عید فطری متفاوت/ عیدی نوجوانان به کودکان و روزه‌ اولی‌ها

عید فطری متفاوت/ عیدی نوجوانان به کودکان و روزه‌ اولی‌ها

چقدر لذت‌بخش است، عیدی دادن به کودکانی که همراه پدر و مادرشان برای نماز عید فطر آمدند، لبخندشان هنگام گرفتن هدیه چقدر زیباست و چقدر بر دل می‌نشیند اما لذت‌بخش‌تر از آن، عیدی به روزه اولی‌هاست. شعف آنها آنقدر زیباست که قابل ذکر نیست.

عید فطری متفاوت/ عیدی نوجوانان به کودکان و روزه‌ اولی‌ها

خبرگزاری فارس ـ نوجوان: فرشته‌ها را ندیدم اما فکر می‌کنم با توصیفاتی که درباره آنها شنیده‌‌ام یعنی معصوم هستند و زیبا، اینجا پر از فرشته است؛ فرشته‌هایی که در چادر سفید نماز، بی‌صبرانه منتظر برپایی اولین نماز عیدفطر بعد از یک ماه روزه‌داری‌شان هستند.

لبخند بر لبان‌شان است و چشمان‌شان می‌خندد و از اینکه امروز عیدی هم گرفته‌اند، خوشحال‌تر هستند؛ گفتم عیدی، بله امروز بازار عیدی دادن و عیدی گرفتن هم داغ است.

مهیا، یک تسبیح آبی آسمانی دارد که مدام با آن در حال ذکر گفتن است، چند لحظه‌ای هم باید صبر کنیم تا ذکرش تمام شود و بتوانیم با هم گفت‌وگویی داشته باشیم. مهیا می‌گوید: «مادرم چند تا ذکر به من یاد داده که از اول ماه رمضان همیشه می‌خواندم و امروز هم تکرار می‌کنم. یکی از ذکرها این است «لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم».

تسبیحش را به ما نشان می‌دهد و اضافه می‌کند: «این تسبیح را قبل از ماه مبارک رمضان، از مشهد خریدیم و در حرم امام رضا(ع) هم متبرک کردم. خیلی برایم عزیز است».

بعد از داخل جیب مانتویش، عیدی را در می‌آورد و نشان‌مان می‌دهد: «امروز عیدی هم گرفتم. خیلی خوشحال شدم. راستش فکر می‌کردم فقط تو عید نوروز، عیدی می‌دهند».

* کودکان، عیدی می‌گیرند

امروز روز عید است. عید سعید فطر؛ همزمان با عید بندگی و همبستگی، برنامه «بهار وصل» هم برگزار می‌شود؛ چرا که عیدی دادن هم در این روز بسیار اقدامی ارزشمند و قشنگ است.

چقدر لذت‌بخش است، عیدی دادن به کودکانی که همراه پدر و مادرشان برای نماز عید فطر آمدند، لبخندشان هنگام گرفتن هدیه چقدر زیباست و چقدر بر دل می‌نشیند اما لذت‌بخش‌تر از آن، عیدی به روزه اولی‌هاست. شعف آنها آنقدر زیباست که قابل ذکر نیست.

محدثه که روزه اولی هست، می‌گوید: «امسال، نماز عیدفطر برای من، یک جور دیگری بود. احساس می‌کنم بهترین نماز زندگی‌ام را خواندم و واقعا لذت بردم».

وی درباره عیدی گرفتن، بیان می‌کند: «امروز اولین عیدی را از پدر و مادرم گرفتم که یک چادر مشکی بود. خیلی خوشگل است که با همان هم برای نماز عیدفطر آمدم اما اینجا چادرم را عوض کردم و چادر نماز سر کردم».

* نوجوانانی که عیدی می‌دهند

در برنامه «بهار وصل»، دانش‌آموزان به دانش‌آموزان عیدی می‌دهند البته این عیدی یک عبارت ویژه دارد که آن را با همه عیدی‌ها متفاوت ‌کرده است.

نوجوانان همزمان با عید فطر و قبل از شروع نماز در صفوف نمازگزاران قرار حضور دارند و هدیه‌هایی را به کودکان‌ و نوجوانان می‌دهند. از ماشین اسباب‌بازی گرفته تا هدیه‌های فرهنگی مثل دفترچه، کارت تبریک و پیکسل.

* عیدی‌هایی که خودشان درست کردند

نوجوانان عیدی دهنده، عیدی‌ها را خودشان درست کردند و دلشان می‌خواهد این عیدی‌ها را از جانب رهبر معظم انقلاب به بچه‌ها هدیه دهند. این عیدی‌ها گرچه کوچک هست و دست ساخته خودشان؛ اما سرشار از محبت است و شوق.

محدثه سادات صادقی می‌گوید: «از بچگی نماز عید فطر را می‌دیدم اما بار اولی هست که در مصلای تهران و به امامت مقام معظم رهبری نماز می خوانم. تلفیقی از اضطراب و اشتیاق داشتم و قشنگی آن هم به همین بی قراری است».

زهرا ایمانی هم می‌گوید: «من عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هستم و شوق و اشتیاق داشتم که در نماز عید فطر کاری انجام دهم که خداراشکر می‌کنم محقق شد».

زهرا ادامه می‌دهد: «امیدوارم راه و شهدا را ادامه بدهم و گوش به فرمان رهبرم باشم»

* حس قشنگ

اینجا حس قشنگی برپاست. کودکان کنار مادران‌شان در حال بازی با اسباب‌بازی‌ها هستند و آنقدر ذوق دارند که متوجه اطراف نیستند. روزه‌ اولی‌ها هم دل در دل‌شان نیست. عید فطر امسال برایشان آنقدر شیرین شده است که خودشان می‌گویند بهترین عیدشان بوده است.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *