از فرش به عرش برساند. برای اینکه بهتر در جریان این دیدگاه عارف الهی قرار بگیرید، روایتی را از زبان خود او بخوانید:

شما طلاب حتماً قضیۀ مرحوم کربلایی کاظم ساروقی را خوانده‌اید. قبر ایشان در قبرستان حاج شیخ، نزدیک حرم مطهر است. مرحوم آیت‌الله العظمی نجفی جزء ادله‌ای که برای عدم تحریف کتاب الله می‌‌آورد، این است که کربلایی کاظم به طریق غیر عادی قرآن حفظ شده بود! آن قدر هم همراه این قضیه، قرائن وجود داشت، مبنی بر اینکه این مسأله غیر عادی است، که حدی ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی می‌گوید: هر قرآنی به دست کربلایی کاظم می‌دادیم و می‌گفتیم فلان آیه، ایشان قرآن را باز می‌کرد و همان آیه آمده بود! این یعنی یک خبری است دیگر. هر وقت دعوتش می‌‌کردند و یک لقمه مشتبه‌ای خورده بود، می‌گفت که جلویم را پرده گرفت، سیاه شد. بعد می‌‌گفت: تو که پولت مشتبه بود، چرا کربلایی کاظم را دعوت کردی؟ می‌رفت جایی و غذا را استفراغ می‌کرد!

کربلایی کاظم می‌‌گوید: ماه رمضانی بود و مبلغی توی روستای ما آمد. گفت: کسی که زکات ندهد، لباسش اشکال دارد. من به بابایم گفتم: بابا زکات بده، گفت: من ندارم بدهم. گفتم: پس زمین سهم من را جدا کن. قبول کرد. سهم من را جدا کرد و من شروع کردم زکاتم را می‌دادم. بعد این جریان برایم پیش آمد!

ببینید! یک طلبه‌ای می‌‌رود تبلیغ می‌‌کند که معلوم نیست این طلبه، اصلاً حتی تا الان کتاب لمعه خوانده بود یا نه؟! یک طلبه رفته آن حرف را زده، او هم گیرنده‌‌اش قوی بوده و آن را گرفته. یعنی به این علم، عمل کرد. پس انسان وقتی برای تبلیغ می‌رود. از یک کلمه او ممکن است کربلایی کاظم پیدا بشود! همین برایش بس است! هزار تا مسخره هم که بکنند اشکالی ندارد. این زخم زبان‌‌ها، این زحمت‌‌ها، این ناراحتی‌‌ها، اینها را می‌‌دانید که خدا می‌بیند. شما وقتی فهمیدید این کار لازم است، باید انجامش دهید. گاهی با یک کلام شما، یک نفر کربلایی کاظم پیدا می‌شود.

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *