باز هم BBC و اینترنشنال برای خاتمی سوت و کف و هورا کشیدند/ اظهارنظر مشترک کرباسچی و سرکرده گروهک کومله

باز هم BBC و اینترنشنال برای خاتمی سوت و کف و هورا کشیدند/ اظهارنظر مشترک کرباسچی و سرکرده گروهک کومله

همزمان با استقبال ویژه رسانه های معاند از اظهارات خاتمی، برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل نیز از این اظهارات استقبال کردند. به نظر شما این همصدایی های مستمر نشانه چیست؟!

باز هم BBC و اینترنشنال برای خاتمی سوت و کف و هورا کشیدند/ اظهارنظر مشترک کرباسچی و سرکرده گروهک کومله

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

باز هم BBC و اینترنشنال برای خاتمی سوت و کف و هورا کشیدند

هر بار که اظهارنظری از محمد خاتمی منتشر می شود، رسانه های معاند دست به کار شده و با آب و تاب به بازنشر آن اظهارات اقدام می کنند. اما کار به همین جا ختم نمی شود. در ادامه اگر رسانه های داخلی به نقد اظهارات خاتمی بپردازند، باز هم رسانه های معاند و از جمله صدای آمریکا به میدان آمده و از خاتمی دفاع می کنند.

در جدیدترین نمونه، بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران و رئیس جبهه اصلاحات در دیداری که با گروهی از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران در روز ۵ اردیبهشت داشت گفت: من ابتدا از تعبیر «مردم سالاری دینی» استفاده کردم، اما بعدا آن را به «مردم سالاری سازگار با دین» اصلاح کردم که منظور از مردم سالاری، همان دموکراسی و از دین، دینی سازگار با عرف بود. اما متأسفانه امروز شاهدیم جمهوری اسلامی به سمت حکومت اسلامی تمایل پیدا کرده است.»

بی بی سی در ادامه نوشت:«آقای خاتمی در قسمت دیگری از حرف‌هایش گفت: مردم در همه پرسی تعیین نظام به کدام جمهوری اسلامی رأی دادند؟ اگر همان زمان می‌گفتیم که قرار است با اسلامی آن شما را تحت فشار قرار دهیم، آیا کسی به آن رای می‌داد؟.»

نکته قابل تأمل اینجاست که همزمان با استقبال ویژه رسانه های معاند از اظهارات خاتمی، برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل نیز از این اظهارات استقبال کردند. به نظر شما این همصدایی های مستمر نشانه چیست؟!

خاتمی در حالی از مردم سالاری سخن گفته که وی و همقطارانش در سال 88 صرفا به این دلیل که در انتخابات شکست خوردند، رأی مردم را لگدمال کرده و زیر میز انتخابات زدند و جشن مشارکت 85 درصدی را به آشوب و التهاب بدل کردند.

خاتمی همچنین در سال ۱۴۰۰ با شعار «زدن زیرِ میز» در کنار طیف تندرو اصلاح طلب از جمله تاجزاده برای انتخابات ریاست جمهوری به تبلیغات گسترده پرداخت. اما کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات-همتی- تنها حدود ۲ میلیون و چهارصدهزار رأی کسب کرد. یعنی حدود ۸ درصد کل آراء مأخوذه. در انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰ نیز «لیست جمهور» با حمایت ویژه خاتمی در انتخابات شرکت کرد اما ۲۱ بر صفر شکست خورد و بیشترین رأی اعضای این لیست در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود. این در حالی است که در این انتخابات هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم نبود.

در سال گذشته نیز خاتمی از جمله فعالین آشوب و التهاب بود و آشکارا از تروریست ها و قاتلین مردم دفاع کرد.

اظهارنظر مشترک کرباسچی و سرکرده گروهک کومله

«غلامحسین کرباسچی» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«امروز حاکمیت یکدست تشکیل شده و سکان هدایت به دست همین جریان‌ها افتاده است. در این شرایط ناچار هستند برای ایجاد دوقطبی، حاشیه‌سازی کنند و بهانه‌هایی بتراشند. این رفتارها با این هدف صورت می‌گیرد تا حواس مردم از دسته‌گل‌های جدید همفکران‌شان پرت شود.»

وی در ادامه نوشت:«مسوولان فعلی باید جواب این مصائب را بدهند. جریانی که مسوولیت دارد و مدیریت کشور را قبضه کرده باید پاسخ بدهد چرا کشور به این شرایط دچار شده است.»

«حاکمیت یکدست» کلیدواژه و به عبارتی اسم رمز میان بخشی از جریان اصلاح طلب و جریان معاند است. چندی پیش بی بی سی فارسی در مطلبی نوشته بود: «در دوره هایی که اصلاح طلبان در دولت ایران روی کار بودند، شاهد حاکمیت دوگانه در ایران بوده ایم؛ اما با روی کار آمدن دولت رئیسی، یک چرخش آشکار صورت گرفته است و شاهد حاکمیت یکدست بوده ایم.»

متاسفانه طیف تندرو اصلاح طلب به «توهم توطئه» دچار است. این یعنی وقتی جریان اصلاحات در انتخابات شکست خورد، پس یعنی حتماً تقلب شده است؛ و در نقطه مقابل اگر جریان اصلاحات در انتخابات پیروز هم شد، اختیارات محدود نمی گذارد که دولت اصلاح طلب کاری از پیش ببرد. همچنین اگر جریان اصلاح طلب در انتخابات شکست خورد، این یعنی توطئه ای با هدف یکدست شدن حاکمیت، عامل آن بوده است.

این در حالی است که اصلاح طلبان تندرو با ادعای حاکمیت یکدست، خود اعتراف می کنند که در مقاطعی که دولت را در اختیار داشتند و یا مقاطعی که مجلس را در اختیار داشته اند، با پرهیز از هم افزایی و پرداختن به حاشیه و جنجال، مطالبات مردم را به حاشیه برده و به گونه ای رفتار می کردند که دشمن از آن با عنوان «حاکمیت دوگانه» تعبیر می کرد.

برخلاف ادعای اصلاح طلبان تندرو و جریان برانداز، اکنون شاهد حاکمیت یکدست نیستیم، بلکه شاهد هم افزایی قوای سه گانه در راستای پرهیز از حاشیه سازی و جنجال سازی و تمرکز بر رفع مشکلات مردم هستیم. وضعیتی که اصلاح طلبان هر وقت در قدرت بوده اند، در حصول آن سنگ اندازی و مانع تراشی می کردند.

خوب است آقای کرباسچی و همچنین روزنامه اعتماد به این سوال پاسخ بدهند که چرا ادبیاتی را درباره حاکمیت به کار می برند که در رسانه های دشمن و از جمله اینترنشنال و از زبان افرادی همچون سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله مطرح می شود؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *