چرا سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه مهم است؟

چرا سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه مهم است؟

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: مردم سوریه اطمینان و علاقه ویژه‌ای به ایرانیان دارند به همین خاطر سفر رئیس‌جمهور به سوریه برای تحکیم روابط و عملیاتی شدن توافقاتی که توسط مدیران ارشد اجرایی دو کشور صورت گرفته برای توسعه و رشد اقتصادی طرفین بسیار حائز اهمیت است.

چرا سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه مهم است؟

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرگزاری رضوی در خصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه و آنچه در این سفر حائز اهمیت است و برای دو کشور دستاورد به شمار می‌رود، گفت: یکی از موضوعات مهم برای حفظ امنیت منطقه گسترش روابط کشورهای منطقه با یکدیگر در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، تمدن، تجاری، بازرگانی، بانکی اقتصادی و گردشگری است.

وی افزود: در واقع به هر میزانی که سفرهای منطقه‌ای مسؤولان عالی‌رتبه کشورهای منطقه در حوزه‌های یاد شده به همراه کارشناسان و مسؤولان اجرایی افزایش بیابد کشورهای مختلفی از جمله ایران و سوریه در بخش‌های یاد شده می‌توانند روابط مشترک تجاری و سیاسی فی‌مابین را تقویت و تحکیم کنند.

سیدرضا صدرالحسینی خاطر نشان کرد: با نگاهی به روند روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی ایران و گردشگری و زیارتی ایران و سوریه طی سال‌های گذشته یعنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع قابل تأیید است، ایران و سوریه دهه‌هاست که روابط حسنه‌ای دارند چراکه ایران و سوریه همواره در صف و جبهه واحدی در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده‌اند، ضمن اینکه نباید فراموش شود ایران در بحران سوریه و جنایت‌های داعش کمک‌های بسیاری برای نجات مردم سوریه از شر تروریست‌ها به ملت و دولت سوریه کرده است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه و سیاست خارجی در این‌باره توضیح بیشتری داد و تأکید کرد: فداکاری‌ها و جانفشانی‌های دلاورمردان ایرانی مدافع حرم در کنار ارتش ملی سوریه برای مقابله با تروریسم هیچ‌گاه از خاطر مردم سوریه نمی‌رود، بنابراین مردم سوریه اطمینان و علاقه ویژه‌ای به ایرانیان دارند به همین خاطر سفر رئیس‌جمهور به سوریه برای تحکیم روابط و عملیاتی شدن توافقاتی که توسط مدیران ارشد اجرایی دو کشور اعم از وزرای راه و مسکن و وزرای اقتصادی در مسائل اقتصادی تجاری و بانکی صورت گرفته برای توسعه و رشد اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

صدرالحسینی با اشاره به این موضوع که توافقاتی بر سر ساخت و ساز در سوریه با دولت ایران صورت گرفته گفت: طی روزهای گذشته وزیر مسکن و شهرسازی در بازگشت از سوریه از توافقات صورت گرفته خبر داد. با توجه به حسن ارتباط ایران و سوریه، دولت سیزدهم در زمینه تحقق توسعه تجاری و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف رفت و آمدهای متعددی به سوریه داشته است به طوری که در کمتر از دو سال گذشته وزیر خارجه ایران چهار سفر به سوریه داشت.

وی در این‌باره تصریح کرد: در مقابل تعدادی از مقامات ارشد اجرایی و نمایندگان مجلس سوریه نیز چندین سفر به ایران داشتند که منتج به توافقاتی دال بر همکاری‌های دو طرفه شده است، موضوعی که می‌تواند به اجرایی شدن توافقات قبلی در حوزه‌های یاد شده کمک کند.

این کارشناس حوزه بین‌الملل در پایان اظهار کرد: قطع به یقین سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه ابعاد و دستاوردهای قابل توجهی اعم از داخلی برای کشور عزیزمان ایران و در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال خواهد داشت. مردم سوریه از رئیس‌جمهور ایران استقبال شایان توجهی به عمل می‌آورند که می‌تواند به عمق همکاری‌های دو جانبه ایران و سوریه به پشتوانه دوستی دو ملت ایران و سوریه کمک بیشتری کند.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *