چشم امید اساتید به اقدامات مسوولان برای رفع مشکلات

چشم امید اساتید به اقدامات مسوولان برای رفع مشکلات

وزارت علوم برای رفع مشکلات و کمبودهای اساتید دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده است، از جمله برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن و ارائه پژوهانه به اساتید است.

چشم امید اساتید به اقدامات مسوولان برای رفع مشکلات

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ «آرزویم این بود که بر کرسی استادی دانشگاه بنشینم تا هم آنچه آموخته‌ام را به فرزندان سرزمینم بیاموزم و هم اینکه خیالم از تأمین زندگی فرزندان خودم آسوده باشد تا با آرامش خیال به تحقیق و پژوهش‌های زمین مانده‌ام برسم؛ اما فکر و خیال تأمین زندگی فرزندانم از یک سو و نبود امکانات برای تحقیق و پژوهش مرا از اهداف دیگر نیز دور کرد.»

این‌ها صحبت‌های یک استاد دانشگاه است که مشکلات اساتید را در یک پاراگراف بیان کرده است؛ او معتقد است وزارت علوم در دولت سیزدهم عزم جزمی برای رفع مشکلات دارد و برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است اما هنوز تا اجرای کامل فاصله داریم.

* اقدامات وزارت علوم برای رفع مشکلات اساتید دانشگاه

برای اطلاع بیشتر از اقدامات وزارت علوم دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اساتید دانشگاه با محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت‌وگو کردیم.

زلفی‌گل از رفع مشکلات پژوهشی اساتید با ارائه پژوهانه ویژه خبر داد.

وزیر علوم گفت: اعتباری به عنوان پژوهانه برای اساتید جدیدالاستخدام در پنج سال اول پیش بینی کرده‌ایم.

می‌خواهید بدانید نحوه اختصاص پژوهانه اساتید به چه شکل است؟

وزیر علوم در این باره نیز توضیح داده و گفته است: در حال حاضر این پژوهانه برای شش هزار نفر پرداخت شده است به طوریکه برای اختصاص این پژوهانه لیست دانشمندان یک درصد، ممتاز و نمونه را نیز دریافت کرده‌ایم و در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهر شیراز برگزار می‌شود، آیین‌نامه و دستورالعمل آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اما مشکل مسکن اساتید به کجا رسید؟

رفع مشکل مسکن اساتید را نیز پیگیری کردیم.
علی خطیبی معاون اداری مالی وزارت علوم از برنامه‌ریزی‌ها برای رفع مشکل تأمین مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها خبر داده و گفت: توافق نامه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی امضا کرده ایم تا مشکل مسکن دانشگاهیان حل شود؛ حل مشکل مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های وزارت علوم است.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز از اقدامات اجرایی در این زمینه خبر داده و گفته است: در جلسه هیات امنای دانشگاه که سال گذشته با حضور ریاست جمهوری برگزار شد،‌ بحث مسکن اساتید جوان و اساتید خانه اولی از سوی ما مطرح کردید که رئیس جمهور در آن نشست بر لزوم تامین مسکن برای تمامی اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه تاکید کرد.

به گفته وی، طی صحبت ها و مذاکرات صورت گرفته با شهرداری تهران در ۲ اسفند ۱۴۰۱ تفاهم نامه ای برای ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس با شهردای تهران منعقد شد.

همچنین سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز از قول وزیر راه برای مساعدت با دانشگاه تهران و ساخت ۸ هزار مسکن در چشم‌انداز ۴ ساله خبر داده و گفته است: شهرداری تهران زمین‌های دانشگاه که از مالکیت ما خارج شده بود را به مالکیت دانشگاه بازگرداند بنابراین تصمیم داریم مسکن را در اختیار اساتید قرار دهیم.

به گزارش فارس، به گفته مسوولان وزارت علوم رفع مشکلات و کمبودهای اساتید دانشگاه در زمینه‌های مختلف در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *